וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה זועמים על ynet: "הסתה בוטה נגד דנינו"

4.7.2014 / 17:34

לוואלה! ברנז’ה נודע כי באתר עומדים לפרסם תחקיר על התנהלות המפכ”ל בעת ששהה בניו יורק בזמן חטיפת שלושת הנערים. בכיר במשטרה: "בקמפיין שמנהל ynet גברו המניעים האישיים על השיקולים המקצועיים”

במשטרה ממשיכים לכבות שרפות: בעוד בכלי התקשורת השונים פורסמה היום (שישי) ידיעה על פרשה חדשה אשר עומדת לייצר "רעידת אדמה בצמרת המשטרה" - פרשה אשר נמצאת כעת תחת צו איסור פרסום, במשטרה מפנים אצבע מאשימה, כמעט חסרת תקדים, כלפי אתר ynet מבית "ידיעות אחרונות".

דנינו גינה, חדשות 2 הורידו כתבה מהאוויר

המשטרה בעקבות ynet, סיבוב חוזר

לוואלה! ברנז'ה נודע כי תחקיר הכולל גילויים חדשים לכאורה על התנהלות מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו בעת ששהה בניו יורק בזמן חטיפת שלושת הנערים, ואשר עומד להתפרסם ב-ynet בימים הקרובים, מעורר כבר כעת תגובות זועמות של בכירים בארגון.

"פרטים אינטימיים וצהובים להם אין כל קשר להתנהלות המפכ"ל"

גורם בכיר במשטרה אמר היום לוואלה! ברנז'ה, כי "הפעם נחצה כאן קו אדום". לדבריו, החיפוש האישי אחרי דנינו, ו"הקמפיין שמנהל האתר על ראשו הוא לא פחות מחצייה של האתר את הגבול בין זכות הציבור לדעת לבין חופש הביטוי, מאחר והפרסום הוא לא אחר מאשר הסתה בוטה והטעייה מכוונת".

לדבריו, בכתבה, אשר בה יוצגו ככל הנראה תמונות של מסעדות בהן שהה, חברים עמם נפגש ולוחות זמנים של המפכ"ל ביממה שבין החטיפה לבין חזרתו ארצה, "גברו המניעים אישיים על השיקולים המקצועיים". על פי אותו גורם, הכתבה עתידה לחשוף פרטים אינטימיים וצהובים להם אין כל קשר להתנהלות המפכ"ל באירוע, ו"המגמה בסיקור השלילי והמגמתי נגדו ניכרים הן בכתבה ובמניעיה והן באחרות שפורסמו בשנות כהונתו שכל מטרתן היא לנגח ואין בה ולו שמץ של אמת".

הגורם אף הפנה אצבע מאשימה כלפי מועצת העיתונות אשר לדבריו אינה בודקת את הקמפיין הלא מרוסן של האתר, והוסיף כי "בהחלט שווה בדיקה איפה היא נמצאת בסיפור הזה".

חזית ישנה-חדשה

זו אינה הפעם הראשונה בה במשטרה תוקפים את אתר ynet וטוענים לניסיון חיסול מקצועי אישי של המפכ"ל. לפני כחצי שנה היה זה טור של כתב הפלילים של האתר אלי סניור תחת הכותרת "דנינו יחסי ציבור: פיצוצים בלי תשובה", בו טען כי למשטרה תרגולת משטרתית קבועה של הגעה מתוקשרת לזירות פשע - אשר עוררה זעם בצמרת המשטרה, שם טענו כי האתר לא ביקש תגובה, וכי כל מטרתו היא להביך את המשטרה.

כחודש לאחר מכן, פתח המפכ"ל דנינו חזית נוספת - הפעם נגד "הארץ", וזאת אחרי שורת כתבות של כתב העיתון יניב קובוביץ', בהן תקף את התנהלות המשטרה בנושאים שונים. כפי שדווח אז בוואלה! ברנז'ה, במשטרה הוחלט לנקוט בצעד חריף נגד העיתון, אולי החריף ביותר שננקט נגד גוף תקשורת ישראלי, וההוראה שניתנה היא לא להעביר לעיתון תגובה לאף פנייה - וכי כל פנייה של העיתון תיענה באותה התגובה שבה הסבר מדוע המשטרה לא מגיבה לפניות "הארץ".

במשטרת הסבירו אז כי ההחלטה לנקוט בצעד כה חריג הגיעה לאחר מה שכינו שם "ניסיונות רבים ליצור דו-שיח מקצועי והוגן עם מערכת 'הארץ' אשר זכו להתעלמות בוטה".

ב-ynet בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully