וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: צוות חדשות 10 גורש ממעון ראש הממשלה

17.3.2015 / 11:57

המתיחות בשיא: צוות חדשות 10 והכתב עמרי מניב הגיעו הבוקר למעון רה"מ לקיים עמו ראיון שתואם מראש. בעוד הם ממתינים יצא דוברו ניר חפץ והודיע: "הראיון מבוטל, אתם מתבקשים לעזוב". בליכוד אומרים שהצוות "התנהג בפראות", אבל לא יודעים לומר מה בדיוק עשו

ראש הממשלה בנימין נתניהו מצביע בבחירות 2015, ירושלים.. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו מצביע בבחירות 2015, ירושלים./רויטרס

המתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשי חדשות 10 מגיעה היום לשיא, עם החלטתו לבטל ברגע האחרון ראיון עמם שתואם מראש במעונו. הבוקר (שלישי), יום הבחירות, ערך נתניהו סבב ראיונות במעונו, אליו הוזמנו גם אנשי חדשות 10. ברגע האחרון הודיע להם דוברו של נתניהו ניר חפץ כי הראיון מבוטל, מבלי שנתן לכך נימוק הולם.

כתב חדשות 10 עמרי מניב הגיע הבוקר למעון ראש הממשלה, מלווה בצוות צילום, על מנת לקיים עמו ראיון שתואם מראש. בעוד אנשי החדשות ממתינים שנתניהו יסיים להתראיין לרוני דניאל וצוות של חדשות 2 הם החליטו לצלם במעון ראש הממשלה "ויז'ואלז" - צילומי וידאו כלליים לשילוב בידיעה. צוות ראש הממשלה ביקש מהם שלא לצלם את המעון, ואנשי חדשות 10 נעתרו לכך. זמן קצר לאחר מכן יצא אליהם דובר ראש הממשלה ניר חפץ והודיע להם כי הראיון עמם מבוטל. גורם שנכח במקום אמר לוואלה ברנז'ה כי חפץ טען שצילומי הויז'ואלז הוו הפרה של הסכמים מוקדמים מול הערוץ, אולם בערוץ לא מקבלים את הטענה - וטוענים כי מדובר בתירוץ.

המקרה הגיע רק כמה שעות לאחר שבנימין נתניהו כמעט ביטל ראיון נוסף שתואם לו בתכנית הבוקר של הערוץ "אורלי וגיא". לנתניהו, אשר שהה באולפן בירושלים, נודע כי באולפן בהרצליה נמצא בן כספית. הוא לא הסכים להתראיין כל עוד כספית נמצא שם, וכספית החליט מיוזמתו לעזוב את האולפן כדי לאפשר את הראיון. אתמול כתבו אנשי מערכת "אורלי וגיא, בעמוד הפייסבוק שלהם "נתניהו כידוע מסרב לבוא ואנחנו מסרבים לתת לו ראיון נטול דרוקר". ראיון כזה, לבסוף, כן הוענק.

בשבוע שעבר, כפי שנחשף בוואלה ברנז'ה, התנה נתניהו ראשון בחדשות 10 בכך שהמראיין לא יהיה רביב דרוקר, ומשכך, החליטו בערוץ שלא להיכנע לתכתיב וביטלו את הראיון. מגישת המהדורה המרכזית תמר איש שלום כתבה אז כי "כאן בחדשות 10 לא נסכים לקבל תכתיבים ופסילות מאף מועמד בבחירות, לא ברמז ולא בלשון ציווי".

הליכוד: "הצוות הפר את הכללים המקובלים"

מהליכוד נמסר בתגובה: "צוות של חדשות 10 בהובלת הכתב עומרי מניב, שהוזמן למעון הרשמי בירושלים כדי לראיין את ראש הממשלה לבקשת ערוץ 10, התנהג בתוך בית ראש הממשלה בפראות, בזלזול ובחוסר כבוד תוך הפרת האתיקה העיתונאית והכללים המקובלים. הציבור צריך לשאול את עצמו האם היו מעזים לנהוג כך לפני ראיון בתוך הבית הלבן או בדאונינג 10? זהו המשך המסע התקשורתי המתוזמר ומתוזמן על ידי גורמים נרחבים בתקשורת שמטרתו לנסות להפיל את ממשלת הליכוד הלאומית בראשות נתניהו".

עמרי מניב הפנה לקבלת תגובת חדשות 10, שם אישרו כי הראיון בוטל ביוזמת אנשי נתניהו. ניר חפץ לא הסכים לבקשת וואלה! ברנז'ה לפרט מה בהתנהלות צוות חדשות 10 הווה הפרה של הכללים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully