וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בערוץ 10: "מישהו חיכה לתוצאות גרועות כדי להוציא לפועל תוכנית מגירה"

6.4.2016 / 15:16

לפי גורמים בקבוצת RGE המחזיקה בערוץ 10, הסיבה לדחיית הקיצוצים הייתה "אקט של רצון טוב" ובערוץ ידעו על הכוונה ללכת למהלך פיטורים משמעותי. ועד העובדים: "כל טענה על סיכום לכאורה על ביצוע פיטורים המוניים הוא שקר גס"

ערוץ 10 – בית הורד. דרור עינב, עיבוד תמונה
תופסים טרמפ על הירידה בפרסום? בית הוורד/עיבוד תמונה, דרור עינב

האם המהלך שפורסם אתמול על מהלך הקיצוצים והפיטורים בערוץ 10 היה מתוכנן מראש? לוואלה ברנז'ה נודע כי קבוצת RGE היתה מבצעת את הקיצוצים בערוץ גם אם לא היתה נרשמת ירידה בהכנסות מענף הפרסום ברבעון הראשון של 2016.

המהלך מגיע לכאורה בעקבות תוצאות הרבעון הראשון של הערוץ, שהיו לא טובות והצביעו על ירידה בפרסום. אבל, כל הזכייניות סובלות בשנים האחרונות מירידה בהכנסות מפרסום, והמצב הזה אינו חדש או בלעדי לערוץ 10. גורמים בקבוצה מודים כי הם צפו את הירידה בפרסום ובהכנסות, ותוכנית העבודה של הערוץ אף התבססה על כך. גם מחוץ לקבוצה מעריכים בכירים בענף כי "מישהו חיכה לתוצאות גרועות כדי להוציא לפועל תוכנית מגירה".

גורם בענף הפרסום מבסס את הדברים ואומר לוואלה ברנז'ה כי "זה נכון שהרבעון הראשון היה חלש מאוד, לכל הזכייניות, וזה היה ברור שיהיה. אני מתפלא שהערוץ הודיע רק עכשיו על קיצוצים, כי המצב הזה של ירידה בהכנסות מפרסומות וההפסדים בערוץ קיים כבר תקופה ארוכה". ברבעון הראשון של 2016 ממוצע הרייטינג בפריים-טיים (20:00-23:00) של ערוץ 10 ירד במעט ל-8.6% לעומת 9.3% ברבעון המקביל אשתקד. בערוץ 2 הנתון יותר סטטי ועומד על 24.2% לעומת 24.4%.

הפגנת עובדי ערוץ 10 בתל אביב. דרור עינב
"לתת לעובדים זמן להסתגל". מאבק העובדים, ארכיון/דרור עינב

"מהלך הקיצוצים בערוץ היה מתרחש גם אם הפרסום היה עולה"

לפי הגורמים, הקבוצה חיכתה עם הפיטורים מתוך אקט של "רצון טוב" ולא עשתה אותם במכה מיידית כשהערוץ נקנה, אלא פיצלה אותם לשתי פעימות – הראשונה בוצעה בשנה שעברה וכעת מגיעה הפעימה השנייה

וכאן נכנסת הסיבה למהלך: גורמים בקבוצה אומרים כי מהלך הפיטורים בערוץ נובע מהרצון של RGE ליצור סינרגיה בתוך הקבוצה. לטענתם, "הסינרגיות בתוך RGE לא הושלמו כי בערוץ ביקשו מהם לעשות אותם בהדרגתיות, כדי לתת לעובדים זמן להסתגל לשינויים שהגיעו עם הרכישה. אבל בעצם המהלך היה אמור להתרחש ביום שהערוץ נקנה על ידי קבוצת RGE - והפיטורים הם חלק מתוכנית הבראה לערוץ שהיתה צריכה להתרחש כבר אז".

על פי גורם בקבוצה, מהלך הקיצוצים בערוץ היה מתרחש גם אם הפרסום היה עולה, מכיוון שמדובר במהלך מתוכנן שנקבע מראש. לדבריו, הקבוצה חיכתה עם הפיטורים מתוך אקט של "רצון טוב" ולא עשתה אותם במכה מיידית כשהערוץ נקנה, אלא פיצלה אותם לשתי פעימות – הראשונה בוצעה בשנה שעברה וכעת מגיעה הפעימה השנייה.

אמנם לפי הגורם, המצב הכללי של ההכנסות היה קשה אף יותר מהציפיות, אבל הפיטורים היו מתוכננים מראש. לטענתו, לא מדובר במשהו שנחת בהפתעה על האנשים בערוץ, ולהחלטה היו שותפים גם נציגי ההנהלה ומכאן שגם ועד העובדים. בהקשר זה, מזכירים גורמים אחרים בקבוצה כי רק ביולי האחרון, כאשר RGE רכשה את הערוץ, בעלי השליטה בקבוצה הצהירו בראיון לוואלה ברנז'ה כי "אם לא נפסיד כסף - לא יהיו פיטורים", והמשוואה הזו עדיין תקפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בערוץ לא ממהרים עדיין להסלים את המאבק

ועד העובדים: "אנחנו יודעים שעלו דרישות קודמות לביצוע מהלכי פיטורים, אך הן נבלמו עוד לפני שהגיעו לפסים מעשיים"

בתוך כך, מלבד המאבק של העובדים בפיטורים הצפויים, גורמים בערוץ חוששים גם מפגיעה באיכות התכנים. בחברת החדשות יש כ-300 עובדים, כאשר מתוכם אמורים להיות מפוטרים בין 30-40 איש, ובערוץ טוענים שהמהלך הזה יפגע בסופו של דבר גם במוצר המשודר, והרמה של התוכניות עלולה לרדת.

עם זאת, בניגוד לתחושת החירום שנוצרה אתמול עם כינוס אסיפת העובדים המיידית, תוך מתן מנדט למאבק נחוש נגד הליך קיצוצים, נראה כי בערוץ לא ממהרים עדיין להסלים את המאבק בהנהלה - ומקווים לטרפד את המהלך של הקיצוצים.

מוועד העובדים נמסר בתגובה: "ועד העובדים לא הסכים מעולם, ולא עודכן בהבנות כלשהן, סביב תוכנית פיטורים שתוכננה להתבצע בערוץ. אנחנו יודעים שעלו דרישות קודמות לביצוע מהלכי פיטורים, אך הן נבלמו עוד לפני שהגיעו לפסים מעשיים. כל טענה על סיכום לכאורה עם העובדים על ביצוע פיטורים המוניים היא שקר גס".

טרם התקבלה תגובת ערוץ 10.

טרם התקבלה תגובת קבוצת RGE.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully