וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריצה למחשבי התאגיד מסתבכת: ההנהלה מבקשת לסגור את האירוע, העובדים נערכים למאבק

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 14:51

מנכ"ל תאגיד השידור גולן יוכפז הודיע כי המשטרה החליטה לסגור את תיק החקירה בשל היעדר תשתית פלילית וכי אין ראיות לפריצה או הונאה. העובדים טוענים ל"התנכלות מצד ההנהלה, עד כדי איומים בסיום העסקה". גורם בהנהלה: "ברגע שתסתיים הבדיקה הפנימית - נבהיר". הנה הפרטים

משרדי כאן תאגיד השידור. שי אפשטיין,
משרדי כאן תאגיד השידור/שי אפשטיין

ועד עובדי תאגיד השידור בוחן הכרזת סכסוך עבודה לאור התנהלות ההנהלה בטיפול בפריצה למחשבים של עובדים בחטיבת ההנדסה - פריצה שנחשפה לפני מספר שבועות בוואלה.

נזכיר: הנהלת התאגיד הגישה אז תלונה למשטרה לאחר שעלה חשד שכמה מחשבים של בכירי ההנהלה והלשכה וכמה עובדים נפרצו.

ביום חמישי האחרון הודיע מנכ"ל תאגיד השידור, גולן יוכפז, כי המשטרה החליטה לסגור את תיק החקירה בשל היעדר תשתית פלילית, וכי בדיקה ע"י חברה ששכרה ההנהלה לא מצאה ראיות לפריצה או הונאה.

ועד עובדי התאגיד פנו השבוע ליוכפז בבקשה לקבל הבהרות כיצד נקבע כי לא הייתה חדירה למחשבים, כאשר יש ראיות מוצקות לכך, אך לא קיבל לכך מענה. במקביל, עובדי החטיבה שפרטיותם נפגעה, והם הנפגעים העיקריים מהמקרה הזה, זוכים לדברי הוועד ליחס לא ראוי מצד ההנהלה, שלטענתם "עולה עד כדי התנכלות ואף איומים בסיום העסקה". בנוסף, לדבריהם, בזמן שהתלונה נבחנה במשטרה, מנהלת האגף זומנה לשימוע לפני פיטורים.

עבודה על מחשב. Shutterstock, עיבוד תמונה
עבודה על מחשב/עיבוד תמונה, Shutterstock

בהמשך, הגישו ועד עובדי התאגיד והארגונים היציגים ערר לפתיחת התיק מחדש, בין היתר בטענות כי לא מוצו כל כיווני החקירה, לרבות היקף הפגיעה בפרטיות העובדים, ובעיקר כי לא נגבו כלל עדויות מקורבנות העבירה חרף העובדה כי המשטרה עדכנה אותם כי בכוונתה לעשות זאת.

מנגד, גורמים בהנהלת התאגיד אומרים לוואלה כי ההנהלה השיבה לכל שאלות הוועד, אבל לא יכולה לתת את כל ההסברים בשלב הזה כי הבדיקה הפנימית נמשכת. "ברגע שתסתיים הבדיקה הפנימית - נבהיר את הכל". עוד מוסיפים הגורמים כי ההנהלה פמתה בעצמה כמה פעמים למשטרה בניסיון לשכנע שלא לסגור את החקירה. המשטרה סרבה.

"ההנהלה לא מתנכלת לעובדים. אלא דרשה מהעובדים שהחזיקו בחומר שעלול לפגוע בפרטיות להעביר אותו למשמורת של קצין הביטחון של התאגיד ולחתום על כתב התחייבות שלא יפיצו אותו. העובדים סירבו במשך ימים ארוכים. כיוון שמדובר בעובדי קבלן - הובהר להם שאם לא יפעלו כפי שנדרש על פי חוק - לא נוכל להמשיך בהעסקתם", מסרו עוד.

מועד עובדי תאגיד השידור נמסר כי: "אנו עומדים על עיגון הבטחת סביבת עבודה בטוחה לעובדים נוכח השלכות הפגיעה בפרטיות על תנאי העבודה של העובדים. ככל שלא נקבל מענה לשאלותינו, שיניח את הדעת ויהיה בכך כדי להבטיח הגנה על העובדים ולספק סביבת עבודה בטוחה וראויה, אנו שוקלים להכריז על סכסוך עבודה. נעשה כל שביכולתנו לשמור על פרטיותם של העובדים ולא נאפשר יחס לא ראוי לעובדים בכלל ובפרט לעובדים שנפגעו כתוצאה מעבודתם בתאגיד".

תגובת הנהלת התאגיד טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully