וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקדמת הבחירות טרפה לנו את הקלפים"

15.10.2012 / 11:11

דקה לפני פיזור הכנסת יפגינו היום עובדי החדשות המקומיות מול המשכן: "אי אפשר ש-180 עובדים יפוטרו ביום אחד, ולא יהיו חדשות בכלל מהפריפריה של ישראל"

עובדי מערך החדשות המקומיות בכבלים, אותם מפיקה מזה שנתיים חברת "קודה תקשורת", יגיעו היום (שני) להפגין מול פתיחת מושב הכנסת בניסיון לקדם את הצעת החוק שתאפשר את המשך שידורי החדשות המקומיות בכבלים, אשר תקציבן עומד על כ-25 מיליון שקלים בשנה. במערך החדשות המקומיות מאשימים את משרד האוצר, שהגיש ערר על החלטת הממשלה לתמוך בהצעת חוק פרטית בנושא, בכך שהוא "מחזיק את העובדים כבני ערובה". העובדים עצמם יגיעו היום לכנסת מכל רחבי הארץ – מקרית שמונה בצפון ועד באר שבע בדרום, מחיפה ומירושלים.

"הקדמת הבחירות טרפה לנו את הקלפים", מסכים יו"ר ועד העובדים של החדשות המקומות חיים הר-זהב, אשר מוביל את המאבק מטעם העובדים. "כבר היינו במשא ומתן מתקדם עם האוצר באשר לתקצוב השנה הקרובה של החדשות, לפיו הם יממנו את שנת 2013 ובשנה שאחרי נלך למתווה אחר של פשרה אל מול חברות הכבלים והלוויין או למכרז חדש, אבל כרגע המצב הוא שאם לא נגיע לוועדת ההסכמות (המאשרת למליאה והוועדות לקיים דיונים מיוחדים בתקופת בחירות, ד.א.) לא נגיע לשולחן הכנסת, ואז 180 עובדים, רובם בפריפריה, הולכים בסוף השנה הביתה".

המאבק שלכם מול האוצר מתנהל כבר חודשים ארוכים, יכול להיות שהוא קצת נדחק הצידה בצל מאבקי גופי התקשורת הגדולים כמו ערוץ 10 ומעריב?
"המאבק שלנו לא נבלע. בניגוד לערוץ 10 ומעריב שנקלעו למצב קשה, הבעיה של החדשות המקומיות ידועה כבר שנים. הוראת השעה שנוגעת לכבלים תוחמת בזמן את קיום החדשות עד לסוף השנה הנוכחית, אז הרישיון נגמר. זה לא רק עניין של קודה תקשורת, אלא שאין רישיון לשדר חדשות בכבלים - נקודה. לא יהיה מי שידווח על החינוך בחצור הגלילית, לא יהיה מי שידווח על התעסוקה בבית שמש. זה המסר שאנחנו נחושים להעביר היום למקבלי ההחלטות".

"מבחינתי מי שפיטר אותי זה יובל שטייניץ"

לפני חמישה חודשים אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן, שלי יחימוביץ' ונחמן שי לפיה יימשך שידור החדשות בכבלים גם בשנת 2013. במשרד האוצר הגישו ערר על תמיכת הממשלה בהצעת החוק, בנימוק כי הממשלה לא צריכה לממן את החדשות. חלופות שהוצעו היו העברת הפקת החדשות לידי רשות השידור או הכרה בהן כהפקות מקור לחברות הכבלים והלוויין – אולם הצעות אלה ירדו מהפרק. האוצר מסרב, כך אומרים בחדשות המקומיות, לאפשר את העלאת הצעת החוק להצבעה בכנסת. אם האוצר לא יסיר את התנגדותו עד יום שני, לא תהיה חקיקה עד תום מועד המכרז לקיום חדשות בכבלים והעובדים יפוטרו עד סוף השנה.

מה הפתרון לסוגיית המימון? הרי אפשר להבין את התנגדות האוצר למימון ממשלתי של חדשות.
"זה לא רק עניין של מי יממן. החל מחודש ינואר, אין שום חוק שמסמיך את השידורים. הרישיון לשידור חדשות בכבלים מתבטל וגם אם רם לנדס (מנכ"ל קודה תקשורת, ד.א) יביא מכיסו את הכסף - הוא לא יוכל להמשיך ולשדר. גם באוצר הבינו שבלוחות הזמנים שנוצרו אין אפשרות אחרת מאשר שהם יממנו את המערך, וזה או זה או לסגור לחלוטין. אין כרגע אפשרות אחרת, וגם הם יודעים שבחודשיים אי אפשר לשנות סדרי עולם. אז הם החליטו שהם מושכים אותנו באף.

"התמיכה בנו הגיעה מכל הכיוונים. שר התקשורת, משה כחלון, גם הוא תמך בנו – אבל אתמול גם הוא יצא מהמשחק. כל חברי הכנסת תומכים בנו, אף אחד לא חושב שהחדשות המקומיות צריכות להיסגר. ברגע שהדברים יגיעו לכנסת אנחנו כבר לא דואגים, אבל האוצר מעכב את זה. במשרד המשפטים, למשל, אמרו שייתכן ויהיה צורך לצאת למכרז חדש. זה משהו שאנחנו הצענו כבר בפברואר. עשו לנו מאז כל מיני תרגילי השהייה שונים ומשונים ובמצב החוקי הנוכחי, בסוף השנה כל העובדים, הולכים הביתה.

אז ההפגנה היום תהיה מכוונת ישירות כלפי שר האוצר יובל שטייניץ?
"הוא אפילו לא היה מוכן לדבר איתנו. אי אפשר ש-180 עובדים יפוטרו ביום אחד, ולא יהיו חדשות בכלל מהפריפריה של ישראל. מבחינתי מי שפיטר אותי זה יובל שטייניץ. הוא זה שמונע את העברת החוק, והוא צריך להבין שבזה שהוא עושה את זה הוא בעצמו מפטר כל אחד מ-180 העובדים הללו. אנחנו מצפים ממנו שייקח אחריות על התנהלות המשרד בראשותו במשך כל החודשים האחרונים.

הפגנת עובדי החדשות המקומיות תתקיים מול הכנסת בשעה 14:00. ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "המחוקק קבע כי התמיכה הממשלתית בחדשות המקומיות תעשה עד סוף 2012. כל החלטה אחרת בעניין עומדת לפתחה של הכנסת".

עוד בנושא:
חיים סלוצקי: "אם האוצר יצליח בערר שלו, אין ערוץ 8 ואין yes דוקו"
החדשות המקומיות נגד האוצר: "הערר נגד הצעת החוק - מכת מוות למהדורות"
קיבלו ארכה: החדשות המקומיות בכבלים ובלוויין יפעלו עד 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully