וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליה דורנר על התנצלות ערוץ 10: "חשש מהשפעה מצננת על חופש העיתונות"

אמילי גרינצווייג

7.11.2011 / 20:02

בדיון שנערך במועצת העיתונות בעקבות התנצלות הערוץ בפני שלדון אדלסון, הציג כתב "השבוע" חומרים שניסו להפריך את טענות אנשי אדלסון נגד הכתבה

נשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר הביעה "חשש מהשפעה מצננת על העיתונות", בעקבות פרשת התנצלות הערוץ בפני שלדון אדלסון, התנצלות שהביאה להתפטרות מנכ"ל חברת חדשות 10, ראודור בנזימן, עורכת "השבוע" רותי יובל ומגיש המהדורה, גיא זהר.

הדברים נאמרו בדיון שנערך הערב (שני) במועצת העיתונות בראשות הנשיאה דורנר, דיון בו השתתפו עיתונאים בחדשות 10, בהם תחקירנים במערכת "השבוע" וכן עורכת התוכנית לשעבר רותי יובל ואף הכתב אבנר הופשטיין, שהציג עדות אשר ניסתה להפריך חלק מטענות אנשיו של אדלסון באשר לפרטים שפורסמו בכתבה. לפי מועצת העיתונות, הנהלת ערוץ 10 שהוזמנה לדיון בחרה שלא להופיע.

במהלך הדיון הביעו חברי המועצה ביקורת אודות ההתנצלות. עמוס שפירא, חבר המועצה, כינה אותה "אובר קיל" ומנכ"ל אגודת העיתונאים אמר כי "מדובר בהתערבות נוספת של לשכת ראש הממשלה בנעשה בגופי התקשורת השונים". בהודעת המועצה בסיום הדיון נאמר כי נשיאות המועצה מברכת על התערבות מבקר המדינה בנושא.

בעיתון ישראל היום הביעו הסתייגות מהודעתה של מועצת העיתונות: "ההודעה פורסמה ללא בדיקה מעמיקה של העובדות ושמיעת טענות כל הצדדים. ההודעה עומדת בסתירה מוחלטת לממצאי הרשות השנייה לאמור: לא נמצאה שום ראייה להפעלת לחץ לא ראוי על ערוץ 10 לפרסום ההתנצלות ולהודאת הנהלת הערוץ כי הבסיס העובדתי לכתבה עורער".

בסוף השבוע שעבר העבירה מועצת הרשות השנייה ביקורת על תהליך קבלת ההחלטות בערוץ 10 שהוביל להתנצלות. במועצה פתחו בהליך הפרה נגד חדשות 10 בעקבות הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully