וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש יבדוק חוקיות שימוש עובדי ערוץ 1 במסך

29.6.2014 / 15:59

מאות אלפי צופי ערוץ 1, שנהנה מרייטינג גבוה בשל משחקי המונדיאל, נחשפו לשקופיות שיזמו עובדי רשות השידור. לוואלה! ברנז’ה נודע כי הסוגיה עומדת כעת לפתחו של ויינשטיין

האם השימוש שעושים עובדי רשות השידור במסך הטלוויזיה הוא חוקי? לוואלה! ברנז'ה נודע כי סוגיית חוקיות פעולות המחאה הללו עומדות כעת לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין.

"שיא" היסטורי: 3,443 תלונות הוגשו נגד רשות השידור ב-2013

בלשכת היועץ המשפטי לממשלה התקבלה דרישה לבחון את השימוש שעושים העובדים במסך, ובמסגרתו הם מביעים מחאה על הליכי החקיקה לסגירת הרשות ופתיחת גוף שידור ציבורי חדש במקומה. בין היתר הקרינו העובדים בזמן משחקי המונדיאל שקופיות בהן נכתב "אנו, עובדי הערוץ הראשון מעבירים לכם את משחקי המונדיאל למרות הכוונה לפטר את כולנו" ו"לא זורקים 2000 עובדים לרחוב", או כאלה בהם נראים עובדי הרשות מחזיקים שלטים שבהם הם קובלים על כך ש"זורקים אותם הביתה". על השימוש של העובדים במסך לצרכי מחאה פורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה. מבחינת העובדים מדובר היה בצעד יעיל, שכן מאות אלפי צופים נחשפו למסרים שלהם. רק במשחק הפתיחה של המונדיאל, בין ברזיל וקרואטיה לפני כשבועיים, צפו 862 אלף איש - והמספרים רק הלכו ועלו.

העובדים הצהירו בעבר כי הם שוקלים להשבית את השידורים כליל, אולם חזרו בהם לאחר שאיגוד השידור הציבורי האירופי איים לשלול מהרשות את זכויות השידור - וזאת בתיאום עם שר התקשורת גלעד ארדן. עיתונאי קול ישראל ואגודת העיתונאים בתל אביב גינו את המהלך של הקולגות אותו כינו "עוין", ומסרו בתגובה רשמית כי הם "תוהים מה עושה ההנהלה כדי למנוע את מהלכיהם הדורסניים של הטכנאים ומשתוממים נוכח שתיקתה שמתפרשת כשיתוף פעולה פעיל".

מדוברות משרד המשפטים מסרו בתגובה כי הם מאשרים כי התקבלה במשרד פנייה בנושא אותם "בשלב זה, אין לנו מה למסור מעבר לכך", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully