וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סתימת פיות ודרישה שלא לכרסם במעטה הסודיות שהטיל נתניהו על מצבו הבריאותי"

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 16:46

עיתונאי "הארץ" אורי משגב שנתבע בגין פוסטים שפרסם על מצבו הבריאותי של רה"מ, הגיש את כתב ההגנה בו הוא דוחה את כל טענות נתניהו: "רדיפה פוליטית של עיתונאי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אורי משגב. ראובן קסטרו, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו, אורי משגב/לשכת העיתונות הממשלתית, ראובן קסטרו

עיתונאי "הארץ" אורי משגב העביר היום (חמישי) לבית משפט השלום מרכז את כתב ההגנה לתביעת לשון הרע שהגיש נגדו ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו תבע לפני שלושה חודשים את משגב, העיתונאי בן כספית ופעיל המחאה גונן בן יצחק בגין פרסומים לכאורה על מצבו הבריאותי. הוא דורש מכל אחד מהנתבעים סכום של חצי מיליון שקלים.

נתניהו טוען כי השלושה הפיצו "מידע שקרי ומרושע נגד ראש הממשלה, אשר עניינו הצגת מצגי שווא בדבר מצבו הבריאותי, כל זאת תוך הפצת שקרים זדוניים, מרושעים וחמורים ביותר, אשר כוללים קביעות עובדתיות כגון: רה"מ חולה בסרטן הלבלב, אינו כשיר ועוד. דברים שהינם שקר וכזב. רה"מ הינו אדם בריא לחלוטין לגילו" - כך לפי לשון התביעה.

משגב התייחס למצבו הבריאותי של ראש הממשלה מיד לאחר הגשת כתב התביעה גם בראיון בוואלה ברנז'ה, בו סיפק רמזים לחומרים שנתניהו לכאורה משתמש בהם.

נגד משגב מתנהלת גם תביעת לשון הרע על סכום דומה שהגיש בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו. בשני המקרים מייצג את התובעים עו"ד אוריאל חור נזרי. את משגב מייצגות עו"ד טל ליבליך ועו"ד מיה כץ ממשרד ליבליך-מוזר-גליק. השופט שאמור לדון בתיק הוא מנחם מזרחי, נשיא בית משפט השלום מרכז.

משגב נתבע בגין שלושה פוסטים שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו. בכתב ההגנה הוא מכחיש ודוחה את כל טענות נתניהו. "תביעה זו היא פריצת כל הגבולות המוסריים, הן לגבי המועד בו הוגשה, והן לגבי טענות התובע באשר לפגיעה בשמו לכאורה", נכתב בדברי הפתיחה למסמך.

"שתיקתו של כתב התביעה רועמת. ובעיקר מעצימה את מה שיש בו: דרישה שלא לכרסם במעטה הסודיות שהטיל על מצבו הבריאותי; דרישה לסתימת פיות; דרישה להפסקת ביקורת ופרסומים על התובע כראש ממשלה!; רדיפה פוליטית וניצול הליכי משפט נגד הנתבע כדי לייחס לו פעילות פוליטית רדיקלית - ללא כל בסיס עובדתי - רק משום שהוא עיתונאי שאינו מתומכי משטרו של התובע. יותר מכל תביעה זו היא תביעה עצובה המלמדת יותר מכל על התובע ועל תפישת עולמו המבקשת לשלול את יסודות הדמוקרטיה וערכי הדמוקרטיה של מדינת ישראל".

דיון הקדם משפט בתביעה נקבע לעוד עשרה ימים, בתאריך 15 בספטמבר. התובע והנתבעים מחויבים להיות בו פיזית, כולל ראש הממשלה. השופט מזרחי הבהיר היום בהחלטה שנשלחה לצדדים את חובתם להגיע לדיון.

אורי משגב מסר בתגובה: "מדובר בתביעה הזויה, שבחר להגיש בזמן מלחמה ראש ממשלה בלתי כשיר בעליל לתפקידו. נתראה בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully