וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים עתר לבית הדין לעבודה נגד הפיטורים במעריב

10.7.2012 / 14:56

הארגון ממש את הבטחתו ופנה לבין הדין בבקשה להקפיא את מהלך הפיטורים הנרחב במעריב, לאחר ששתי פגישות עם הנהלת העיתון הסתיימו בלא פיתרון

ארגון העיתונאים פנה היום (שלישי) לבית הדין לעבודה בתל אביב בבקשה להקפיא את מהלך הפיטורים המתנהל בשבועות האחרונים בעיתון ולבטל את הפיטורים שנעשו עד כה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, בארגון דורשים כי הפיטורים יוקפאו עד לקיום משא ומתן עמם, בו יוצעו חלופות לפיטורי עובדים. בארגון ערכו אמנם שתי פגישות עם ההנהלה, האחרונה בהן נערכה אתמול, אולם אלה לא הביאו לתוצאות.
בפגישת אנשי הוועד עם עורך העיתון, ניר חפץ, הוא אמר כי מכיר בזכות ההתארגנות של העובדים, אולם דחה את דרישתם להקפיא את מהלך הקיצוצים והפיטורים המתקיים בשל מצוקתו התקציבית הקשה של העיתון.

יותר מעשרה מעובדי העיתון קיבלו השבוע מכתבי פיטורים לאחר שימועים שנערכו לכעשרים עובדים לפני כשבועיים. בין העיתונאים שצפויים לעזוב את העיתון נמצאים שלום ירושלמי, אבי אורנן, נתיב נחמני, רון עמיקם, טל אריאל אמיר, נדב איל וזהר שחר לוי, ואלה הצטרפו לשישה מעובדי המוסף "ז'ורנל" בהם עופר מתן ומיה יסעור. כמו כן בתום 12 שנים הוחלט במעריב להפסיק את ההתקשרות עם סוכנות הצילום "פלאש 90", ועם צלם המערכת מוטי לבטון.

הליכי הפיטורים במעריב באים על רקע המשך צבירת ההפסדים של העיתון, אשר השנה הכנסותיו המשיכו לרדת. ברבעון הראשון של השנה הנוכחית הפסידה החברה 36.6 מיליון שקל וההכנסות עמדו על 65 מיליון שקל בלבד, חמישה מיליון שקלים פחות מהרבעון המקביל בשנה הקודמת. גם גירעון החברה העמיק והוא עומד על 32 מיליון שקלים לעומת 15.7 מיליון ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully