וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק לא דרוקר: ברשת 13 נפטרו מ"אזור מלחמה" - אך חלופה אינה נראית באופק

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 16:06

אחרי שהצהירו כי הורדתו לא נבעה ממניעים פוליטיים ונקבו בתאריך 10/10, ברשת 13 לא מוכנים לחשוף מתי תעלה תוכניתו של איל ברקוביץ' שעתיד להיות משובץ במקומו. גורמים המעורים: "לברקו עצמו אין מושג מה הפורמט שיעלה ומתי"

רביב דרוקר, אייל ברקוביץ'. ראובן קסטרו, פלאש 90
רביב דרוקר, אייל ברקוביץ'/פלאש 90, ראובן קסטרו

אחת ההחלטות הראשונות שהתקבלו עם כניסתה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקידה כמנכ"לית חדשות 13, הייתה להוריד את תוכניתו היומית של העיתונאי רביב דרוקר "אזור מלחמה". בערוץ הבהירו כי מדובר בהחלטה של מנכ"ל הערוץ אמיליאנו קלמזוק, שנובעת בכלל מטעמים מסחריים.

ההסברים לא סיפקו את עובדי החברה והעיתונאים, הן בשל הסמיכות למינויה של שמאלוב-ברקוביץ' - שנתפס כמינוי פוליטי, והן משום שמדובר באחת התוכניות הנצפות בערוץ.

התוכנית זוכה לממוצע צפייה של 5% ממשקי הבית היהודיים, נתון לא טריוויאלי במונחי ערוץ 13, ונתפסת כאופוזיציה טלוויזיונית מובהקת לממשלה. דרוקר עצמו נחשב למבקר חריף של ראש הממשלה, והגרסה של תוכניתו, שעלתה בכלל בצל הבחירות האחרונות וההפיכה המשטרית שהחלה לאחריהן, הפכה למעוז צפייה של המחנה הליברלי.

נכון לכעת, דרוקר אמור לרדת ב-10/10 וברשת 13 לא מוכנים לתת תאריך או אופק ברור באשר לתוכניתו של איל ברקוביץ' שעתיד להיות משובץ במקומו. ההחלטה שלא לשבץ את עליית התוכנית החדשה "גב אל גב" באמצע החגים, בתקופה בה הטלוויזיה מאופיינת בירידה בצפייה וכאשר אין רצף טלוויזיוני - על פניו מובנת. אלא שגורמים המעורים בפרטים אומרים לוואלה כי "לברקו עצמו עדיין אין מושג מה הפורמט שיעלה ומתי. שלא לדבר על הפקה ופיילוט". במילים אחרות: ייתכן וייקח עוד חודשים ארוכים עד שתעלה החלופה שמציעה רשת 13, מה שמעלה את ההיתכנות לכך שבכל זאת שיקולים פוליטיים עמדו מאחורי קבלת ההחלטה.

פקטור נוסף שמחדד את חוסר הסבירות בהחלטה היא שבתקופת ביניים זאת, ברקוביץ' ממשיך להרוויח (לפי הפרסומים) כ-200 אלף שקל בחודש - סכום שבמונחים שנתיים עובר את מיליון השקלים, זאת כשכמעט אינו נוכח על מסך הערוץ. בתקופה זו, יש לציין, בערוץ משלמים גם לשמאלוב-ברקוביץ' - שתחת לחץ ההנהלה חתמה על הסכם פרישה מרצון חודשיים בלבד אחרי שמונתה - למעלה משני מיליון שקלים - פיצוי עבור שנתיים של עבודה לפחות. גם בכל אלו אין היגיון כלכלי רב.

בנימין נתניהו ראש הממשלה במסיבת עיתונאים 
2 בספטמבר 2024. צילום: לע"מ, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו ראש הממשלה במסיבת עיתונאים 2 בספטמבר 2024/עיבוד תמונה, צילום: לע"מ

מוקדם יותר היום (שלישי) נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה ליועצת המשפטית לממשלה ולמפכ"ל המשטרה בדרישה כי יפתחו בחקירה פלילית נגד דרוקר בשל חלקו לכאורה בפרסום קטעים מחקירותיו במשטרה. דרוקר משמש כמפיק שותף בסרט.

סרטו של אלכס גיבני "תיקי ביבי" ("The Bibi Files") שודר בשבוע שעבר בטורונטו, קנדה. במאי הדוקו גיבני קיבל גישה לתיעודים מאלפי שעות של חקירות נתניהו בתיקי האלפים בין השנים 2018-2016, שכוללים חקירות של נתניהו, רעייתו, בנו, מקורבים ועובדים בלשכת ראש הממשלה - שמעולם לא פורסמו. בארץ לא אושרו הסרט לפרסום שכן החוק קובע כי אין לשדר חומרים מחדרי חקירות בעיצומו של הליך משפטי. ב-2 לדצמבר עתיד נתניהו עצמו לעלות על דוכן העדים בבית המשפט.

"פרסום התיעוד הקולי והחזותי מחקירותיו של ראש הממשלה אינו שגגה או טעות, אלא התנהלות מודעת ומכוונת של מר דרוקר, כחלק ממסכת ארוכה, שנועדה להשפיע באופן בלתי ראוי על ההליך המתנהל נגד ראש הממשלה, במטרה לפגוע שלא כדין בזכויותיו הבסיסיות ביותר של ראש הממשלה", טוען נתניהו במכתב ששיגר שלשום (15.9) ליועמ"ש גלי בהרב-מיארה ולמפכ"ל רב-ניצב דניאל לוי, באמצעות עורכי-דינו עמית חדד, ישראל וולנרמן ונועה מילשטיין.

בנוסף, דורש נתניהו לחקור גם את מקור הדלפת החומרים לגיבני, ומפנה להתבטאויות פומביות של המפיק שאמר כי בסוף 2023 פנה אליו מקור והציע לו את תיעוד החקירות לצורך עשיית הסרט.

לפני כשבוע דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשת נתניהו למנוע את פרסום הסרט בפסטיבל הסרטים בטורונטו. נתניהו ביקש למנוע את הצגת התיעוד החזותי של החקירות שלו במשטרה בישראל. בסעיף 13 לבקשה כותב עו"ד עמית חדד שמייצג את רה"מ בנושא: "העובדה כי הפרסום עתיד להתבצע בחו"ל אינה מעלה ואינה מורידה בעניין זה".

מרשת 13 נמסר בתגובה: "לא מגיבים על תוכניות בפיתוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully