וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פיצול ערוץ 2 - גם ברשת עובדים על תכנית תחקירים חדשה

6.9.2017 / 14:50

לוואלה ברנז'ה נודע כי אבנר הופשטיין - ראש דסק התחקירים, שפוטר בטונים צורמים מגל"צ - ישמש כעורך התכנית שמוגדרת כ"דוקו אקטיביסטית". התכנית החדשה - לא במקום "המערכת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבנר הופשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות המשבר האחרון שעובר על תחום העיתונות החוקרת בתקשורת הישראלית, דווקא בקרב הזכייניות – במיוחד לקראת פיצול ערוץ 2 – יש אינפלציה בתכניות מהסוג הזה: לוואלה ברנז'ה נודע כי רשת מפתחת בימים אלו תכנית תחקירים דוקו-אקטיביסטית חדשה. את התכנית יערוך אבנר הופשטיין, לשעבר ראש דסק התחקירים של גלי צהל, שפוטר מהתחנה בטונים צורמים – ותפיק אותה חברת "כל מיני הפקות".

התכנית החדשה לא תהיה במקום "המערכת" בהגשת מיקי חיימוביץ, המשודרת גם היא בזכיינית ערוץ 2. עד כה ברשת מעולם לא העמידו תכנית תחקירים בסגנון "המקור" של ערוץ 10 או "עובדה" של קשת, אלא הסתפקו בתכנית חברתית כדוגמת "המערכת". ואולם כעת, לקראת הפיצול, נדמה שברשת מעוניינים לחזק את תחום התחקירים המשודרים.

זאת בדומה למה שקורה בתאגיד השידור כאן – שמעלה הערב תכנית תחקירים חדשה בהפקת רם לנדס, "שטח הפקר" - בנוסף ל"זמן אמת" של חיים סלוצקי. בכאן 11 עושים כל מאמץ לשווק את התכנית כ"60 דקות" הישראלית וכ"תכנית תחקירים שתשאיר אתכם ללא נשימה", ורומזים על "שילוב רב של מצלמות נסתרות ומרדפים". את התכנית יגישו העיתונאים רוני זינגר וגור מגידו - כאשר גם קרן אוזן מסתמנת כמועמדת להגשה.

מיקי חיימוביץ'. רשת,
"המערכת"/רשת

בתחילת יוני פורסם כי הופשטיין פוטר מתפקידו. בתחנה הסבירו את הפיטורים בקיצוצים הכרחיים במצבת כוח האדם, אולם גורמים בתחנה - בראשם הופשטיין עצמו - סבורים היו כי מדובר במניעים אחרים, ורמזו בזמנו ל"נסיונות השתקה". בנוסף לחיסול הדסק בגל"צ, בחודש מאי פורסם בוואלה ברנז'ה כי דסק התחקירים של כאן בוטל, ו-2 מתוך 3 העיתונאיות שגוייסו אליו עזבו את התאגיד.

בעבר שימש הופשטיין כבמאי במהדורת שישי של ערוץ 10 וככתב חוקר ב"ידיעות אחרונות". בין הסיפורים שחשף: הזהות הבאסקית של השיר ירושלים של זהב, רשת סחר ישראלית בינלאומית באיברים, היהודים האבודים באמזונס, פרשת אדלסון שטילטלה את ערוץ עשר, ניסיון ההפרטה והעברת בית חולים הדסה לידיו של אדלסון, שערוריית הפריימריז במחנה הציוני, היומנים האבודים של מנגלה ועוד.

ברשת סירבו להתייחס, כך גם הופשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully