וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת אישור הדירקטוריון: הנהלת מעריב הזמינה כוחות משטרה

19.9.2012 / 14:39

עסקת מעריב בדרך ליציאה לפועל, זאת לאחר אישור דירקטוריון העיתון את מתווה המכירה לשלמה בן צבי. היום בצהריים מתכננים העובדים לקיים הפגנה בעקבות אי עיגון זכויותיהם

(עדכון אחרון: 05:36)

דירקטוריון מעריב אישר הלילה את מכירת העיתון לאיש העסקים שלמה בן צבי. אישור המתווה נעשה ללא נוכחותו של בעל השליטה בעיתון נוחי דנקנר, אשר שהה בחו"ל. מוקדם יותר אמר דנקנר כי הוא "מתכוון לפעול שדירקטוריון דסק"ש ישלים 69% מהפער שחסר, ואני מצפה שהכשרת היישוב תשלים את היתרה" בפגישתו עם נציגי העובדים בעיתון. דנקנר לא הסכים להתחייב לשלם מכיסו את מלוא כספי הפיצויים החסרים לכאורה בקופה.

עסקת מעריב צפויה להיחתם ביממה הקרובה - כך לפי הערכות בשוק התקשורת. בימים האחרונים התקיימו מגעים אינטנסיביים בין נציגיו של שלמה בן צבי לבין נציגי בעל השליטה הנוכחי בעיתון, נוחי דנקנר, ומסתמן כי הצדדים הגיעו להסכמה באשר לסכום העסקה. הסכום עמד בתחילה על 85 מיליון שקלים, כך לפי הדיווח לבורסה, אולם בעקבות בדיקת הנאותות אשר הצביעה על פערים מהותיים בין הנתונים שנמסרו לבין צפי ההכנסות – דרש בן צבי הפחתה במחיר העסקה. מעריב עומד, כך לפי ההערכות, בפני הגשת בקשה להקפאת הליכים על מנת להגן על ביצוע העסקה מפני נושים וגביית חובות בטרם הוסדרה ההעברה.

נוכחות משטרתית מחוץ לבית מעריב. יותם רונן
"מעולם לא היה כזה כוח שיטור בעיתון בישראל". מעריב/יותם רונן

"זה כמו עיתון קומוניסטי"

אמש (רביעי) בשעה 19:00 התכנס דירקטוריון מעריב אשר ככל הנראה יאשר את פרטי עסקת מכירת העיתון, ולאחרי הפגישה תצא הודעה לבורסה עם עיקרי הדברים. ניסיונות ועד עיתונאי העיתון לעגן את זכויות העובדים במקרה של העברת הבעלות כשלו, לעת עתה.

לקראת ישיבת ההנהלה הזמינה הנהלת מעריב משטרה לטיפול ב"סערת הנפש" שיחושו העובדים עם קבלת העדכונים, כמו כן הוצבו מאבטחים רבים בקומת ההנהלה. המשטרה הציבה מספר ניידות מחוץ לבית מעריב. גורם בעיתון אמר לוואלה! ברנז'ה כי "המקום נראה כמו זירת פיגוע, העובדים גם ככה לחוצים ונמצאים במתח רב, זה בהחלט לא תורם למצב. אם כבר - זה יסלים אותו?. על תחושת העובדים לצד כוחות האבטחה המתוגברים סביבם אמר אחד מהם: "זה כמו עיתון קומוניסטי עם בריונים שמפקחים על העיתונאים ומשטרות בכניסה".

ועד העובדים מסר בתגובה להחלטת ההנהלה: "מעולם לא היה כזה כוח שיטור בעיתון בישראל ובאף מקום עבודה. צר לנו כי הנהלת מעריב בוחרת בשעה קשה זו, לפעול בצורה כה נוקשה וחסרת רגישות".

שלמה בן צבי, מול מקור ראשון בכנס אילת לעיתונות 2011, נובמבר 2011. ברני ארדוב
דרש הפחתה במחיר העסקה. בן צבי/ברני ארדוב

מחר: "הפגנה גדולה יותר מזו של שבוע שעבר"

בפגישת החירום שנערכה בדסק החדשות של העיתון, הוחלט לקיים מחר (חמישי) הפגנת מחאה נרחבת, אשר על פי הוועד תהיה "גדולה יותר מזו שנערכה בשבוע שעבר". בשעה 12:00 יתאספו העובדים בצומת מעריב ויצעדו משם אל עבר מגדלי עזריאלי - שם יושב דירקטוריון החברה. העובדים יפגינו במחאה על כשלון הניסיונות לעגן את זכויותיהם במסגרת העסקה בין איי. די. בי. לבעלים הבא של העיתון, שלמה בן צבי, שפרטיה הסופיים נסגרו כאמור, בימים האחרונים. כמו כן יוקמו משמרות מחאה שקטות מול בתיהם של נוחי דנקנר ועופר נמרודי, כלפיהם נטען כי הם נושאים באחריות החוב של החברה לעובדים העומד על סך של כ-40 מיליון שקלים. היום נודע כי חברת מעריב תיכנס להקפאת הליכים, ועל כך יוכרז באופן רשמי בימים הקרובים לאחר שהדירקטוריון יתכנס הערב ויאשר את המתווה. בכך יתאפשר לשלמה בן צבי לקנות את החברה במסגרת הפירוק.

אמש נפגשו נציגי ועד עובדי מעריב וההסתדרות הכללית עם יו"ר איי.די.בי נוחי דנקנר במטרה לגבש הסכם שיעוגן בעסקת המכירה ויבטיח את זכויות העובדים. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות של ממש. בריאיון הבוקר לרזי ברקאי בגלי צה"ל התייחס יו"ר ועד העובדים חגי מטר לפגישה ואמר: "לא הייתי מגדיר אותה ככישלון, השגנו דריסת רגל בתוך המשא ומתן עם בן צבי. ברמה המיידית, הזכויות שלנו צריכות להיות מובטחות על ידי המעסיק היום ובעניין זה בן צבי יכול להיות רגוע". לדבריו, "דנקנר אמר שהוא מעוניין שישמרו לנו את כל הזכויות. זה נחמד, אבל לא מספיק. אנחנו נמשיך את המגעים וצפויים לפגוש גם את הנציגים של בן צבי".

עוד בנושא:
אחרי רכישת בן צבי - לאן הולך מעריב?
עובדי מעריב הפגינו מול סניף שופרסל בת"א: "בעל הבית צריך לקחת אחריות"
אז איפה באמת נמצא הכסף של עובדי מעריב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully