וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לעיתונאי חדשות 13: יוליה שמאלוב-ברקוביץ' תודח מתפקיד המנכ"ל

עודכן לאחרונה: 7.8.2024 / 20:58

פרסום ראשון: ועד העובדים וההנהלה חתמו על הסכם להחלפתה של שמאלוב-ברקוביץ' ומנכ"ל אחר ימונה במקומה תוך 60 יום. מוקדם יותר פורסם בוואלה ברנז'ה כי יו"ר רשת נדב טופולוסקי דחף למציאת פתרון למשבר. רשת צפויה לשלם 2 מיליון שקל לשמאלוב-ברקוביץ' על פחות מרבעון

עתירה בעניין מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  ביה"מש העליון. ביני אשכנזי
עתירה בעניין מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ביה"מש העליון/ביני אשכנזי

הסוף למשבר בחדשות 13: הנהלת הערוץ יחד עם ועד העובדים חתמו היום (רביעי) על הסכם להחלפתה של מנכ"לית החדשות יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לאחר מאבק בן כחודשיים - כך נודע לוואלה ברנז'ה. המשמעות היא ששמאלוב-ברקוביץ', שמיום בחירתה הייתה נתונה להתנגדות קשה של עובדי החדשות, תודח מהתפקיד. במסגרת ההסכם שנחתם, מנכ"ל אחר ימונה במקומה תוך 60 יום.

על פי הפרסומים, שמאלוב-ברקוביץ' צפויה לקבל מרשת 13 כ-2 מיליון שקל פיצוי על פחות מרבעון של עבודה. בכך היא מצטרפת לשורת עובדים לשעבר בערוץ שפרשו עם "מצנח זהב" בשל סדרת החלטות ניהוליות שנויות במחלוקת. ביניהם אברי גלעד וליאור שליין.

"מנכ"ל רשת אמיליאנו קלמזוק, יו"ר ועד עובדי חדשות 13 מתן חודורוב, ומנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות אלי גרשנקרוין, חתמו היום על מזכר הבנות הכולל דרכים להגברת שיתוף הפעולה ולחיזוק הערוץ - לטובת בעלי המניות, הצופים והעובדים", נכתב בהודעה המשותפת. לפי ההודעה, בתקופת הביניים ישמש אייל דה-פאו כממלא מקום יו"ר החברה. בנוסף, הצדדים יפנו לבג"ץ ויבקשו למחוק את העתירה נגד המינוי כעת כשהוא התייתר.

בנוסף, הבהירו הצדדים כי רשת 13 תקבע את מסגרת התקציב של חברת החדשות ל-2025, לפי החוק, והעובדים יקבלו זאת וינהלו מו"מ עם מנכ"ל חברת החדשות הקבוע על הדרכים למימושו. "החברה תמשיך ואף תגביר את מאמציה לסיקור הגון ולשיקוף מגוון הדעות הקיים בחברה הישראלית. לאחר החתימה ביקשו הצדדים להודות לבעל השליטה ברשת, מר לן בלווטניק, על תמיכתו בערוץ לאורך שנים רבות ועל תרומתו לפתרון המחלוקת", נכתב בהודעת הצדדים.

ההסכם שעליו חתמו הנהלת רשת 13 יחד עם ועד העובדים. ללא, אתר רשמי
ההסכם שעליו חתמו הנהלת רשת 13 יחד עם ועד העובדים/אתר רשמי, ללא

יו"ר ועד חדשות 13, הפרשן הכלכלי מתן חודורוב, מסר: "אני מודה לאמיליאנו על שיתוף הפעולה, ומצפה לאישור ההסכם גם ע"י נציגי הציבור בדירקטוריון חברת החדשות. כולי תקווה שהליך המינוי החדש יפתח דף חדש ביחסים בין העובדים ל'רשת' ויאפשר לכולנו לשוב ולהתמקד בזירה העיקרית: חיזוק המסך של ערוץ וחדשות 13 לטובת מאות אלפי הצופים". את עובדי הוועד ייצגו עורכי הדין נדב ויסמן, יפית שלו, יונתן רום ועדן יגזאו, שותפים במשרד עוה"ד מיתר.

מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות אלי גרשנקרוין הוסיף: "אני מברך על ההסכמות שיאפשרו להוציא לדרך בחירה של מנכ"ל ראוי לחברת החדשות, שיפעל יחד עם עובדיה המסורים כדי למצב אותה כמופת של עיתונות רצינית ואחראית. לא היינו מגיעים להסכמות האלה ללא עמידה נחושה של העובדים, שניהלו מאבק בלתי מתפשר על דמותה של החברה בעתיד".

עוד בוואלה

"אם הייתי מנכ"ל חדשות 12, אחרי הבקת"ב הייתי מבטל את רוקדים עם כוכבים ומקדיש תוכנית להסתה"

לכתבה המלאה

מוקדם יותר היום נודע לוואלה ברנז'ה כי יו"ר החברה נדב טופולסקי דחף בימים האחרונים ל"מציאת פיתרון" עם העובדים בניסיון להגיע לפשרה בנושא המינוי. נזכיר: בג"ץ העניק לחברה חלון של שלושה חודשים, שבהם היו צריכים לנמק מדוע המינוי ראוי. בלשכת טופולסקי בחרו שלא להגיב לדברים.

בינתיים, העובדים המשיכו בחרם הכולל שהטילו על שמאלוב-ברקוביץ', ולמעשה - מלבד הנהלת חברת החדשות - אלו נמנעו מלהשיב לפניותיה. השבוע שלחה שמאלוב-ברקוביץ' מייל ובו איום מפורש כי התעלמות מפגישות עמה תהיה בגדר הפרת חוזה עבודה. העובדים טענו מנגד כי במסגרת סכסוך העבודה שהכריזו - הדבר חוקי.

עוד נחשף בוואלה ברנז'ה כי שמאלוב-ברקוביץ' מינתה את ניר (שוקו) כהן לסמנכ"ל תוכן במקום ליאור לנדנברג, שכזכור יעבור לנהל את חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי. בתגובה הודיעו העובדים שיחרימו גם אותו. כעת לא ברור אם ימשיך בתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully