וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלי העולם התאחדו: "החזירו את 'עושים שינוי' לאוויר"

25.11.2013 / 11:27

שורת ארגונים אזרחיים פנו הבוקר למנכ”ל ערוץ 10 רפי גינת וביקשו ממנו לשקול מחדש את ההחלטה להוריד מלוח השידורים את התוכנית, אשר הורדה בעקבות חשיפת וואלה! ברנז’ה

הארגונים החברתיים למען "עושים שינוי": שורה של ארגונים אזרחיים בהם "שתי"ל", "אג'נדה", "עורו" ועמותת "ידיד" פנו הבוקר (שני) למנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת וביקשו ממנו לשקול מחדש את ההחלטה להוריד מלוח השידורים של הערוץ את התוכנית "עושים שינוי" בהנחייתה של העיתונאית טליה פלד קינן. כזכור, הערוץ הודיע לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כי הוא מסיר את התכנית מהלוח - זאת בעקבות חשיפת וואלה! ברנז'ה לפני שלושה חודשים כי אייטמים וראיונות בו מוצעים למכירה.

הארגונים כתבו לגינת כי "למרות השינוי שחל ביחס התקשורת בישראל לנושאים אזרחיים וחברתיים מאז מחאת 2011, דווקא התוכנית "עושים שינוי" היא עדיין עוגן חשוב ומרכזי לא רק ביצירת שיח בנושאים אלו אלא גם ובעיקר מקור מידע, ועל כן פגיעה בתוכנית שכזאת פוגעת ביכולת לקיים שיח משמעותי ותדיר על סוגיות אזרחיות וחברתיות".

"בשלב זה אין כוונה להחזיר את התכנית ללוח המשדרים"

הארגונים מתייחסים גם לפרסום בוואלה!, אולם מפנים את האצבע המאשימה לא אל עבר ערוץ 10 אלא לעבר חברת ההפקה של התכנית, "ארצה הפקות". "אנו מוחים על כך שחברת הפקה זו או אחרת או אפילו זכיין של אחד מערוצי הטלוויזיה יעשה שימוש קלוקל בתכנית טלויזיה בעלת היבט ציבורי כה חשוב, בדרך שתאפשר את הופעתם של מרואיינים על תקן של מומחים ואנשי מקצוע רק כיון שהסכימו לשלשל סכומי כסף, קטנים כגדולים לכיסם של המפיקים", כתבו. "העובדה כי כשלים אלה נחשפו לדיון הציבורי רק מהווים סימן דרך המחייב להרחיב את הפיקוח ואכיפת החוק בנושא זה".

במכתב, אשר נשלח גם לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, כתבו הארגונים החברתיים כי "תוכנית מסוג זה היא אחת מהתוכניות החשובות שיש לערוץ 10 החובה לשדר, מדובר בשירות ציבורי מהמעלה הראשונה. אחד מהשירותים שאותם גם ערוץ טלוויזיה מסחרי חייב לספק לצופיו. אין מדובר בתכנית שהיא תשדיר שירות", וביקשו כאמור לשקול את ההסרה מחדש.

גורם בערוץ 10 אמר לוואלה! כי בשלב זה אין כוונה להחזיר את התכנית ללוח המשדרים, שכן טרם הסתיימה בדיקה שנעשית בענייינה. ברשות השנייה עוד לא הודיע כיצד יפעלו בסוגיית "עושים שינוי", והם יקנסו את הערוץ או יסתפקו בהסרה היזומה של ערוץ 10 את התכנית מלוח השידורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully