וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי: דרוקר לא הוציא לשון הרע נגד השוטר סומך

8.7.2012 / 15:22

ניצחון שני לערוץ 10 בחודשים האחרונים בגין תביעות לשון הרע: ביהמ"ש המחוזי הפך את החלטת השלום בפתח תקווה, אשר קבע כי חדשות 10 ודרוקר הוציאו את דיבתו של שוטר ב"שישי"

ניצחון נוסף לערוץ 10 ולעיתונאי רביב דרוקר בבית משפט: היום (ראשון) ביטל בית המשפט המחוזי בפתח תקווה פסק דין קודם של בית משפט השלום, וקבע כי חדשות 10 ודרוקר לא הוציאו לשון הרע נגד השוטר לשעבר ראובן סומך. לפני כחצי שנה נקבע כי דרוקר, ערוץ 10 ונענע10 יפצו את השוטר ב-45 אלף שקל, לאחר שדרוקר אמר בסוף הכתבה כי השוטר "נזרק מהמשטרה".

הכתבה שודרה בשנת 2007 בתוכנית "שישי עם רביב דרוקר ועפר שלח", ועסקה בשוטר לשעבר ראובן סומך שהחל לעבוד אצל ראש ארגון הפשיעה פרנסואה אבוטבול. סומך, שהתראיין מיוזמתו בכתבה, טען בתביעתו כי הוא עזב את המשטרה מיוזמתו ולא "נזרק" כפי שאמר דרוקר באולפן. את הכתבה הכינו אריאל מרגלית ושלי טפיירו וגם אותם תבע סומך, אולם בית המשפט דחה את טענותיו של סומך שכוונו לגוף הכתבה והתייחס לעניין אמירתו של דרוקר בלבד.

סומך תבע מחדשות 10 סכום של 500 אלף שקל. בית משפט השלום דחה את רוב סעיפי תביעתו אך פסק לטובתו סכום של 45 אלף שקל. השופטת איריס רבינוביץ-ברון מבית משפט השלום בנתניה קבעה אז כי למרות שהיו דברי לשון הרע בכתבה, היא רובה מוגנת בחוק שכן יש בה עניין ציבורי ורובה דברי אמת. יחד עם זאת, לעניין התבטאותו של דרוקר קבעה אז השופטת כי לא עומדת לו הגנת תום הלב. חדשות 10 ערערו על הפסיקה, והיום קיבל שופט בית המשפט המחוזי בפתח תקווה אילן שילה את הערעור וקבע כי לא היה בכתבה לשון הרע.

מדובר בניצחון שני לערוץ 10 ולרביב דרוקר בחודשים
האחרונים אל מול תביעות בגין לשון הרע. בחודש אפריל האחרון התקבל ערעור שהגישו על פסק הדין שקבע כי עליהם לפצות את רן ארז, לשעבר יו"ר ארגון המורים, בסכום של 35 אלף שקל בגין לשון הרע. בקבלת הערעור העניק להם בית הדין את הגנת אמת בפרסום והגנת תום הלב אשר נשללה מהם בפסק הדין הקודם.

בימים אלה מתנהלת תביעה נוספת מול דרוקר וערוץ 10 – זו שהגישו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נגד הערוץ והכתב לפני כשנה וחצי. כזכור, הליכי הגישור שהתקיימו בין הצדדים חודשים ארוכים לא צלחו והצדדים עומדים בפני הליך משפטי מלא.

בתגובה נמסר מחדשות 10: "אנו שמחים על ההחלטה ועל המגמה החיובית שמסתמנת לאחרונה בפסיקות בנושאי תקשורת ולשון הרע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully