וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז על האפיקים: קשת תשדר בערוץ 12 - תמורת 25 מיליון שקל

26.4.2017 / 11:02

תם עידן ערוץ 22: קשת זכתה באפיק 12 האטרקטיבי לאחר שהציעה את הסכום הגבוה ביותר, רשת קיבלה את אפיק 13 עבורו הציעה 7.7 מיליון שקל וערוץ 10 הציע סכום מגוחך - שקל וחצי בלבד - עבור אפיק 14

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוסי ורשבסקי, אבי צבי ואבי ניר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תם עידן ערוץ 22: המכרז לאפיקי המספרים של הערוצים החדשים של קשת, רשת וערוץ 10 הסתיים. קשת זכתה במכרז באפיק 12 כשהציעה במכרז כ-25 מיליון שקל עבורו, רשת קיבלה את אפיק 13 עבורו הציעה 7.77 מיליון שקל וערוץ 10 יעבור לאפיק 14 עבורו הוגשה הצעה בסכום מגוחך של שקל וחצי בלבד.

זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, וערוץ 10 הגישו בתחילת השבוע את המכרז למספרי האפיקים החדשים של הערוצים המסחריים. מה שקבע את המיצוב היה הסכום שהציעו הזכייניות, כשקשת החליטה אסטרטגית שהיא מעוניינת בערוץ 12 - הנחשב לאטרקטיבי ביותר – ולכן שמה הצעה גבוהה. לפי חוק פיצול ערוץ 2, שיתרחש בנובמבר, קשת, רשת וערוץ 10 יעברו מהאפיקים הנוכחיים שלהם (22, 10) לאפיקים 12-14. תאגיד השידור "כאן" ישדר מאפיק מספר 11.

עם זאת, למרות כל ההתפתחויות, עדיין קיימת הערכה כי הפיצול כלל לא ייצא לפועל. על פי גורם בתעשייה, "כרגע לאף אחד אין אינטרס לפיצול ערוץ 2 - בטח לא לקשת ורשת שמעדיפות את המצב הנוכחי, וגם לא נתניהו שיקבל בשלוש השנים הקרובות חברת חדשות חזקה יותר. למעשה היחיד שיש לו אינטרס לזה הוא ערוץ 10".

במסגרת המכרז הציעו גופי השידור עבור האפיקים בהם זכו סך של כ-33 מיליוני שקלים. כפי שנקבע בחוק, כספים אלה יחזרו לגופי השידור המפוקחים על ידי הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין (HOT, YES) וישמשו למימון הפקות מקומיות קנויות וקידום יצירה ישראלית. כפי שנקבע בחוק, ההחלטה על חלוקת הכספים תבוצע בהמשך על ידי שר התקשורת.

אוה מדז'יבוז'. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
אוה מדז'יבוז'/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

לפני כשבועיים פרסמה מועצת הרשות השנייה את המכרז להגשת ההצעות לאפיקי השידור החדשים. על פי תנאי המכרז, חלוקת האפיקים נקבעה בתחילה על פי ההצעה הגבוהה ביותר לאפיק מסוים, ולאחר מכן נקבע רצף אפיקים - בהתאם לתמחור הגבוה על כל אפיק. הליך חלוקת האפיקים נערך בשלושה שלבים, כאשר בכל שלב נבחרה ההצעה הגבוהה ביותר מבין האפיקים המקיימים את הדרישה לייצר רצף, עד לחלוקת שלושת האפיקים.

המכרז יצא לדרך לאחר שימוע אותו ערכו יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז' ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי-שגב. זאת בהמשך לבקשתו של אבי צבי, מנכ"ל רשת, לקיים דיון בנושא. במהלך השימוע נבחן האם יש צורך בשינוי הקצאת מספרי האפיקים שנקבעו, והוחלט לבסוף להשאיר את האפיקים כפי שנקבעו בחוק. בפברואר שלח צבי מכתב ובו ביקש לבחון מחדש את מעבר האפיקים של 22 ו-10 למספרים 12-16. במכתב נטען כי צבי מעוניין "לבחון מחדש את הרציונל" – לפיו הבחירה צריכה להיעשות בין אפיקים 12 עד 16, ולבחון "חלופות אפשריות" למספרים אלה לרשת, קשת וערוץ 10.

מדז'יבוז' מסרה היום: "אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך היסטורי וחשוב בעולם התקשורת הישראלי שישנה מן היסוד את הרגלי הצפייה כפי שהכרנו אותם ב-20 השנים האחרונות. אני גאה לעמוד בראש מועצת הרשות השנייה שמובילה תהליך זה בשקיפות, במקצועיות ומתוך דאגה לאינטרס הציבורי. אפיקים 22 ו-10 הפכו חלק בלתי נפרד מהטלוויזיה בישראל וכעת יעמדו בפניו אלטרנטיבות צפייה חדשות שיסייעו גם בריענון המסך וגם ביצירת יציבות ותחרותיות בענף. אני מאמינה שעם השלמת התהליך בסוף 2017 נהנה כולנו מטלוויזיה מסחרית מגוונת, מעניינת ואיכותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully