וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שהיה בערוץ 10: פריצה ל"לילה כלכלי" ושלטים מאחורי דסק החדשות במהדורה

28.8.2012 / 21:02

הרשות השנייה: "מסך הערוץ לא יכול לשמש כלי במאבקם של העובדים". מחר תתקיים בדסק החדשות של הערוץ ישיבת עובדים דחופה בה יישא דברים יו"ר הסתדרות העובדים עופר עיני

צילום: ערוץ 10

(עדכון: 23:50)

מחאת עובדי ערוץ 10 מבעד למסך הטלוויזיה נמשכה הערב גם בתוכנית "לילה כלכלי" עם פריצתם לשידור של שישה מעובדי הערוץ זאת בזמן שיחה בין דב גילהר לפרשנים. העובדים המוחים קראו קריאות נגד סגירת הערוץ, ואחת מהן אף דיברה אל המקרופון של גלהר ושאלה כיצד תפרנס את ביתה בת ה-11 במידה והערוץ יסגר. לאחר מספר שניות, ביקש גלהר את התייחסות הפרשנים לנושא, התנצל בפני הצופים ויצא לפרסומות. מוקדם יותר הגיעה המחאה גם אל המהדורה המרכזית, כאשר חלק מעובדי הערוץ נעמדו אל מול המצלמות מאחורי קיר הזכוכית של דסק החדשות, והניפו שלטים בהם נכתב "ביבי אל תפגע לי בפרנסה". המחאה על גבי המסך החלה היום אחר הצהריים בשידור חי בתכניתו של רפי רשף שאף אליה פרצו העובדים וצעקו "אין לכם תירוץ לסגור את הערוץ", מה שאילץ את התכנית לצאת להפסקת פרסומות.

פעולות העובדים נעשות באופן שאינו מתואם עם ההנהלה, שכן מנכ"ל הערוץ בפועל יואב הלדמן הודיע כי הוא מתנגד לשימוש במסך הערוץ לצרכי מחאה – ומהסיבה הזו הערוץ אינו משדר תשדירי שירות בנושא מצבו או מחשיך את המסך בתור מחאה. עמדתו של הלדמן מתיישבת עם הוראת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אשר הודיעה היום כי היא דורשת ממנו ומהנהלת הערוץ למנוע מחאה על המסך ו"לפעול לפי החוק והכללים לפיהם אסור לזכיין לעשות שימוש במסך לקידום ענייניו". מהרשות נמסר, בעקבות צעדי המחאה, כי "שידורי הערוץ ומסך ערוץ 10 לא יכולים לשמש כלי במאבקם של העובדים. הרשות מבינה את מצוקת הערוץ ואת הימים הקשים שעוברים על עובדי הערוץ ומקווה שיימצא פתרון למשבר בהקדם האפשרי".

מחר תתקיים בדסק החדשות של הערוץ ישיבת עובדים דחופה בה יישא דברים יו"ר הסתדרות העובדים עופר עיני, שיעדכן אותם בהמשך הצעדים המתוכננים בהמשך לכישלון המגעים מול משרד האוצר. בשבוע שעבר התקיימה פגישה דומה, והקריאה של עיני לעובדים מאז שלא לאסוף את הזימונים לשימועים ולא לשתף פעולה עם הליכי הפיטורים המתוכננים – עומדת בעינה. היום חידש דירקטוריון ערוץ 10 את הוראתו להנהלה לפטר 150 עובדים מתוך כ-600 עובדי ערוץ 10, חדשות 10 והאתר נענע10. מועד חילוט הערבויות של הערוץ נקבע ליום ראשון הקרוב, ולקראתו הורה הדירקטוריון להנהלה להכין את מה שכינה "התאמות תקציביות" להמשך פעילות תקינה של הערוץ עד לסוף השנה הנוכחית – ולא מעבר.

נציגי הציבור בדירקטוריון מאיימים להתפטר; הוועדה לביקורת המדינה תתכנס לדון בנושא

ישיבת הדירקטוריון היום הייתה סוערת, והיא הופסקה לאחר שנציגי הציבור הודיעו כי הנסיבות אינן מאפשרות להם לבצע את תפקידם, וכי ברצונם לשקול את המשך כהונתם בדירקטוריון. "אנו חוששים כי כתוצאה מפיטורים בהיקף כה רחב יווצר איום ממשי על עצמאות חברת החדשות ועל חופש העיתונות שלה, במצב בו היא מוחזקת לאורך זמן רב כבת ערובה בידי הדרג הפוליטי", מסרו הנציגים, יורם שכטר, איתמר צ?זיק, דפנה מיתר נחמד, דן אלמן, אשר ופנו ליו"ר מועצת הרשות השנייה ד"ר אילן אבישר, וכן ליו"ר ועדת הטלוויזיה יעקב שחם, בבקשה להיפגש עימם בדחיפות. את תגובתו של אבישר למהלך לא ניתן היה הערב להשיג.

ובתוך כך חוזרת סוגיית ערוץ 10 לכנסת, הפעם לוועדה לביקורת המדינה: יו"ר הוועדה, חבר הכנסת אורי אריאל, זימן היום לדיון דחוף את שר האוצר ושר התקשורת ונציגי משרדיהם, את מנכ"לית הרשות השנייה בפועל איילת מצגר ואת נציגי הערוץ. "על הממשלה והרשות השנייה לפעול יחד עם ערוץ 10 ולהגיע להסכם פריסת חובות בהקדם על מנת להסיר את חרב הסגירה", נמסר בהודעתו של השר.

עוד בנושא:
דירקטוריון ערוץ 10 חידש ההחלטה: פיטורים מידיים של 150 עובדים
עובדי ערוץ 10: ”נשבש חלק מהשידורים”
שטייניץ מציע דחיית החובות בחודשיים; ערוץ 10: "מריחה וסחבת מכוונת"

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully