וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסה של רשת 13: "אזור מלחמה" של דרוקר תשודר עד 2025

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 7.10.2024 / 14:09

אחרי שהצהירו כי הורדתו לא נבעה ממניעים פוליטיים ונקבו בתאריך 10/10 כיעד להורדת התוכנית, ברשת 13 משמרים את רביב דרוקר לשנה נוספת

רביב דרוקר. רשת 13, צילום מסך
רביב דרוקר/צילום מסך, רשת 13

רשת 13 תמשיך לשדר את התוכנית אזור מלחמה - כך הודיע היום (שני) הערוץ. ברשת מסרו כי האריכו עם העיתונאי רביב דרוקר את החוזה על שידור התוכנית אזור מלחמה עד סוף 2025.

נזכיר, הורדת התוכנית של דרקר הייתה אחת ההחלטות הראשונות שהתקבלו עם כניסתה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקידה כמנכ"לית חדשות 13. בערוץ הבהירו כי מדובר בהחלטה של מנכ"ל הערוץ אמיליאנו קלמזוק, שנובעת בכלל מטעמים מסחריים.

ההסברים לא סיפקו את עובדי החברה והעיתונאים, הן בשל הסמיכות למינויה של שמאלוב-ברקוביץ' - שנתפס כמינוי פוליטי, והן משום שמדובר באחת התוכניות הנצפות בערוץ.

התוכנית זוכה לממוצע צפייה של 5% ממשקי הבית היהודיים, נתון לא טריוויאלי במונחי ערוץ 13, ונתפסת כאופוזיציה טלוויזיונית מובהקת לממשלה. דרוקר עצמו נחשב למבקר חריף של ראש הממשלה, והגרסה של תוכניתו, שעלתה בכלל בצל הבחירות האחרונות וההפיכה המשטרית שהחלה לאחריהן, הפכה למעוז צפייה של המחנה הליברלי.

אייל ברוקביץ'. פלאש 90, פלאש 90
אייל ברוקביץ'/פלאש 90, פלאש 90

תוכניתו של דרוקר אמורה הייתה לרדת ב-10/10, אלא שלפי פרסום בוואלה מלפני שלושה שבועות ברשת 13 לא מוכנים לתת תאריך או אופק ברור באשר לתוכניתו של איל ברקוביץ' שעתיד היה להיות משובץ במקומו. ההחלטה שלא לשבץ את עליית התוכנית החדשה "גב אל גב" באמצע החגים, בתקופה בה הטלוויזיה מאופיינת בירידה בצפייה וכאשר אין רצף טלוויזיוני - על פניו מובנת. אלא שגורמים המעורים בפרטים אמרו אז לוואלה כי "לברקו עצמו עדיין אין מושג מה הפורמט שיעלה ומתי. שלא לדבר על הפקה ופיילוט". במילים אחרות: ייתכן וייקח עוד חודשים ארוכים עד שתעלה החלופה שמציעה רשת 13, מה שמעלה את ההיתכנות לכך שבכל זאת שיקולים פוליטיים עמדו מאחורי קבלת ההחלטה.

פקטור נוסף שמחדד את חוסר הסבירות בהחלטה היא שבתקופת ביניים זאת, ברקוביץ' ממשיך להרוויח (לפי הפרסומים) כ-200 אלף שקל בחודש - סכום שבמונחים שנתיים עובר את מיליון השקלים, זאת כשכמעט אינו נוכח על מסך הערוץ. בתקופה זו, יש לציין, בערוץ משלמים גם לשמאלוב-ברקוביץ' - שתחת לחץ ההנהלה חתמה על הסכם פרישה מרצון חודשיים בלבד אחרי שמונתה - למעלה משני מיליון שקלים - פיצוי עבור שנתיים של עבודה לפחות. גם בכל אלו אין היגיון כלכלי רב.

מרשת 13 נמסר כי "התארכותה של המלחמה והתרחבותה לזירות נוספות, לצד האתגרים המורכבים בפניהם ניצבת ישראל בימים אלה, מצריכים המשך שידור תוכנית אקטואליה המקדימה את מהדורת החדשות. בעבודה משותפת נפעל להביא לתכנית קהלים חדשים".

רביב דרוקר מסר בתגובה: "שמח שאנחנו נשארים, חושב שהקול שהתוכנית מבטאת חשוב במיוחד בימים האלה וממילא קצת מוקדם לנו לעלות על אלונקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully