וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מעט עזרה מידידים

אמילי גרינצווייג

11.9.2011 / 12:34

חברת החדשות של ערוץ 2 פרסמה הודעת תמיכה בחדשות 10 בעקבות התערבות בעלי המניות בתוכן המשודר. מועצת העיתונות תדון בנושא בישיבתה ביום חמישי

חברת החדשות של ערוץ 2 פרסמה הודעת תמיכה בעובדי חברת החדשות של ערוץ 10, בעקבות ההתנצלות בפני שלדון אדלסון, תוך התערבות בעלי המניות בתכנים המשודרים והתפטרותם של מנכ"ל חדשות 10, ראודור בנזימן וכן רותי יובל וגיא זוהר (שהתפטר אמנם מהגשת "השבוע", אך ישאר בחדשות 10). בהודעה נכתב: "ימים לא קלים עוברים על עמיתינו בחברת החדשות של ערוץ 10. למרות התחרות הנמרצת המתחוללת בינינו, לטובת ציבור הצופים, אנו יודעים להעריך את מקצועיותם, את יושרתם ואת פועלם ככלי תקשורת שקיומו חשוב לדמוקרטיה הישראלית. אנו שולחים להם כתף תומכת ובטוחים שנמשיך לפעול, זה בצד זה, למימוש הערכים של חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת, שבגללם בחרנו כולנו לעסוק במקצוע העיתונות".

מגיש המהדורה המרכזית של חדשות 10, יעקב אילון, התייחס הבוקר בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל לתחושות בערוץ ואמר: "אנחנו מקווים שזו פעם ראשונה ואחרונה ואני משוכנע שאחרי האפיזודה הזו דברים יחזרו להיות כמו שהיו ושיהיה חופש עיתונאי מוחלט. פה היה אירוע חריג ואני מקווה שדברים יחזרו למסלולם והאמינות של חדשות 10 תשוקם ובמהרה". אילון התייחס גם לשאלתו של ברקאי בדבר הקשיים ומלחמת הקיום של הערוץ ואמר :"מיום הקמתו ערוץ 10 היה בקשיים כאלה ואחרים. זה חלק מקיומו, אני מקווה שהוא ימשיך לשרוד. חלק מזה קשור גם לפוליטיקה בירוקרטיה ורגלוציה". עד כה חתמו 140 עובדי חדשות 10 על גילוי הדעת שהפיץ רביב דרוקר הקורא לבעלי המניות של הערוץ לשמור על עצמאות חברת החדשות.

אגודות העיתונאים בירושלים ותל אביב קראו למועצת העיתונות לדון בדחיפות בנושא הנסיבות שהובילו להתפטרות עיתונאים בכירים בערוץ 10. המועצה תדון בנושא בישיבתה ביום חמישי. במכתב לנשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר כתבו: "לאורך שנים נאבקו עיתונאים הראויים לשמם בלחצים שבאו וממשיכים להגיע ממרכזי השלטון. בשנים האחרונות נוספו להם גם לחצים המגיעים מבעלי הון ושלוחיהם (...) ביחסים בינם לבין הצוות המקצועי המופקד על תכנים והבאת עובדות לידיעת הציבור יש קווים אדומים שאין לחצות".

מועצת הרשות השניה תדון מחר בהתפתחויות האחרונות בערוץ 10. בכירי הערוץ וחברת החדשות אף יופיעו בפני המועצה. מנכ"ל הרשות מנשה סמירה מסר: "אירועי הימים האחרונים בחדשות 10 ובערוץ 10 מטלטלים את היסודות עליהם מושתת השידור המסחרי ציבורי במתכונתו הקיימת בערוצים 2 ו- 10 (...) אני ממתין בקוצר רוח לשמוע את קברניטי ערוץ 10 על מנת שיוכלו לפזר את הערפל ולוודא שזהו צל עובר מקרי שאינו מבטא סופה של דרך (...) הדיון הציבורי יתמקד בשאלה האם נחצה הקו והאם אכן הונף הדגל השחור".

כתבות נוספות בנושא:

מנכ"ל ערוץ 10: "מעולם לא נעצרו כתבה או תחקיר עקב דרישת בעלי המניות"

דליה דורנר: "התפטרות בנזימן מעוררת שאלות קשות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully