וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הכדורים בבית האח הגדול: בקרוב המסקנות

24.5.2012 / 12:41

הבוקר נערכה פגישה של הוועדה שהקימה הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל עם אנשי הרשות השנייה – זאת לקראת גיבוש המסקנות הסופיות של הרשות

חודשיים עברו מאז הודיעה הרשות השנייה כי תבדוק את נושא הטיפול הנפשי בתוכניות הריאליטי "האח הגדול", של זכיינית ערוץ 2 קשת, והמסקנות הראשונות כבר בדרך. הבוקר (רביעי) נערכה פגישה בין הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל לבין אנשי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו המפקחת על שידורי קשת – זאת לקראת גיבוש המסקנות.

הלשכה לאתיקה שמעה מפי איילת מצגר, מנכ"ל הרשות השנייה בפועל, על פעילות הרשות בנושא עד כה ואת עמדת הוועדה של צוות מומחים מיוחד שהקימה הלשכה, אשר כלל פסיכיאטרים ופסיכולוגים. הצוות בדק את היקף ואופן הטיפול הנפשי בתכנית "האח הגדול" לאורך העונות האחרונות, ובפרט בעונתה השנייה. בין היתר בחנו ברשות, האם הטיפול הרפואי והנפשי שנתנה הפקת "האח הגדול" למתמודדים עמד בסטנדרטים ובהנחיות המקצועיות והאתיות של מערכת הבריאות. בנוסף, נבדק האם הפרטים שנחשפו ביחס לטיפול ולקשר שהתקיים מעבר לגבולות התכנית בין אילן רבינוביץ' לבין המשתתפים מקובלים מבחינה רפואית, והאם טיפול רפואי שמקבלים המתמודדים היה רפואי בלבד, וללא השפעות מצד ההפקה או שיקולים אחרים.

גם משרד הבריאות נדרש לסוגיה, ומנכ"ל המשרד פרופ' רוני גמזו והמשנה למנכ"ל וד"ר בועז לב נתבקשו לתת את דעתם בעניין. ד"ר בועז לב סירב הבוקר לומר באיזה שלב עומד הטיפול בסוגיה, ותגובת משרד הבריאות טרם התקבלה. יצוין כי גם מועצת הכבלים והלוויין עדיין בוחנת את הנושא, וכי גם הזכיינית קשת הודיעה כי בכוונתה להקים ועדה פנימית שתבחן סוגיות אתיות רפואיות בתוכניות הטלוויזיה אותן היא משדרת. מנכ"ל קשת אבי ניר אמר כי בכוונתם לגבש מודל אתי-רפואי בתחום בריאת הנפש ולפעול על פיו בהפקות הזכיינית.

קופרמן מול שיינפיין - המאבק המשפטי נמשך

כזכור, על פי תחקיר ידיעות אחרונות, שישה מתמודדים, בהם סער שיינפיין, קיבלו כדורים פסיכיאטריים בזמן שהייתם בבית האח הגדול, וכאשר היו תחת השפעתם הם התבקשו על ידי ההפקה להתנהג בדרכים מסוימות. בזכיינית הכחישו את הדברים בתוקף, וטענו כי לגורמי הבריאות המלווים את ההפקה ניתנת אוטונומיה מוחלטת בפעילותם, וכי אין קשר בין התוכן הטלוויזיוני לבין הטיפולים הרפואיים אותם הם עוברים. בימים אלה מנהל מפיק התוכנית, אלעד קופרמן מחברת "קופרמן הפקות", מאבק משפטי מול שיינפיין, ראשון המרואיינים בשרשרת הפרסומים בידיעות, אשר תבע את הזכיינית שהגישה תביעה נגדית. את המערכה בבית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות החליטה קשת לסיים כאשר משכה ממנו את תלונתה נגד העיתון.

איילת מצגר, מנכ"ל הרשות השנייה בפועל, מסרה בתגובה: "במסגרת המסקנות של הרשות השנייה ייקבעו עקרונות ופרמטרים הנוגעים להתנהלות בתכניות ריאליטי, זאת בכדי לשמור על שלומם של המשתתפים בתכניות אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully