וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורשבסקי לרשות השנייה: "בעלי המניות לא התערבו"

אמילי גרינצווייג

12.9.2011 / 23:21

הרשות בודקת אם ערוץ 10 הפר את כללי הרשות בכך שההחלטה להתנצל בפני אדלסון בשידור לא הובאה לאישור דירקטוריון חדשות 10

מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי הכחיש היום בפני מועצת הרשות השנייה כי היתה התערבות של בעלי מניות בערוץ בהחלטה לפרסם את ההתנצלות בפני שלדון אדלסון במהדורת "השבוע" ביום שישי האחרון. ורשסבקי ומנכ"ל חדשות 10 היוצא, ראודור בנזימן, שהתפטר בעקבות שידור ההתנצלות, זומנו לשימוע במועצת הרשות בו נשאלו על אופן ההחלטה שהביאה לשידור ההתנצלות.

ורשבסקי הסביר כי ההחלטה התקבלה על ידי הדרג המקצועי בערוץ שפנה לבעלי המניות בשאלה האם יהיו מוכנים לספק את הערובות הכספיות הנדרשות במידה ושלדון אדלסון יתבע את הערוץ בישראל ובארצות הברית, תביעות שעלותן הכספית משמעותית ביותר. בעלי המניות סירבו.

ראודור בנזימן נשאל על ידי המועצה, מדוע החליט להתפטר אם אכן, לדברי ורשבסקי, לא היתה התערבות של בעלי המניות. בנזימן השיב לשאלה זו כי היה ברור שאם ההתנצלות לא תשודר המשך קיומו של הערוץ לא היה מתאפשר. כמו כן הסביר בנזימן שהניסוח הדרקוני של ההתנצלות לא אפשר לו להשאר בתפקידו.

הרשות השנייה בודקת האם העובדה ששההחלטה על ההתנצלות לא עברה את אישור דירקטוריון החברה, בו נמצאים נציגי ציבור לצד נציגי בעלי המניות, יש בה משום הפרה של חוקי הרשות. במקרה כזה תפתח הרשות בהליך הפרה נגד ערוץ 10. בעקבות הדברים הוחלט לקיים שימוע נוסף אליו יוזמנו כלל חברי דירקטוריון חדשות 10. המועצה גם הנחתה את הנהלת הרשות לבחון את הכללים והמנגנונים הקיימים ולהציע כלים שיבטיחו את העצמאות של חברות החדשות בערוצים המסחריים.

יוסי ורשבסקי וראודור בנזימן סירבו להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully