וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיל של עובדי החינוכית לאקוניס: ביטחון תעסוקתי תמורת קליטת עובדי הרשות

2.7.2015 / 13:21

פרסום ראשון: לאחר שלטענתם פניותיהם לשר החינוך נפתלי בנט לא נענו, נפגשו היום נציגי עובדי החינוכית עם השר אופיר אקוניס, הממונה על רשות השידור. בפגישה מסרו העובדים כי אם יקבלו ביטחון תעסוקתי, יאפשרו את קליטת עובדי הרשות לאחר הפינוי ממתחם שרונה

ח"כ אופיר אקוניס במסע"ת של הליכוד בפרשת העמותות, בית סוקולוב ינואר 2015. ראובן קסטרו
ח"כ אופיר אקוניס במסע"ת של הליכוד בפרשת העמותות, בית סוקולוב ינואר 2015/ראובן קסטרו

אופיר אקוניס, השר הממונה על רשות השידור, נפגש היום (חמישי) עם עובדי הטלוויזיה החינוכית ונציג ההסתדרות ועדכן אותם בנוגע למהלכים הנוגעים לחוק השידור הציבורי, הכולל גם את עובדי החינוכית. לוואלה ברנז'ה נודע כי במהלך הפגישה, אמרו נציגי ועדי העובדים כי אם יקבלו ביטחון תעסוקתי, יאפשרו את מעבר עובדי רשות השידור למתחם החינוכית.

במסגרת חוק השידור הציבורי החדש, יפורקו רשות השידור והטלוויזיה החינוכית, לטובת הקמת תאגיד שידור ציבורי. המשמעות היא פיטורים רבים גם בקרב 200 עובדי הטלוויזיה החינוכית.

כפי שפורסם בתחילת השבוע בוואלה ברנז'ה, עובדי החינוכית, הנמצאים בחוסר ודאות מוחלט בנוגע לעתידם ולמקום עבודתם, פנו לשר החינוך נפתלי בנט, גם באמצעות נציגי הוועדים וגם באמצעות נציגם בהסתדרות. אלא שלטענת העובדים, למרות שהטלוויזיה שייכת למשרד החינוך, הם נתקלו בהתעלמות. בסופו של דבר, נפגשו היום נציגי העובדים עם השר אקוניס.

השר עדכן את העובדים בנוגע להסכמות שאליהן הגיעו משרדי התקשורת והאוצר יחד עם ההסתדרות: יחל הליך של פרישה מרצון עם תנאים משופרים ומתחם שרונה יפונה עד ה-1 באוקטובר, המועד שבו מסתיים ההארכה של יישום החוק.

"השר רואה חובה מוסרית להיפגש עם כלל העובדים"

לפני פחות משנה הועלתה האפשרות שעובדי רשות השידור יעברו למתחם הטלוויזיה החינוכית, על מנת שניתן יהיה לממש את הנכסים בתל אביב. אולם בשל התנגדות עובדים המעבר לא יצא לפועל. כעת, לאחר שמשרד האוצר הודיע כי מתחם שרונה יפונה, ובכסף ממכירתו יושלמו פיצויים לפורשים, שוב עולה האפשרות של מעבר לחינוכית. אלא שעובדי החינוכית מתנים את קליטת עובדי רשות השידור בכך שיקבלו ביטחון תעסוקתי ויועסקו גם לאחר הקמת התאגיד.

אוהד יחזקאלי, יועץ התקשורת של השר אקוניס, מסר בתגובה לפניית וואלה ברנז'ה: "השר רואה חובה מוסרית להיפגש עם כלל העובדים אשר החוק נוגע להם ובעיקר לעתידם. בהמשך לפגישותיו. עם עובדי רשות השידור, נפגש היום השר עם נציגי עובדי הטלויזיה החינוכית הישראלית בלשכתו. דלתו של השר הייתה, ותישאר פתוחה, לכל אדם המבקש זאת".

לילך שזר-גבאי, יו"ר ועד הנדסאים וטכנאים בטלוויזיה החינוכית, אמרה: "הפגישה עם השר אקוניס הייתה טובה מאוד. קיבלנו הזדמנות להציג את עמדותינו בהרחבה וגילינו הבנה מצד השר. נוצר קשר עם לשכת השר בנט ואנחנו מעריכים שנפגש איתו בקרוב. הבהרנו לשר אקוניס ונבהיר גם לשר החינוך את דרישתנו לתקן את החוק ולהוציא את החינוכית ממסגרת תאגיד השידור הציבורי. אין שום הצדקה עניינית לצירוף החינוכית לתאגיד השידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully