וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב כלכליסט משיב לברמלי: "תביעת השתקה כוחנית ובריונית"

26.12.2016 / 12:15

בלעדי: כתב "כלכליסט" תומר גנון הגיב לתביעת לשון הרע שהוגשה נגדו על ידי אמיר ברמלי, בה נטען בין היתר לקשרים עסקיים עם בר רפאלי. לטענתו, התביעה לא הוגשה נגד העיתון אלא כוונה רק אליו "במטרה לנסות ולהלך אימים על עיתונאי"

בר רפאלי, אמיר ברמלי. יח"צ, splash
"עניין וחשיבות ציבורית רבה". אמיר ברמלי ובר רפאלי/splash, יח"צ

"תביעת השתקה כוחנית ובריונית", כך הגיב כתב "כלכליסט" תומר גנון לתביעתו של איש העסקים אמיר ברמלי נגדו. בכתב ההגנה שהוגש אתמול (ראשון) לבית המשפט השלום בתל אביב על ידי עו"ד טלי ליבליך, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, גנון טוען כי התביעה נגדו הוגשה ב"חוסר תום לב משווע, במטרה לנסות ולהלך אימים על עיתונאי ולגרום לו לחדול מסיקור שלוש פרשות פליליות חמורות ביותר שהתובע נמצא במרכזן, בעלות עניין וחשיבות ציבורית רבה".

כזכור, איש העסקים הגיש באוקטובר האחרון תביעת לשון הרע בסך מיליון שקל נגד גנון בשל "מסע רדיפה חריג ומתמשך שמנהל גנון נגד ברמלי לאחר שפרסם עליו במשך חודשים רבים ידיעות רבות השזורות דברי השמצה ושקר". לפי כתב התביעה, הכתבה שפורסמה ב"כלכליסט" עם הכותרת "הסוד הסינגפורי של בר רפאלי ואמיר ברמלי" היא "סיפור מופרך שלא היה ולא נברא. לברמלי ולחברות שבבעלותו מעולם לא היו קשרים עסקיים עם רפאלי, ואין אמת בטענה שרפאלי העבירה כספים לחשבון הבנק של ברמלי בשוויץ".

גנון מדגיש כי התביעה הוגשה באופן אישי נגדו, ולא נגד "כלכליסט" או נגד כתב נוסף שחתום על הכתבה ביחד איתו. "מאחר שבתביעת השתקה עסקינן, בחר התובע להגיש אותה אך ורק באופן אישי נגד הכתב המסקר את הפרשות במסגרת עבודתו השוטפת", נכתב. גנון טוען כי ברמלי עושה שימוש ציני בהליכי בית המשפט והתביעה הוגשה אך ורק על מנת לשבש את הליכי החקירה של רשות מס הכנסה נגדו.

גנון מציין כי החשדות הפליליים של רשות ני"ע נגד ברמלי והחברות שבשליטתו הבשילו להגשת כתב אישום חמור ביותר נגדו על גניבה ומרמה של מאות משקיעיו, תוך ביצוע עבירות זיוף בנסיבות מחמירות, בסכום של למעלה מ-400 מיליון שקלים. באשר לטענת זיוף המסמכים, גנון אומר כי מדובר ב"טענה שקרית, דיבתית ובלתי מבוססת, שנשמעת מפיו שלא אחר מאשר מי שהוגש נגדו כתב אישום חמור המייחס לו עצמו עבירת זיוף כדי לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פורסם חרף הכחשות גורפות של כל הצדדים". כלכליסט/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך דינו של ברמלי: "עיתונאי המזייף מסמכים בשביל כותרת"

בכתב התביעה של ברמלי נטען כי "לשיא חסר תקדים הגיעו הדברים כאשר הנתבע בדה סיפור שלא היה ולא נברא ופרסם שתי כתבות בעיתון ובאתר אינטרנט של 'כלכליסט', אשר עניינן העברו כספים ופעילויות כספיות בין הדוגמנית בר רפאלי לבין התובע - חרף הכחשות גורפות של כל הצדדים המעורבים ובאי כוחם".

בתגובה לכך, גנון מציין את העובדה כי לאחר הפרסום בוצעה פריצה למחשבי החברה של התובע - חברת רוביקון - ונעשה ניסיון למחוק קבצים, בין היתר תכתובות עם בנקים בחו"ל. גנון מבקש מבית המשפט לדחות את התביעה של ברמלי ולחייב את איש העסקים בהוצאות התביעה.

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, לפני כשבוע דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את בקשת חדשות 2, לחייב את ברמלי להפקיד ערבות להבטחת הוצאות המשפט. איש העסקים הגיש במרץ תביעת לשון הרע בסך 5 מיליון שקלים נגד חברת החדשות בטענה כי בכתבה ששודרה לפני כשנה ב"אולפן שישי" הופיעה כתובית בצד שמאל עליון של המסך "איך הפיל אמיר ברמלי מאות ישראלים", כך שהצופים הבינו שברמלי הפיל בפח מאות משקיעים ישראלים והונה אותם.

עו"ד אילן בומבך, המייצג את ברמלי, אמר בתגובה: "לא אגרר למסכת תגובות בתקשורת. עיתונאי המזייף מסמכים בשביל כותרת הוא מעשה חמור מאין כמוהו ואני סומך על בית המשפט שיכריע בעניין זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully