וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כחלון פועל לדחות את פיצול ערוץ 2

12.7.2017 / 11:00

ע"פ גל"צ, שר האוצר פועל לדחות את הפיצול ב-3 שנים, ומקורביו בדקו את הנושא בשבוע האחרון עם ביטן ומול גורמים במשרד התקשורת. בפברואר פורסם בוואלה ברנז'ה כי במשרד מתבצעת עבודת מטה על מנת לבחון את הארכת הזיכיון של זכייניות ערוץ 2

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משה כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן ששר התקשורת איוב קרא הצהיר הבוקר (רביעי) כי יפעל לקידום פיצול ערוץ 2 בנובמבר, כפי שתוכנן, מתברר שלשר האוצר משה כחלון יש תוכניות אחרות: על פי דיווח בגל"צ כחלון פועל לדחות את הפיצול ב-3 שנים, כאשר בימים האחרונים בוחנים בסביבתו של שר האוצר את האפשרות ללכת נגד ראש הממשלה נתניהו ולהעביר חוק שידחה את פיצול הערוץ.

על פי הדיווח, מקורבי כחלון בדקו את הנושא בשבוע האחרון עם יו"ר הקואליציה ביטן ומול גורמים במשרד התקשורת. כחלון אף לא מכחיש שאכן התבצעו פניות לביטן ולמשרד התקשורת אך מכחיש את כוונתו לחוקק את החוק. בכל מקרה, כרגע הדברים נבחנים, ועדיין לא התקבלה החלטה בנושא. יש לציין כי בסוף החודש הכנסת יוצאת לפגרה וחוזרת ממנה שבוע אחד לפני מועד הפיצול בנובמבר, כך שאם תתקבל החלטה בנושא זה יקרה בשבוע הקרוב.

הדיווח על הרצון של כחלון בדחייה מגיע בשיאו של מירוץ החימוש של הזכייניות לקראת הפיצול: בחודשים האחרונים קשת ורשת רכשו פורמטים רבים ופיתחו סדרות חדשות כדי להתכונן למעבר ל-7 ימי שידור. השבוע פורסם בוואלה ברנז'ה שרשת מקימה אולפן חדש בהשקעה של מיליוני שקלים. עוד פורסם בוואלה ברנז'ה על המעבר של גיא לרר מערוץ 10 לרשת, ועל המעבר של גיא פינס לקשת.

אופציית דחיית הפיצול אינה מפתיעה, שכן עוד בחודש פברואר פורסם בוואלה ברנז'ה כי במשרד התקשורת מתבצעת עבודת מטה על מנת לבחון את הארכת הזיכיון של ערוץ 2 לעוד 3 שנים – שהוכחשה בזמנו על ידי גורמים רשמיים במשרד.

בנוסף לכך, באפריל פורסם בוואלה ברנז'ה כי עדיין קיימת הערכה כי הפיצול כלל לא ייצא לפועל. "כרגע לאף אחד אין אינטרס לפיצול ערוץ 2 - בטח לא לקשת ורשת שמעדיפות את המצב הנוכחי בו ערוץ 2 מוביל בבטחה בשלט כמדורת השבט, וגם לא נתניהו שיקבל בשלוש השנים הקרובות חברת חדשות חזקה יותר. למעשה היחיד שיש לו אינטרס לזה הוא ערוץ 10", אמר בזמנו לוואלה ברנז'ה גורם בכיר המצוי בפרטים. הגורם העריך כי למרות שנראה כי הזכייניות כבר השלימו עם גורלן ושלחו לכתבי המדיה לוגואים חדשים - דחיית בזק של הרגע האחרון בפיצול, כמו זו שהייתה לפני שנתיים, היא ממש לא אופציה שניתן לדחות על הסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully