וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה להצלת מעריב באמצעות ההסתדרות? בארגון מכחישים

4.9.2012 / 9:33

בהסתדרות הגיבו על הידיעה שפורסמה בחדשות 2 והודיעו כי ”אין שום כוונה להשקיע בעיתון וכי לידיעה אין כל בסיס”. עם זאת, לא הכחישו כי היו מעורבים בניסיון לגבש תכנית הצלה

הסתדרות העובדים הכללית מכחישה את הפרסום אמש בחדשות 2, לפיו היא תיקח חלק ביוזמה להצלת העיתון אשר כוללת, בין היתר, השקעה כספית שלה באמצעות קרן לעסקים בסיכון לצד תמיכה מהמדינה והעברת חצי מהבעלות על העיתון לידי העובדים. בהסתדרות הודיעו כי "אין שום כוונה להשקיע בעיתון וכי לידיעה אין כל בסיס". זמן קצר לאחר מכן תיקנו בהסתדרות את ההכחשה, וצמצמו אותה לכדי "אין כוונה להשקיע כסף בעיתון ולהיות הבעלים".

בהסתדרות לא מכחישים כי הם היו מעורבים בימים האחרונים בניסיונות לגבש תכנית הצלה לעיתון. לפי היוזמה, אשר נמצאת בשלבים ראשוניים וכלל לא בטוח כי תהיה אפשרות להוציאה לפועל, העובדים יקבלו מחצית מהבעלות לעיתון ויפעלו לגיבוש תכנית עסקית. המדינה תציע תמיכה בתכנית, אשר עשויה לכלול מעבר של העיתון לאזור בעל עדיפות לאומית או צעדים אחרים לקבלת הטבות לעסקים. בסיוע תכנית ההצלה הזו מעורב עורך העיתון ניר חפץ ו"נוחי דנקנר נתן את ברכתו", כך דווח אמש בחדשות 2.

בימים אלה עושה דנקנר מאמצים לגיוס משקיע שיזרים כספים לעיתון, ובמקביל משלימים תכנית למכירת בית הדפוס של מעריב שנמצא בבת ים. ועד הפעולה הזמני של עובדי מעריב מבקש להיות שותף בתכניות העסקיות כך שיביאו לפיטוריהם של כמה שפחות עובדים ושמירה על תנאי ההעסקה שלהם, ובימים אלה מושלמים ההליכים המשפטיים בבית הדין האזורי לעבודה על מנת לקבל הכרה כוועד יציג.

החל מתחילת השנה הפכה הסתדרות העובדים, ובמיוחד העומד בראשה עופר עיני – למעורבת בצורה עמוקה במתרחש בכלי התקשורת בישראל הנמצאים כולם בהליכי התייעלות מואצים, צמצומים, וחלקם החלו בפיטורי עובדים. באמצעות ארגון העיתונאים אשר פועל בכפוף לה, הקימה ההסתדרות ועדי פעולה זמניים במרבית אמצעי התקשורת ובחלקם הוקמו וועדים יציגים.

התארגנות העובדים החזקה ביותר נמצאת כיום בערוץ 10, ועופר עיני היה מעורב למדי בניסיונות למציאת פתרון שיאפשר את המשך הצלתו של הערוץ וימנע את פיטוריהם המידיים של 150 עובדים. עיני ניהל מגעים חשאיים אל מול לשכת ראש הממשלה ומול משרד האוצר, ובדירקטוריון ערוץ 10 הודיעו כי תכנית הפיטורים הוקפאה לבקשתו. עיני כינס את עובדי ערוץ 10 יותר בפעם אחת בחודש האחרון – והבטיח להם כי ההסתדרות תעשה ככל שיבכולתה על מנת למנוע את פיטוריהם.

עוד בנושא:
מעריב עובר לדיגיטל, מה ההתכנות הכלכלית לכך?
מעריב תוקף את הארץ: ”קמפיין מרושע ובריוני”
איי.די.בי. ומעריב: כל עיתון והאמת שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully