וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האמירות של קופמן אינן פחות מכוערות מאלו של שפטל"

9.8.2016 / 13:30

במכתב ששלח ח"כ ממרצ והגיע לידי וואלה ברנז'ה, פריג' טוען כי "העובדה שכנגד קופמן ננקטו צעדים מיידיים וכנגד שפטל לא נעשה כלום - יש בה לעורר תמיהה". בתוך כך, קופמן הושעה מקמפיין הרשות לבטיחות בדרכים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחס של איפה ואיפה? שפטל וקופמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האמירה של קופמן איננה פחות מכוערת ובעייתית מהתייחסויותיו של שדרן אחר בתחנה, עו"ד יורם שפטל, ביחס למפלגת מרצ ולחבריה" - כך טוען ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) במכתב ששלח היום (שלישי) לאוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. במכתב, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, פריג' מתלונן כי תחנת הרדיו מעניקה יחס שונה להתבטאויות של שדרניה, כאשר בניגוד להשעייה המהירה של קופמן, ראשי רדיו ללא הפסקה התעלמו מפניות מרצ בנושא שפטל ולא נקטו בכל הליך משמעתי נגדו.

פריג' כותב כי "קופמן תקף בשידור את השרה מירי רגב כינה אותה 'בורה וטיפשה', והוסיף: "אני מתבייש בבהמה הזו'. אין ספק שמדובר באמירה מכוערת. על יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמר שפטל כי 'הייתה דוברת החמאס בפועל'. את ח"כ אילן גילאון כינה 'סרסור של הג'יהאדו?שהידו?פשיזם הערבי'. השיא היה באמירתו כי 'מרצ הולכת לאורם של הנאצים'".

לטענתו, "התבטאויות של שדרנים לא צריכות להישפט על פי זהותו הפוליטית של הדובר או של נשוא ההתבטאות, אלא לפי חומרתן. העובדה שכנגד קופמן ננקטו על ידי התחנה צעדים מיידיים ואילו כנגד שפטל לא נעשה כלום (פנייה בנושא הועברה אלייך לפני מספר שבועות על ידי יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון ומזכ"ל המפלגה מוסי רז), יש בה לעורר תמיהה ביחס לשיקולים על בסיסם התקבלו שתי ההחלטות, גם ההתעלמות מדברי שפטל וגם ההשעיה של קופמן".

לסיכום כותב פריג' לרשות השנייה: "אבקשך לדרוש הבהרות ממנהלי רדיו ללא הפסקה. חופש הביטוי הוא ערך חשוב שיש לשמור עליו מכל משמר, אך אסור להשתמש בו בכדי לשסות ולהכפיש, ובטח שאסור שהוא יעמוד רק לזכותו של מי שמצדד בצד מסויים של המפה הפוליטית".

ח"כ חסון: "התאכזבתי מחוסר האונים של הרשות השנייה"

בפברואר פורסם בוואלה ברנז'ה כי ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) פתח בקמפיין הקורא להפסיק להאזין לשפטל בעקבות התבטאויותיו הפוגעניות, ואף פנה למנכ"ל הרשות השנייה, ניר שוויקי, בדרישה להוריד אותו משידור.

חסון אמר היום לוואלה ברנז'ה כי "מאז שפניתי למר שוויקי לפני למעלה מחצי שנה, שמעתי הרבה מאוד הבטחות אבל בפועל התאכזבתי מחוסר האונים של הרשות השנייה אל מול דברי הבלע של שפטל. קיימתי עם המנכ"ל מספר שיחות ופגישות, במהלכן התחייב שוויקי כי לא יעלים עין מהתבטאויותיו הבוטות והפוגעניות של שפטל, אולם בפועל הרשות השנייה גילתה רפיסות ואפיסות כוחות".

"לא מדובר בדעותיו הקיצוניות של שפטל, אלא בצורה הלא ראויה בה הוא בוחר לבטא את דעותיו, ועוד לא מאוחר מדי לעשות מעשה ולהפסיק את שידוריו שמבזים את עולם התקשורת ואת המאזינים לרדיו".

קופמן הושעה מקמפיין הרשות לבטיחות בדרכים

בתוך כך, היום פורסם כי קופמן הושעה מקמפיין הרשות לבטיחות בדרכים. מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רו"ח מרדכי בהירי דואני, אמר כי קיבל את ההחלטה אתמול, על רקע "התבטאויותיו חסרות הטעם, הפוגעות והמעליבות של קופמן כנגד שרה בממשלת ישראל". מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמסר כי "הרשות חושבת כי אין זה ראוי שפרזנטור מטעמה יתבטא באופן הזה".

קופמן הושעה אתמול בשל אמירות בוטות שהעיר בתוכנית על רגב, כשהתייחס להשתתפותה של שרת התרבות והספורט באולימפיאדה בריו: "רגב היא בורה, טיפשה, כמה טימטום יש באישה אחת? הופכת את הספורט הישראלי לסניף של מרכז הליכוד. היא פשוט נחותה, זה שהיא הולכת לבד - זה נס. האולימפיאדה היא מקום של ספורט. באולימפיאדה הבהמה הזאת מירי רגב היא כלום. אני מתבייש בבהמה הזאת".

לאחר התוכנית, מנכ"ל 103FM, אור צלקובניק, הודיע לקופמן על השעייתו בעקבות הדברים שאמר. בנוסף לכך, צלקובניק הודיע על העניין לרשות השנייה - שקיבלה תלונות רבות בעקבות התבטאויות קופמן. בעקבות כך, נציבות פניות הציבור ברשות פתחה בבירור בנושא.

ב-103FM אמרו אתמול כי "שדרני התחנה מחויבים להשתמש בלשון נקיה ולהימנע כליל ממילים וביטויים שיש בהם משום עלבון אישי והסתה כלפי אדם, קבוצה באוכלוסייה, או גוף כלשהו. עקרונות אלו תקפים גם בעת מתיחת ביקורת, נוקבת ככל שתהיה, ואינם שוללים כהוא זה את חופש הביטוי הנהוג בתחנה. השדרן רון קופמן חרג מנהלים אלו ועל כן הושעה כבר אתמול משידורי התחנה".

מ-103 נמסר בתגובה: "אנו מקפידים לשתף פעולה עם הרשות השנייה, ונמשיך לעשות כן ככל שנידרש". טרם נמסרה תגובה מהרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully