וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ייתכן שמי שמשדר עשרות שנים יתבקש להציג עצמו כנער שסיים את לימודיו"

16.5.2016 / 11:30

במכתב ששלחה אגודת העיתונאים בירושלים היא דורשת להפסיק את מבחני המיון לתאגיד השידור בטענה שהם מבזים: "עיתונאים בכירים ומוכרים הוזמנו לתאגיד משל היו תלמידי ביה"ס לתקשורת שטרם שידרו בחייהם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דרישות אבסורדיות". ערוץ 1/מערכת וואלה!, צילום מסך

אגודת העיתונאים בירושלים דורשת להפסיק את מבחני המיון לתאגיד השידור, אותם נדרשים לעבור עיתונאי רשות השידור, בטענה שהם "מבזים" – כך עולה ממכתב שהאגודה שלחה היום (שני) לאלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי. לטענת האגודה, התאגיד מפר את חובתו לנהל מו"מ על התנאים של עובדי התאגיד ונוקט ב"צעדים חד-צדדיים בניסיון לקלוט עיתונאים, לרבות עיתונאי רשות השידור, תוך ניצול מצוקתם על מנת להציע להם הצעות כספיות מבזות, ותוך פגיעה במעמדם ובכבודם, בדרכים שונות ומגוונות". האגודה דורשת להתחיל באופן מיידי את המו"מ על תנאי עבודתם של עיתונאי רשות השידור.

במכתב מצויין כי עיתונאים בכירים ומוכרים הוזמנו לתאגיד להציג את עבודתם, "משל היו תלמידי בית ספר לתקשורת שטרם שידרו בחייהם". האגודה טוענת כי "מדובר בביזוי של עיתונאי רשות השידור, ובהתבזות של התאגיד, ששם עצמו לקלס כאשר הוא מבקש מעיתונאים מעוטרים להביא דוגמאות לעבודתם, ועוד כהנה וכהנה דרישות ובקשות משונות, ובלתי מתקבלות על הדעת ממש".

עוד נכתב כי "דרישות אבסורדיות אלה באות על מנת להביא לכך שעובדי רשות השידור יימנעו מהגשת מועמדות לתאגיד השידור הציבורי, דבר הסותר את חובותיו והתחייבויותיו של תאגיד השידור הציבורי". באגודה מסבירים כי אינם מתנגדים לזימון עיתונאים לראיון הכרות, ואולם "לא ייתכן שמי שמשדר עשרות שנים יתבקש להציג עצמו כנער שסיים את לימודיו זה עתה", נכתב.

בנוסף לכך, לפי המכתב, עיתונאים רבים טוענים כי הצעות השכר שניתנו להם מעליבות ובחלק מהמקרים מגיעות לגובה של שליש משכרם ברשות השידור, ואין קשר בין הצעות אלה לתנאי השוק או למעמדם של עיתונאי הרשות. לפי האגודה, "יש חשש ממשי כי לעיתונאי רשות השידור מוצעות הצעות שכר נמוכות בכוונה תחילה, וזאת כחלק ממדיניות של התאגיד".

לבסוף, באגודה טוענים כי הגיעו אליהם ידיעות על כך שעיתונאים שאינם עובדי רשות השידור מקבלים הצעות טובות יותר מההצעות שמקבלים עיתונאי רשות השידור לאותם תפקידים, גם במקרים שהוותק והניסיון המקצועי של עיתונאי רשות השידור רב יותר. לטענת האגודה, "ההצעות הכספיות נועדו גם הן להביא לכך שעובדי רשות השידור יסרבו לעבוד בתאגיד החדש, או גרוע מכך – יסכימו לתנאי עבודה גרועים על מנת לשמר את מקום עבודתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully