וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: אחרי 82 שנים - עיתון "במחנה" ייסגר

19.6.2016 / 11:35

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, הגרסה המודפסת של העיתון עומדת להיסגר בקרוב בעקבות תוכנית קיצוצים בצה"ל. דובר צה"ל: "צה"ל מבצע עבודת מטה לעדכון מתכונת 'במחנה' הכוללת מעבר לרשת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תם עידן. "במחנה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר חרושת שמועות: הגרסה המודפסת של עיתון "במחנה" עומדת להיסגר בקרוב. על פי פרסומים, צעירים שהיו לקראת גיוס ל"במחנה" קיבלו הודעה כי לא יגוייסו לעיתון מכיוון שהוא עומד להיסגר. כבר לפני כשנתיים דווח בוואלה ברנז'ה כי בצה"ל שוקלים את סגירת "במחנה" בעקבות קיצוצים. לפי הערכות, הרקע להחלטה נעוץ באי-שביעות רצון של גורמים בצמרת צה"ל מביקורת שהובעה בעבר בעיתון.

לאחרונה אף שלחה ח"כ סתיו שפיר, יו"ר ועדת השקיפות של הכנסת, מכתב בנושא לרמטכ"ל גדי איזנקוט, לראש אכ"א אלוף חגי טופולנסקי, לקצין חינוך ראשי תא"ל אבנר פז צוק ולמפקד ועורך עיתון "המחנה" רס"ן צחי בירן. שפיר, ששירתה בצה"ל ככתבת בעיתון "במחנה", טוענת כי אם אכן יש כוונה לסגור את העיתון, יש לנהל דיון ציבורי סביב הנושא.

שפיר ציינה במכתב כי "בימים האחרונים הגיעו לידיעתי פניות על כך שעיתון 'במחנה' עומד בפני סגירה, במסגרת תוכנית פנימית שגובשה על ידי קצין חינוך ראשי וראש אגף כח אדם. הסיבות להחלטה לא פורסמו בתקשורת ולמיטב ידיעתי, גם לא הובאו לידיעתם של אנשי העיתון. ידוע כי נושא זה עולה על הפרק מדי פעם ופעם זה שנים ארוכות, אבל באם יש תכנית של ממש לסגור את 'במחנה' אחרי 81 שנה של עשייה רצופה ומשמעותית, ראוי כי נושא זה יבוא לדיון ציבורי".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "עיתון 'במחנה' לא ייסגר. צה"ל מקיים בימים אלה עבודת מטה על מנת להתאים את התקשורת הפנים ארגונית, ובכלל זה את עיתון 'במחנה' לעידן הנוכחי, המאופיין בצריכת תקשורת גדלה והולכת ברשת ובסלולר. לפיכך, עיתון 'במחנה' יהפוך לדיגיטלי, ובמקביל יופץ גיליון מודפס פעם בחודש. בניגוד לנטען, האחריות על העיתון במתכונתו החדשה תושאר בידי אגף כוח האדם. 'במחנה' מלווה את צה"ל במשך שנים רבות וכך יהיה גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully