וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 בשלט? המפתח עדיין אצל ביבי

29.5.2015 / 12:55

על פי החוק, מעבר לרישיון כולל גם מעבר אפיק שידורים, אולם במרוץ אחר משקיע ועמידה בלוחות הזמנים, בערוץ 10 הזניחו לגמרי את נושא השמירה על אפיק 10 בטלוויזיה. המשמעות: בערוץ ייאלצו לפנות אל רה"מ ושר התקשורת, בנימין נתניהו, ולקוות לטוב

בית הורד, ערוץ 10. דרור עינב
תג מחיר של מיליונים. אפיק ערוץ 10/דרור עינב

מה יקרה בעוד חודש, כאשר תלחצו 10 בשלט? על פי החוק, מעבר לרישיון כולל גם מעבר אפיק שידורים, אולם במרוץ אחר משקיע ועמידה בלוחות הזמנים לצורך קבלת רישיון שידורים, בערוץ 10 הזניחו לגמרי את נושא השמירה על אפיק 10 בטלוויזיה - כך עולה מבדיקת וואלה ברנז'ה בנושא.

המנדט האם להשאיר את האפיק לערוץ 10 נמצא בידיו של שר התקשורת. המשמעות: בערוץ ייאלצו לפנות אל ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, ולקוות שיאשר להם להישאר באפיק. במקרה זה אגב, לא בטוח שהחלטה להשאירם בערוץ בהכרח תהיה לטובתם. כך או כך, בין אם האפיק יישמר ובין אם הערוץ ינדוד לאפיק אחר, ייאלצו בערוץ 10 לשלם הרבה כסף. המחיר עבור שמירה על האפיק מוערך במיליוני שקלים. גם מקרה של נדידה לאפיק אחר, ייאלץ את הערוץ להשקיע כסף בפרסום ולספוג הפסדים כתוצאה מאיבוד צופים.

נתניהו על פרישת גילה: "אנחנו הולכים קדימה". עומר מירון
ייאלץ להכריע. רה"מ בנימין נתניהו נתניהו/עומר מירון

הקרב על האפיק

גם אם המלצתו של נתניהו תהיה להיענות לבקשת ערוץ 10, עדיין ייאלצו בערוץ להתמודד עם בעיה נוספת: תג המחיר שיקבע עבור שימוש באפיק

במקרה זה, ערוץ 10 לא יכול להאשים את ראש הממשלה או לגלגל את האחריות לעבר הרשות השנייה, ממנה זכו בערוץ בחודשים האחרונים לשורה של הקלות בדרך לקבלת רישיון. כזכור, על מנת להקל על הערוץ ולעודד את הזכייניות הנוספות, קשת ורשת, לעבור לשידור ברישיון, הוחלט על הקלות משמעותיות במחויבויות התוכן. הסכום הנדרש להשקעה בתוכן ירד מ-280 מיליון שקלים ל-130 מיליון שקלים בשנה. גם בנושא הערבויות קיבל ערוץ 10 הקלה משמעותית, כאשר נדרש לשלם 55 מיליון שקלים במקום 167 מיליון שקלים.

לפני כחודש, לאחר מתן ההקלות, בישיבת מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, נקבע כי ערוץ 10 כשיר לבקשת אפיק ולבקשת רישיון שידורים למשך 15 שנים. זאת במידה שיצליח להסיר שלושה חסמים עד ה-31 במאי: הסדרת מבנה הבעלות, ועמידה בהתחייבויות כספיות וערבויות בסכום של יותר מ-70 מיליון שקלים. כמו כן, על הערוץ להסדיר את החוב עבור דמי הביד.

עם קבלת ההצעה שהגישה קבוצת RGE, נראה שבערוץ יוכלו להציג לרשות השנייה את הסדרת מבנה הבעלות ו-25% ממניות הערוץ המוחזקות בנאמנות. כמו כן, יוכל הערוץ לעמוד בהתחייבויות הכספיות. גם סוגיית החוב עבור דמי הביד נמצאת, כך נראה, בדרך לפתרון שיקל על הערוץ. החוב, שבהמלצת נתניהו עומד על 16.8 מיליון שקלים, יחזור לבדיקה מחודשת על ידי שר האוצר משה כחלון.

את העמידה בתנאים אמור הערוץ להגיש לרשות השנייה, שתפתח בבדיקה לצורך מתן רישיון, בלוחות זמנים מאוד צפופים, שכן ב-30 ביוני פוקע זיכיונו של הערוץ. אם לא יתעוררו בעיות מיוחדות, יוכל הערוץ לקבל רישיון ב-1 ביולי. אולם אז יתחיל הקרב על האפיק.

עוד באותו נושא

RGE רוכשת את ערוץ 10

לכתבה המלאה
אוה מדז'יבוז. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
העניקה שורת הקלות. יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

הישארותו של הערוץ באותו אפיק ייחשב להפרה

גורם בכיר בתעשייה: "יש אפשרות שהבעלים החדשים של הערוץ יירצו לוותר לגמרי על אפיק 10, ותדמיתית להציג ערוץ חדש לגמרי, אבל גם מעבר לאפיק אחר דורש הסברה והשקעה כדי לשמור על הצופים"

האפיקים 10 ו-22 שייכים למדינה. על פי החוק כאשר זכיינית עוברת לשדר ברישיון עליה לעזוב את האפיק. אילו שלוש זכייניות הטלוויזיה היו עוברות לשדר ברישיון, היו עומדים לרשותן האפיקים 12 עד 16. במקרה של ערוץ 10, הוא רשאי להישאר באפיק כל עוד זכייניות ערוץ 2 לא עוברות לרישיון ונשארות באפיק 22. אלא שהאישור להמשיך ולשדר מאפיק 10 נמצא כאמור בידיו של שר התקשורת נתניהו.

גם אם המלצתו של נתניהו תהיה להיענות לבקשת ערוץ 10, עדיין ייאלצו בערוץ להתמודד עם בעיה נוספת: תג המחיר שיקבע עבור שימוש באפיק. במקרה שיתקבל אישור להישאר באפיק, תוקם ועדה מיוחדת שתבדוק את ההשלכות הכלכליות ותקבע מה הסכום שעל הערוץ לשלם, סכום הנאמד בכמה מיליוני שקלים. בינתיים, עד שנושא האפיק לא יוסדר, הישארותו של הערוץ באותו אפיק לאחר קבלת הרישיון ייחשב להפרה.

"מוזר שעד עכשיו, למרות כל הדיונים וההצהרות על מעבר לרישיון בערוץ 10 לא טיפלו בנושא האפיק ולא הגישו כל בקשה. הרי לא נשאר לערוץ זמן, ב-1 ביולי הוא עובר לרישיון. יש אפשרות שהבעלים החדשים של הערוץ יירצו לוותר לגמרי על אפיק 10, ותדמיתית להציג ערוץ חדש לגמרי, אבל גם מעבר לאפיק אחר דורש קמפיין פרסום, הסברה, והשקעה כדי לשמור על הצופים. גם המעבר לערוץ אחר והטמעתו דורשים פרק זמן של יותר מחודש לפחות", אמר השבוע גורם בכיר בתעשייה.

טרם התקבלה תגובת משרד התקשורת. מערוץ 10 לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully