וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת העיתונות הממשלתית תשלול את תעודות העיתונאי של עיתונאי אל ג'זירה בישראל

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 12:31

ניצן חן, מנהל לע"מ: "עצם השימוש בתעודות לע"מ במהלך עבודתם של עיתונאי הערוץ, עלולים לסכן את ביטחון המדינה בעת הזו, בנסיבות של שגרת מלחמה"

משרדי אל-ג'זירה בירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
משרדי אל-ג'זירה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

לשכת העיתונות הממשלתית תשלול זמנית את תעודות הלע"מ לעיתונאי ערוץ אל ג'זירה הפועלים בישראל - כך מודיעה היום (חמישי) הלשכה, זאת לאחר שהממשלה אישרה בחודש מאי את סגירת הערוץ בישראל ומניעת שידוריו.

לפי החוק, ההחלטה מורה על סגירת הערוץ למשך 45 ימים וניתן להאריכה ל-45 ימים נוספים על ידי מתן צו של שופט. הצו מאפשר בין היתר את סגירת משרדי הערוץ בארץ, החרמת ציוד שידור, מניעת שידורי כתבי הערוץ, הסרת הערוץ מחברות הכבלים והלוויין, חסימת אתרי האינטרנט שלו, שלילת תעודות לע"מ מכתביו ועוד.

בלע"מ מסרו כי ההחלטה התקבלה לאחר בדיקת כל ההיבטים הרלוונטיים, לרבות האישור המשפטי, וקבלת חוות דעת מגורמי הביטחון, שניתנו לאחרונה ובהתאם לכללי לע"מ המסמיכים את מנהל לע"מ לשלול תעודות עיתונאי אם הגיע למסקנה שמחזיקי התעודות מסכנים את ביטחון המדינה.

אפס חשיבה אסטרטגית: תקדים אל-ג'זירה שיצר קרעי הפך את ישראל רשמית למצורעת >>>

ניצן חן. ברני ארדוב
ניצן חן/ברני ארדוב

שלילת תעודות הלע"מ תיעשה בכפוף לשימוע ותכלול את עיתונאי ושדרי אל ג'זירה בעברית ובערבית אך לא תכלול את מפיקי וצלמי הערוץ. מלע"מ נמסר עוד כי השלילה תהיה בתוקף כל עוד החוק בכנסת והוראת השעה יהיו בתוקף.

ניצן חן, מנהל לע"מ: "לע"מ שומרת בקפדנות על חופש העיתונות וחופש הביטוי ורואה בהם ערך עליון. מאז השבעה באוקטובר נחצו קווים אדומים בכל הקשור לפעילות שידורי אל ג'זירה בישראל. חלק מהדיווחים של תחנה זו אינם עומדים באמות מידה עיתונאיות אוניברסליות לרבות עמידה בכללי אתיקה, הגינות ואיזון מינימליים. לצערי מדובר בכלי תקשורת שמאז פרוץ המלחמה מפיץ תוכן שקרי הכולל הסתה כנגד ישראלים ויהודים, ומהווה איום על חיילי צה"ל ואין הצדקה שעיתונאי תחנה זו הפועלים בישראל יחזיקו בתעודה מטעם מדינת ישראל המספקת גישה נוחה לתדרוכים ומסיבות עיתונאים בצפונה ובדרומה של הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully