וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארץ: שלושה עורכים בדסק החדשות ושלוש כתבות - בין המועמדים לפיטורים

25.6.2012 / 16:30

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בין המועמדות לפיטורים נמצאות כתבת הרווחה של העיתון דנה ויילר-פולק, הכתבת הפוליטית אופיר בר-זהר, ורויטל בלומנפלד המשמשת ככתבת כללית

עיתון הארץ יבטל שלושה תקנים של כתבים ושלושה תקנים של עורכים במערכת החדשות, זאת במסגרת כוונת ההנהלה לפטר תשעה עובדים במחלקת התוכן של העיתון. בשלב זה ידוע על שלושה עורכים בדסק החדשות שנודע להם כי הם מועמדים לפיטורים, ושלוש מכתבות העיתון.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בין המועמדות לפיטורים נמצאת כתבת הרווחה של העיתון דנה ויילר-פולק. לצד תחום הרווחה, הייתה ויילר-פולק אמונה גם על סיקור תחומי חינוך וחברה וכיסתה את תחום העובדים הזרים והפליטים. כתבת נוספת אשר תפקידה יבוטל היא אופיר בר-זהר, הכתבת הפוליטית של העיתון. בר-זהר החליפה בתפקיד את מזל מועלם שעברה בסוף השנה הקודמת למעריב, ובטרם הצטרפה למערכת החדשות של הארץ שימשה במשך שלוש וחצי שנים ככתבת התקשורת והמדיה של "דה מרקר". גם רויטל בלומנפלד, המשמשת ככתבת כללית, צפויה לעזוב את העיתון לאחר שמשרתה תבוטל. בלומנפלד סיקרה בין היתר את תחום העלייה והקליטה ואת יהדות התפוצות.

כבר בשבוע האחרון, הנושאים אותן סיקרו השלוש התחלקו בין כתבים אחרים בעיתון, והמגמה כאמור אף צפויה להמשיך. "מטילים על אנשים עוד ועוד משימות", אומר גורם במערכת החדשות בהתייחס לפיטורים המתוכננים. "המהלך הזה הוא רק סנונית ראשונה – הוויתור על סיקור מעמיק של נושאים 'כבדים' כמו פוליטיקה ורווחה יוצר חשש מתהליך רידוד של העיתון".

במקביל: "הפלוג" מושק בעמוד הפוליטי של אתר הארץ

בתוך כך נודע כי לצד עזיבתה של בר-זהר את העיתון, השיק אתר הארץ שיתוף פעולה עם טל שניידר, כותבת הבלוג הפוליטי "הפלוג", אשר תכניו יעלו החל מעתה לעמוד הפוליטי באתר הארץ. "החל מהיום, אתר הארץ הוא הריטיינר השני שלי ואני מקווה שהקשר איתם ימשך לאורך זמן", כתבה לקוראיה שניידר, לשעבר כתבת "מעריב" בוושינגטון.

בוועד עובדי הארץ מנהלים בימים אלה מגעים עם הנהלת העיתון לקראת הליך הפיטורים המתוכנן, ואתמול נערכה בנושא פגישה בין נציגי הוועד למו"ל העיתון, עמוס שוקן. במכתב שהפיצו בשבוע שעבר לעובדים קראו אנשי הוועד לעובדים שמזומנים לשימועים להיעזר בהם ולתת להם לייצג אותם בהליכי השימוע, ולא להיכנס למשא ומתן אישי על הסדר פרישה עם ההנהלה במסגרתו תתבצע בסופו של דבר התפטרות.

"בגל הפיטורים הנוכחי יש ערעור של יחסי העבודה בקבוצת הארץ. הליכתם של תשעה אנשים בתפקידים מרכזיים, וזאת רק ההתחלה, תשפיע באופן ישיר על העבודה של הנותרים. הם יידרשו לעבוד הרבה יותר, בשביל אותו שכר או תמורת תוספת לא הולמת", כתבו אנשי הוועד.

טרם התקבלה תגובת הארץ.


david_a@walla.net.il

עוד בנושא:
אחרי ההשקה, שלב הגזרות: פיטורים צפויים ב"הארץ"
הארץ משיק את מוסף שישי החדש: יוצא בקמפיין ראשון מזה עשור
אלוף בן: "עדיין נשמור דברים מיוחדים לדפוס, אבל הדגש יהיה בדיגיטל"

  • עוד באותו נושא:
  • הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully