וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת ההתשה: נתניהו VS מוזס

8.1.2017 / 12:30

הדיווח של חדשות 2 - לפיו איש העסקים שנמצא בחקירת "תיק 2000" של בנימין נתניהו הוא נוני מוזס - מייצג שפל חדש במערכת היחסים בין רה"מ ושר התקשורת למו"ל "ידיעות אחרונות". וואלה ברנז'ה עם סקירה כרונולוגית

בנימין נתניהו ונוני מוזס. אלכס קולומויסקי, ברני ארדוב, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו ונוני מוזס/עיבוד תמונה, אלכס קולומויסקי, ברני ארדוב
מאז כניסתו של החינמון לשוק התקשורת הישראלי, כשהוא כבש את המקום הראשון בסקר TGI ופגע בתפוצה של "ידיעות אחרונות" - שדורג במקום הראשון במשך שנים - מערכת היחסים בין ראש הממשלה למו"ל הידרדרה, באופן לא מפתיע

הקרב המתמשך בין ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס הגיע היום (ראשון) לשפל חדש, עם הדיווח של כתב חדשות 2 עמית סגל לפיו איש העסקים שנמצא בחקירת "תיק 2000", הפרשה העיקרית שבה מעורב נתניהו, הוא מוזס. לפי הדיווח, השניים שוחחו במועד לא ידוע על שינוי הקו נגד נתניהו ב"ידיעות אחרונות", בתמורה לצמצום פעילות החינמון "ישראל היום".

ואולם, מאז כניסתו של החינמון לשוק התקשורת הישראלי, כשהוא כבש את המקום הראשון בסקר TGI ופגע בתפוצה של "ידיעות אחרונות" - שדורג במקום הראשון במשך שנים - מערכת היחסים בין ראש הממשלה למו"ל הידרדרה, באופן לא מפתיע: לפני כשנתיים נתניהו החליט לפרק את הממשלה ולצאת לבחירות, פרשנים פוליטיים רבים סברו כי אחת הסיבות לכך הייתה הניסיון לחוקק את חוק "ישראל היום" - יוזמת חקיקה שנועדה להגביל את הפצתו החינמית של "ישראל היום".

בתקופת מערכת הבחירות הסוערת של 2015, הסיקור השלילי של נתניהו בקבוצת ידיעות עלה מדרגה. בתגובה לכך, פרסם נתניהו פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו טען כי המקור לגל ההכפשות נגדו בקבוצת ידיעות נובע מהירידה המתמדת של העיתון המודפס בתפוצה הארצית, בעקבות כניסתו לשוק של החינמון "ישראל היום".

נתניהו טען בזמנו כי "הגורם המרכזי שעומד מאחורי גל ההכפשות נגדי ונגד רעייתי הוא נוני מוזס, המוציא לאור של העיתון 'ידיעות אחרונות' ואתר האינטרנט ynet. הוא אינו בוחל באמצעים כדי להפיל את שלטון הליכוד בראשותי, לסגור את עיתון 'ישראל היום' ולהשיב את השליטה הדורסנית של 'ידיעות אחרונות' בעיתונות הכתובה". זמן קצר לאחר מכן נחשפה בגל"צ הקלטה לפי נתניהו אמר כי "תקשורת זה המקום שעוד לא הכנסנו בו מספיק תחרות. זאת בדיוק הבעיה, יש שם כל מיני גורמים, כל מיני נונים. נוני, הוא קובע מה שישמעו מה שיראו".

בספטמבר 2015 אמרה שרה נתניהו בריאיון למגזין "נשים" כי "המו"ל של ידיעות אחרונות פועל להשחית את דמותי". נתניהו הוסיפה כי "יש לנו מדינה נהדרת שפורחת, עם הישגים אדירים כמעט בכל תחום וכלכלה משגשגת ביחס ליתר העולם, אבל כל מי שקורא את העיתונים בארץ ובעולם בטוח שכל הזמן רע כאן ושראש הממשלה מעולם לא עשה דבר אחד טוב". עוד אמרה כי "האמצעים האגרסיביים והאלימים דרכם התקשורת מסיתה אנשים נגד ראש הממשלה הנבחר ומשפחתו הם התעללות לשמה".

שרה נתניהו. צילום: ז'אן כהן, מערכת וואלה! NEWS
שרה נתניהו ב"נשים"/מערכת וואלה! NEWS, צילום: ז'אן כהן

"ספינים ורכילות מרושעת"

לפי סקר TGI האחרון, הפער בין החינמון של אדלסון לעיתון של נוני ממשיך להתרחב: "ישראל היום" עלה לשיעור חשיפה של 39.7% לעומת 38.2% במחצית השנייה של 2015, ו"ידיעות אחרונות" עם שיעור חשיפה של 34.9% לעומת 35.3%

סיבוב נוסף בקרב התנהל סביב הביקור האחרון של נתניהו באפריקה, כאשר בליכוד טענו כי העיתון בחר באופן מכוון לעשות ספין על עלות ההוצאות ולפרסם מידע שקרי - ואילו הכתב המדיני של העיתון, איתמר אייכנר, טען כי הוא עומד מאחורי הפרסום.

בעמוד הפייסבוק של הליכוד פורסם פוסט, שנתניהו שיתף בעמוד שלו, ובו נטען כי "נוני מוזס ו'ידיעות אחרונות' חזרו לסורם. בפעם הראשונה מזה עשרות שנים מגיע ראש ממשלה ישראלי לביקור היסטורי ביבשת אפריקה...ב'ידיעות אחרונות' מבינים שהקשקוש על 'בידוד מדיני' כבר לא מחזיק מים. אז מה עושים? ממציאים ספין חדש על 'מסע תענוגות' לאפריקה, תוך ניפוח היסטרי ושקרי של סכום ההוצאות".

רק לאחרונה, בסיקור פינוי עמונה, נטען כי הכותרת הראשית ב"ידיעות אחרונות" - לפיה נתניהו אמר לתושבי עמונה: "אני מבין מה זה לאבד בית. אחרי בחירות 99 סילקו אותנו מהמעון הרשמי. נאלצנו לעבור למלון שרתון פלאזה" – הייתה "קשקוש מקושקש" לטענת אבי נעים, ראש מועצת בית אריה. נעים, שהיה בישיבה הלילית עם נתניהו, אמר כי זו "רכילות מרושעת. חלק ממה שנכתב בידיעות זה שקר וכזב". ואולם, בידיעות עמדו מאחורי הפרסום בעיתון.

לאחר מכן, נתניהו פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי: "אזרח ישראלי נפגע בפיגוע טרור רצחני בברלין, אשתו נעדרת, שגריר רוסיה נרצח באנקרה – בעולמו של נוני מוזס כל אלה פחות חשובים. כהרגלו, מה שבאמת חשוב לנוני מוזס זה להמשיך להכפיש ולתקוף את ראש הממשלה".

לפי סקר TGI האחרון, הפער בין החינמון של אדלסון לעיתון של נוני ממשיך להתרחב: "ישראל היום" עלה לשיעור חשיפה של 39.7% לעומת 38.2% במחצית השנייה של 2015, ו"ידיעות אחרונות" עם שיעור חשיפה של 34.9% לעומת 35.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully