וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה את בקשת חדשות 2 - לחייב את ברמלי להפקיד ערבות

19.12.2016 / 12:24

בחברת החדשות טענו כי איש העסקים שהוגש נגדו כתב אישום מנסה למנוע מעיתונאים מלעסוק בענייניו ומציינים את התביעה הנוספת שהגיש נגד "כלכליסט". ביהמ"ש: "הגשת תביעה נוספת כנגד עיתונאי אחר אינה מלמדת על היות ברמלי 'תובע סדרתי'"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא תובע סדרתי". ברמלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול (ראשון) את בקשת חדשות 2, לחייב את אמיר ברמלי להפקיד ערבות להבטחת הוצאות המשפט. איש העסקים - המואשם שגייס ממשקיעים 400 מיליון שקל ללא תשקיף ומואשם בשורה של עבירות ני"ע – הגיש במרץ תביעת לשון הרע בסך 5 מיליון שקלים נגד חברת החדשות.

בחדשות 2 טענו כי ברמלי - בעל רוביקון וקרן קלע המצויות בפירוק - הגיש תביעת השתקה כנגדם והוא מנסה למנוע מעיתונאים מלעסוק בענייניו. בחברת החדשות גם מציינים את התביעה הנוספת שהגיש ברמלי כנגד "כלכליסט" – כ"מעשה המלמד על נסיונות השתקה מצידו", לטענתם. בחדשות 2 סבורים כי סיכויי התובענה קלושים, ומכיוון שבמסגרת ההליך הפלילי כל נכסיו של איש העסקים מוקפאים - במסגרת הליך הפירוק של החברות – אין באפשרותו להעמיד ערבויות ריאליות נוספות על אלה שנקבעו.

ברמלי, המיוצג על ידי עו"ד אילן בומבך, טען כי לא מתקיימים תנאים בהם בית המשפט יחייב בהפקדת ערובה וכי סיכוייו לזכות גבוהים - גם אם הוגש הליך פלילי נגדו. עוד טוען ברמלי כי לכל היותר נקבע שיש לו קשיי נזילות אך אין מדובר בחוסר יכולת כלכלית לעתיד.

השופטת חנה פלינר נימקה את החלטתה בכך ש"הגשת כתב האישום אינה משפרת את סיכוייו של ברמלי עם זאת יש לזכור כי מדובר בכתב אישום שטרם התברר ולמשיב עומדת חזקת החפות". בנוגע ליכולת הכלכלית של ברמלי אמרה השופטת פלינר כי "גם אם היה מוכח כי הוא חסר יכולת כלכלית, לא די בכך כדי להצדיק הטלת ערובה. אין להתעלם מהעובדה כי המשיב שילם את מלוא האגרה ומהערבויות שהופקדו בהליך הפלילי". בנוסף לכך, השופטת אינה סבורה כי הגשת תביעה נוספת כנגד עיתונאי אחר מלמדת על היות ברמלי "תובע סדרתי".

התביעה הוגשה נגד מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס, עורך "אולפן שישי" איתי דנקנר והכתב יגאל מוסקו. בכתב התביעה נטען כי לאורך הכתבה ששודרה בנובמבר בתוכנית הופיעה כתובית בצד שמאל עליון של המסך "איך הפיל אמיר ברמלי מאות ישראלים", כך שלטענת התביעה - הצופים הבינו שהתובע הפיל בפח מאות משקיעים ישראלים והונה אותם.

בסוף אוקטובר פורסם בוואלה ברנז'ה כי ברמלי הגיש תביעת לשון הרע בסך מיליון שקל נגד כתב "כלכליסט", תומר גנון. זאת בשל "מסע רדיפה חריג ומתמשך שמנהל גנון נגד ברמלי לאחר שפרסם עליו במשך חודשים רבים ידיעות רבות השזורות דברי השמצה ושקר", לטענתו.

טרם התקבלה תגובה מחדשות 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully