וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הבחירות בארה"ב: עובדי מעריב משביתים את העיתון

6.11.2012 / 22:19

בשעות הערב הציבו העובדים בפני בן צבי אולטימטום לפיו הם דורשים לדעת כמה מהם ייקלטו בעיתון לאחר הפיטורים, ומאוחר יותר החליטו להשביתו. ההנהלה: "זו הפרה חוזית מפורשת"

פיצוץ במגעים בין עובדי מעריב לבין המו"ל החדש הביא להחלטה על השבתת "מעריב" ללא הגבלת זמן, וכבר מחר (רביעי) לא יופץ העיתון. אתר האינטרנט של מעריב, NRG, יפסיק להתעדכן החל מעתה. בשעות הערב קיימו העובדים אסיפה ובה הציבו בפני בן צבי ואנשיו אולטימטום לפיו עד לשעה עשר בערב הם דורשים לדעת כמה עובדים ייקלטו בעיתון לאחר הפיטורים הכוללים וכיבוד של ההסכם הקיבוצי שנחתם מולם ולא - העיתון יושבת. בשעה עשר הודיעו כי העיתון לא יירד לדפוס, ועזבו את בניין המערכת. נכון לשעה זו מוגדרת השביתה כ"ללא הגבלת זמן".

ביממה האחרונה גילו העובדים כי אנשיו של בן צבי הציעו לעובדים להיקלט במשכורות נמוכות יותר מאלה אותן הן מקבלים כיום, ולעובדים המשתכרים בסכום של מעל 22 וחצי אלף שקלים נמסר כי ייפתח איתם משא ומתן חדש. מבחינת העובדים, מדובר בהפרת ההסכם שנחתם מולם. למחלקות מסוימות בעיתון הוצעה העסקה זמנית, גם היא בניגוד להסכם הקיבוצי שהביא את וועדי העובדים לתמוך בעסקת המכירה לבן צבי. העובדים קיימו כמה פגישות עם אנשיו של בן צבי בימים האחרונים, אך לטענתם לא הצליחו לקבל כל תשובות באשר לתכנוניו בנוגע למבנה העיתון.

השבתת מעריב - הראשונה מאז 1948

"המהלכים הללו נעשו ללא תיאום עם נציגות העובדים וללא שקיפות. אנחנו מברכים על קליטה של כל עובד נוסף, אבל בתנאי העסקה ראויים ומוסדרים ולא ב'ערפל' בו אנחנו נמצאים היום", אמרו הערב גורמים בוועד העובדים. ההחלטה על השבתה, אשר עלתה בעבר להצבעה ונדחתה – התקבלה הערב ברוב מוחץ.

עיתון מעריב יושבת, למעשה, לראשונה מאז הקמתו במחטף בשנת 1948. מדובר בהשבתה השנייה של עיתון בשבועות האחרונים, ורק לפני חודש הושבת עיתון הארץ מסיבות דומות - טענות של ועד העובדים על פגיעה בזכויותיהם, באי כיבוד הסכמים עמם ובאי וודאות באשר לעתידם התעסוקתי.

"הפרה של התחייבות מול ההנהלה"

מוועד עובדי מעריב נמסר: "למרות הנכונות שלנו לקיים הידברות עם ההנהלה, נציגיו של שלמה בן צבי הודיעו כי לא ייפגשו עימנו הערב ולא ינהלו משא ומתן. דרישותינו לקליטת העובדים רק בהסכם הקיבוצי ולשקיפות מצד ההנהלה לא נענו. עד עכשיו אנחנו לא יודעים כמה עיתונאים נקלטים. משום כך, ומשום שלא קיבלנו כל ערובות להגנה על העובדים - החלטנו להשבית את העיתון והאתר כמתוכנן, בהתאם להחלטה שהתקבלה באסיפה. לא ניתן שההנהלה החדשה תפגע בזכויות העובדים, ולא ניתן יד להעסקה זמנית לא מוסדרת שפוגעת בזכויות של רבים מעובדי העיתון".

גורם בהנהלת מעריב אמר הערב לוואלה! ברנז'ה כי החלטת הוועד להשבית את העיתון הינה הפרה של ההתחייבות שלו מול ההנהלה, וכי זו נסובה סביב הדרישה לפתוח משא ומתן חדש על הכוונה להוסיף 80 עובדים למספר המוסכים של אלה שימשיכו להיות מועסקים בחברה. "הוועד בוחר להשבית את העיתון על בקשה להוסיף כשמונים עובדים לתקופה זמנית במטרה להבין לעומק ולבחון את צרכי המערכת", אומר הגורם. "למרות התחייבותם בחוזה לשמור על שגרת עבודה, הם בוחרים להשבית את העיתון. מבחינתנו מדובר בהפרה של התחייבות חוזית מפורשת".

עוד בנושא:
מסתמן: ישראל גולדשטיין יחזור לשמש כמנכ"ל מעריב
דור הולך: ראשי מערכת החדשות של מעריב התפטרו
בן צבי בוחן: ביטול מוספי הספורט והעסקים של מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully