וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מעריב הגישו תלונה במשטרה נגד שלמה בן צבי: "האיש הזה עבד על כולם"

11.3.2014 / 13:32

עשרות מעובדי מעריב הגיעו הבוקר למטה משטרת מחוז ת"א והגישו תלונה על עבירות של גניבה והונאה נגד מעסיקם: "ניכה בתלושי השכר סכומי כסף עבור הפרשות לקופות הפנסיה - ולא העביר הכספים"

צילום: דייב שחר, עריכה: גדי וינסטוק

צעד של יאוש? עשרות מעובדי מעריב הגיעו הבוקר למטה משטרת מחוז תל אביב והגישו תלונה על עבירות של גניבה והונאה נגד מעסיקם - מו"ל העיתון שלמה בן צבי. העובדים טוענים כי בן צבי פעל באופן שיטתי: רוקן את קופת מעריב, העביר את נכסי העיתון לחברות אחרות בבעלותו ולאחר מכן פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים וביקש הגנה מפני נושים.

מנויי מעריב ורוצים לבטל? בעזרת השם, אולי מחר

כתבת מעריב נזכרת בהבטחות הגדולות של המו"לים, ובאכזבות המרות שהגיעו אחריהן

עוד טוענים העובדים כי בן צבי גנב מהם סכומי כסף גדולים: "הוא ניכה בתלושי השכר סכומי כסף עבור הפרשות לקופות הפנסיה ודמי חבר של ההסתדרות. אולם בפועל, מעל שמונה חודשים שהוא לא העביר את התשלומים. אם זו לא גניבה אז אני לא יודע מה זו גניבה" - אמר אחד העובדים.

בין עובדי העיתון - למעלה מחמישים במספר, שנכחו במקום - היו עיתונאים, עורכים, גרפקאים, אנשי מכירות, ואנשי מחלקת המינויים.

"אנשים עובדים למרות שהם לא מקבלים את שכרם"

העובדים טוענים כי גם משכורת פברואר לא תשולם להם על ידי בן צבי וייתכן שהם יקבלו את המשכורת מהביטוח הלאומי רק בעוד למעלה משנה. "האיש הזה עבד על כולם. על העובדים, על בתי המשפט ועל הציבור ולצערנו למרות כל ההיסטוריה שלו במעריב בית המשפט נותן לו קרדיט", אמר עובד אחר.

גבי גולדמן, יו"ר ועד עיתונאי מעריב שהובילה את המהלך של הגשת התלונה במשטרה, נפגשה עם ראש אגף החקירות של המחוז נצ"מ יצחק גטניו. את התלונה יחקרו חוקרי מפלג ההונאה של המחוז. לא ברור לפי שעה אם ומתי יזומן בן צבי לחקירה.

על האוירה בבית מעריב סיפרו העובדים: "זה קשה ואפילו בלתי נתפס. אנשים עובדים למרות שהם לא מקבלים את שכרם ויתכן שמחר או אולי אפילו היום הם יקבלו את מכתב סיום העבודה אבל למרות הכול הם מתיצבים במקום העבודה".

"מעריב עבר הרבה זעזועים בשנה וחצי האחרונות יש לא מעט עובדים שעדיין לא קיבלו את הפיצויים של פשיטת הרגל של דנקנר", סיפר אסף נחום, עורך הספורט של אתר NRG.

מעריב: "ההסתדרות מסכנת בראש ובראשונה את עתיד העיתון"

ממעריב נמסר בתגובה לטענות ההסתדרות והתלונה במשטרה: "ההסתדרות יחד עם מיעוט קטן של עובדי העיתון עוסקים יומם ולילה במלחמה נגד הגורם הכמעט יחיד שעדיין מאמין במעריב ובסיכוי שלו להבריא ולשרוד, והשקיע מכספו כמאה מיליון שקל להצלת העיתון ומוכן להזרים כסף נוסף בכדי לאפשר את המשך הפעלתו".

עוד הוסיפו בעיתון כי "ההסתדרות מטילה רפש במלחמה נגד הכוחות הבודדים שעדיין מוכנים להאמין בעיתון ומגישה טענות סרק על דברים שהם יודעים שאין בהם שחר, אבל כנראה שהרבה יותר קל להכפיש מאשר לתת כתף ולסייע בפתרון הבעיות האמיתיות שמהן סובל מעריב. הפעילות שלהם מסכנת בראש ובראשונה את עתידו של העיתון ותביא לפגיעה נוספת בעובדים רבים ובמשפחותיהם. בניגוד לטענות, קבוצת מעריב חתמה מול קופות הפנסיה על הסדר המבטיח את הזכויות הסוציאליות של העובדים באופן מלא. הסדר זה ימומש בהתאם לפסיקת בית המשפט ולאישור הבקשה להקפאת הליכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully