וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר התאגיד לירושלים: בלי סנקציות – אך עם "עיכובים תקציביים"

3.8.2016 / 12:05

(עדכון) לפי המתווה שיזם ח"כ רועי פולקמן, על תאגיד השידור לא יוטלו סנקציות – אבל הוא יספוג "עיכובים תקציביים" במידה שלא יעמוד בלוח הזמנים שנקבע לו למעבר - כאשר עד ליוני 2018 התאגיד יצטרך להעביר את כל שידוריו ומשרדיו לירושלים

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
משרדי רשות השידור, בירושלים/ראובן קסטרו
פולקמן: "הגענו לסיכומים ולמתווה טוב שיבטיח שמירה על התקשורת, התחלת השידורים בזמן ובירושלים כפי שצריך. כל סנקציה כספית לווידוא העמידה במתווה ככל שתהיה תלויה באישור שר האוצר"

(עדכון: 17:00)

ועדת הכלכלה אישרה היום (רביעי) את תיקון חוק התאגיד לקראת קריאה שנייה ושלישית, לפני יציאת הכנסת לפגרת קיץ. הממשלה אישרה כי התאגיד יחל לשדר בסוף אפריל 2017, אך יוכל לעלות לשידור בינואר, והדיון בוועדה התמקד במעבר לירושלים. לפי המתווה שיזם ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת כולנו, על תאגיד השידור לא יוטלו סנקציות – אבל הוא יספוג "עיכובים תקציביים" במידה שלא יעמוד בלוח הזמנים שנקבע לו למעבר.

לפי המתווה, יתקיים תהליך הדרגתי של תחילת שידורי התאגיד בירושלים: בינואר 2017 התאגיד יתחיל את שידוריו, ביולי 2017 התאגיד יעבור לבניין כנפי ישרים בגבעת שאול בירושלים - כשרוב העובדים יקלטו בתאגיד - ועד ליוני 2018 התאגיד יעביר את שידוריו ומשרדיו לירושלים.

התאגיד יצטרך לדווח אחת לחודשיים לוועדת הכלכלה על התקדמותו במעבר לירושלים. במידה ולא תהיה התקדמות במעבר, בסמכות שר האוצר והוועדה להטיל "עיכובים תקציביים": בחודש הראשון בסך 2 מיליון שקל, בחודש השני בסך 4 מיליון שקל, בחודש השלישי סכום בגובה של 6 מיליון שקל, בחודש הרביעי סכום של 8 מיליון שקל ובחודש החמישי הסכום יגיע ל-10 מיליון שקל – וסכום זה יוטל על התאגיד החל מהחודש החמישי והלאה, ועד המעבר לירושלים.

פולקמן אמר כי "עד היום התאגיד עמד בחוק והעיכובים נעשו בשל שינויים ועיכובים שהתרחשו בבית הזה. מצד שני, הקמת התאגיד בירושלים היא מהותית וערכית לכל הצדדים. בעבודה משותפת של יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל, יו"ר הקואליציה - ח''כ ביטן, משרד התקשורת, האוצר ובעיקר לתאגיד החדש - הגענו לסיכומים ולמתווה טוב שיבטיח שמירה על התקשורת, התחלת השידורים בזמן ובירושלים כפי שצריך. כל סנקציה כספית לווידוא העמידה במתווה ככל שתהיה תלויה באישור שר האוצר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלדד קובלנץ וניר ברקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקוביץ: "מסתייג מהמתווה אך מברך על העיכובים התקציביים"

עופר ברקוביץ: "בכל ועדות הכלכלה לא ניתן הסבר רציני שמניח את הדעת מדוע לא לשדר מהמתקנים הקיימים ברוממה והלני המלכה - ובכך להתחיל את כלל הפעילות מירושלים. ירושלמים רבים ייפגעו מהעובדה שהתאגיד לא יחל את כל שידוריו בעיר"

סגן ראש עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ, מסר: "אני מסתייג מההסדר, בכל ועדות הכלכלה לא ניתן הסבר רציני שמניח את הדעת מדוע לא לשדר מהמתקנים הקיימים ברוממה והלני המלכה ובכך להתחיל את כלל הפעילות מירושלים. ישנם עובדים ירושלמים רבים אשר ייפגעו מהעובדה שהתאגיד לא יחל את כל שידוריו בעיר. אני רואה התקדמות מסוימת בקביעת אבני הדרך, ובלוחות הזמנים של מעבר התאגיד לירושלים. הטלת הסנקציה במידה והתאגיד לא יעמוד בהתחייבויותיו היא כלי משמעותי שיסייע להבטיח כי התאגיד יעמוד בהתחייבויותיו.

מנכ"ל כאן, אלדד קובלנץ, אמר כי "יש לנו אופציה בנכס בגבעת שאול להיכנס לקומות שכבר בנויות ללא צורך באישורי תב"ע נוספים. ביולי, חטיבת החדשות תשב בירושלים, בנוסף לשלוחות ברחבי הארץ. רדיו וחלקים מהטלוויזיה ישבו בירושלים. הפעילות בירושלים תהיה לפחות כמו זו של רשות השידור בירושלים".

יו"ר מועצת כאן, גיל עומר, מסר: "אנחנו מתכוונים להיות בירושלים - לא בכאילו, לא בקריצת עין, נהיה בירושלים כמה שיותר מהר, לפי המדרגות שהוצגו כאן. אני שומע טענות כאילו אנו אשמים בבזבוז זמן - זה להטיל רפש באנשים שעשו עבודה מדהימה בפרק זמן כה קצר. המועצה מונתה לפני 3 חודשים, עד אז אי אפשר היה להתקדם. משם הדברים רצים וימשיכו לרוץ הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully