וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המלצת שירות המדינה: נסטלבאום יישאר בתפקיד מנהל חטיבת החדשות

8.5.2013 / 23:05

בתום שימוע שנערך הערב למשה נסטלבאום, זאת על רקע המלצת נציבות שירות המדינה שלא להעסיקו בתפקיד ניהולי, החליט הוועד המנהל של רשות השידור להשאירו בתפקידו

לאחר שימוע בן 4 שעות, החליט הערב (רביעי) הוועד המנהל של רשות השידור שלא להעביר את משה נסטלבאום מתפקיד מנהל חטיבת החדשות בערוץ הראשון. ברשות הודיעו כי ההחלטה התקבלה בליווי משפטי וכי הנימוקים לה יפורסמו בהמשך. המשמעות של ההחלטה היא למעשה סלילת דרכו של נסטלבאום למשרת מנהל הטלוויזיה ברשות.

מדובר בצעד חריג ומנוגד לעמדה הרשמית של נציבות שירות המדינה, כפי שנחשפה בוואלה! ברנז'ה, הממליצה שלא להעסיק את נסטלבאום בשום תפקיד ניהולי. כזכור, אגף המשמעת של נציבות שירות המדינה הגיש בחודש שעבר תובענה נגד נסטלבאום, בעקבותיה המליץ הממונה על המשמעת בנציבות ליו"ר רשות השידור אמיר גילת כי יעבירו מכל תפקיד ניהולי, בכפוף לשימוע.

"לידך אני צריך ללבוש תחתוני פח"

מכתב התובענה עולה כי נסטלבאום מואשם בהתנהגות מבזה כלפי עובדים בשורות רשות השידור בהקשר של נטייתם המינית, ודוגמאות למספר אמירות הומופוביות וגזעניות שלו מצוינת בפתח הדברים. "בהזדמנויות רבות ושונות, נהג הנאשם להתבטא באמירות בוטות וגזעניות ביחס לציבור ההומוסקסואלים ובין היתר נהג לומר כי לא ניתן לסמוך עליהם וכי הם 'תוקעים סכין בגב'".

עוד מצוין בתובענה כי נסטלבאום נהג לומר לחלק מהעובדים משפטים כמו "אני אפתח לך מטריה בתחת", ו"לידך אני צריך ללבוש תחתוני פח", ונטען כי בהתנהגותו ביצע למעשה הטרדה מינית, ומצוינים כמה סעיפי חוק בהקשר זה שהפר.

בנוסף, נטען כי נסטלבאום הפר את כללי האתיקה של עובדי המדינה וניצל לרעה את מעמדו ונהג בהתנהגות בלתי הולמת, כמה פעמים, כאשר בחר להצר את צעדיו של אחד ממגישי ערוץ 1 ולהצניע את נוכחותו על מסך הטלוויזיה וזימן אותו לבירורים משמעתיים – מבלי שהייתה הצדקה לכך.

למעלה מ-20 עובדי הרשות זומנו לתת עדות

יותר מ-20 עובדי רשות השידור זומנו בחודשים האחרונים לתת עדות בחקירה שהתנהלה נגד נסטלבאום. בין העדים היו מנהל הטלוויזיה לשעבר מושון מצליח, הפרשן הכלכלי עודד שחר, המגיש אורי לוי, הכתב לענייני שטחים יורם כהן, עורך החדשות אסף אפרתי, המגישה מיכל רבינוביץ', עורך מבט לחדשות אבי מוסקל, ואנשי הפקה ומערכת אחרים. עוד זומנו למתן עדות דוברת רשות השידור לינדה בר, ויו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר מוחא.

בשבועות האחרונים שהה נסטלבאום בחופשה, ואת מקומו בחטיבת החדשות מילא העורך אלון מזר. כיוון שמנהל הטלוויזיה מושון מצליח פרש מהתפקיד והוא טרם אויש – מפקח בימים אלה על שידורי הטלוויזיה עוזרו הבכיר של מנכ"ל רשות השידור, זליג רבינוביץ'.

עוד בנושא:
נציבות שירות המדינה: "נסטלבאום הטריד מינית; יש להעבירו מכל תפקיד ניהולי"
בר מוחא vs נסטלבאום: "להשעותו מידית מרשות השידור"
אגודת הלהט"ב נגד משה נסטלבאום: "להדיחו לאלתר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully