וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מעריב הפגינו: "זה הכסף שלנו"

14.10.2012 / 12:31

(עדכון) מאות עובדים התכנסו היום בחניון בית מעריב ושמעו עדכונים בנוגע למאבקם מיו”ר ועד העובדים חגי מטר, זאת על רקע התחייבותו של דנקנר בכתב לתשלום החובות. צפו בסרטון

צילום: טל אנגלנדר קריינות: דוד ורטהיים

(עדכון אחרון: 13:21)

מאות מעובדי מעריב השתתפו היום בצעדת במחאה על אי הבטחת זכויותיהם בהסכם מכירה עתידי של העיתון, ולמען עתידם התעסוקתי ביום שאחרי עסקת המכירה. עובדי העיתון, לרבות עובדי הדפוס, ההפצה והמנהלה, התאספו בחניון בית מעריב ובטרם יצאו לצעוד שמעו עדכון על המאבק מפי יו"ר ועד העובדים חגי מטר.

"אנחנו המסורת של מעריב, אנחנו המסורת של קרליבך?, אמר מטר, שציין כי כל הפגנת מחאה הביאה לזירוז הטיפול בדרישותיהם על ידי הגורמים מולם הם נאבקים: חברת IDB וחברת "הכשרת היישוב" שהחזיקו בעיתון. ?בעקבות המאבקים שלנו היו התקדמויות משמעותיות, ונמשיך להיאבק עד שנשיג את כל הזכויות, נילחם עד השקל האחרון?. מטר עדכן את העובדים על פניית IDB אתמול וכן על הפגישה המתוכננת עם עופר נמרודי, והודיע כי בימים האחרונים יוזמים בעיתון קמפיין להגדלת מספר המנויים וקרא לעובדים ולבני משפחותיהם לקחת בו חלק.

היום הצטרפו להפגנה לראשונה גם נציגים מטעם איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל. אנשי האיגוד, בראשות פופי אריאלי, נפגשו לאחרונה עם נאמני העיתון וביקשו לדעת כיצד הם יוכלו להירתם למענו.

מאוחר יותר צעדו העובדים מרחוב קרליבך לצומת החשמונאים וחסמו אותו לתנועה, משם המשיכו על דרך בגין חזרה לבית מעריב תוך שהם חוסמים את גשר מעריב ואת הצומת לתנועה. העובדים ויתרו על המשך הפגנה שתוכנן אל מול מגדלי עזריאלי שם ממוקמים משרדי חברת IDB, זאת בשל התחייבות דנקנר לשלם את חלקו.

"במידה שיוותר פער יפעל נוחי דנקנר לכינוס דירקטוריון דסק"ש"

היום ענה עו"ד דוד חודק המייצג את IDB למכתבה של עו"ד גלילה הורשטיין מטעם עובדי מעריב, מכתב עליו הודיעה בפגישה שנערכה בשבוע שעבר לעובדים בראשות הנאמנים. הורנשטיין דרשה התחייבות בכתב מ-IBD לכך שחלקם היחסי בחובת לעובדים ישולמו. עו"ד חודק מסר כי עד שלא יגובש הסכם כולל למעריב – עניין חובות העובדים לא יובא בפני דירקטוריון דסק"ש. "במצב הדברים הנוכחי, כאשר יתרת החוב לעובדים אינה ידועה וטרם גובש הסכם כולל למעריב, אין כל יכולת להביא הצעת החלטה אופרטיבית כלשהי בפני דירקטוריון דסק"ש", כתב.

עם זאת, עו"ד חודק חזר על דברים שאמר נוחי דנקנר בעבר, וכתב כי "במידה שיוותר פער (בין הכסף שיועבר לעובדים לבין החוב, ד.א), כיו"ר דירקטוריון דסק"ש, יפעל נוחי דנקנר לכינוס דירקטוריון דסק"ש וימליץ בפניו כי דסק"ש תשתתף בשיעור של 69% (שזה חלקה היחסי) מן הפער, ככל שיהיה. במידה שיווצר פער כזה, מצפה נוחי דנקנר מהשותף האחר במעריב, הכשרת היישוב, כי יפעלו באופן דומה גם הם, כך שישלמו את חלקם היחסי, כל זאת על אף העובדה שבמישור הערכי והמוסרי על הכשרת היישוב לשלם את הרוב המוחלט של סכום הפער - שנוצר כל כולו בתקופת רבת השנים שבה הם היו בעלי השליטה במעריב".

עוד בנושא:

הישג למאבק עובדי מעריב: IDB תקיים איתם מו"מ
בין מגישי ההצעות לרכישת חלקים ממעריב: מו"ל "טיים אאוט" יובל סיגלר
מעריב: העובדים מכינים תביעות חוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully