וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אור ירוק להפקות המקור ברשות השידור

3.7.2015 / 14:02

בתחילת השבוע צפויים להיפגש נציגי היוצרים ולחתום על הסכם לחידוש הפקות המקור - כך נודע לוואלה ברנז'ה. הרשות עצרה בעיצומו של המשבר עשרות הפקות דוקו ודרמה, אשר חלקן כבר נחתמו ואושרו, בהיקף של מעל 50 מיליון שקל

הפגנת היוצרים. באדיבות המצולמים
היוצרים מפגינים, ארכיון/באדיבות המצולמים

פיתרון לסכסוך בין היוצרים לרשות השידור: השבוע צפויה להתחדש העבודה על הפקות המקור שהוקפאו בעקבות המצב הכלכלי ברשות השידור. הרשות עצרה בעיצומו של המשבר הכלכלי חתימה על כ-17 חוזים להפקות מקור, ובנוסף הוקפאו בשלב של לאחר החתימה כ-15 הפקות דוקומנטריות וכ-5 סדרות דרמה. בסך הכל, אם יאושרו כל ההפקות, מדובר בהיקף של כ-50 מיליון שקלים. ההסכם לחידוש ההפקות צפוי להיחתם עם נציגי היוצרים בתחילת השבוע.

הפשרת ההפקות נעשית לאחר שהוחלט השבוע על המשך פעילות הרשות בשלושת החודשים הקרובים, זאת במקביל לפרישת עובדים מרצון ופינוי מתחם שרונה.

עוד בתחילת השבוע, בטרם התכנסה ועדת הכלכלה לדיון בדחיית חוק השידור הציבורי, פנו נציגי היוצרים אל חברי ועדת הכלכלה בבקשה לפרק את רשות השידור וליישם באופן מידי את חוק השידור הציבורי. במכתבם ציינו היוצרים כי אלפי עובדים עצמאיים נותרו ללא מקור פרנסה, בעקבות הקפאת ההפקות והגיעו לחרפת רעב. "אנו כאן כדי להגיד בקול רם וברור – לא משלמים לנו, איננו מתפרנסים, הגענו לקריסה כלכלית", כתבו היוצרים.

המכתב אל חברי ועדת הכלכלה נעשה לאחר פניות באמצעות עורכי דינם לכונס הנכסים הרשמי של רשות השידור, דוד האן ולשר האוצר משה כחלון, בדרישה שיקיימו את הוראת החוק, כפי שנקבעה בעקבות העתירה לבג"ץ שהגישו. בעקבות הפניות נפגשו היוצרים עם האן וכן עם נציג מטעם כחלון. אולם בהיעדר החלטה בנוגע לרשות השידור, הם נותרו ללא מענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully