וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייס: לי לא היה ספק שצריך לשדר את הקלטות נתניהו; יוכפז: חדירה לפרטיות שאני לא זוכר כמותה

14.1.2018 / 15:48

במפגש בין מנכ"ל חדשות 2 ומנכ"ל חדשות עשר, חשף אבי וייס לראשונה על מאז פרסום הקלטות נתניהו מה ביקש ממנו רה"מ ערב הפרסום, ולא חסך מהמתחרים תזכורת על כך שגם אצלם משלמים. צפו

יח"צ - חד פעמי

כמעט שבוע עבר משידור הקלטת הלוהטת של יאיר נתניהו בחדשות 2, ומנכ"ל החברה אבי וייס מדבר לראשונה על הסערה שנוצרה בעקבות השידור. וייס התארח בפאנל "כך נקבע סדר היום הישראלי", ביחד עם גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות עשר, אותו הנחתה אילנה דיין מ"עובדה" בקשת. הפאנל נערך במסגרת כנס דוקו-פריים של ערוץ עשר אשר שודר בלעדית בוואלה ברנז'ה.

דיין: הפעם הראשונה שראית את הקלטת - כבר אז היה לך ברור שצריך לשדר?

וייס: "כן, כשעשיתי התייעצות. אספנו חבורה של אנשים שאני רוצה לשמוע את דעתם אצלנו במערכת, לי היה ברור. אבל באירוע כזה אני רוצה לשמוע עוד דעות. לשמחתי היה קונצנזוס. כל אחד ראה משהו אחר - אחד שם פוקוס על מימון, אחד על האבטחה, אחד על נושא ניצול הנשים. לי לא היה ספק שצריך לשדר את זה".

"במקרה כזה אני בא לאירוע ואנחנו בודקים שני דברים - האם זה אמיתי ואת החשיבות הציבורית". לשאלה, האם המקור עבר פוליגרף, השיב וייס בחיוב ואמר: "הוא עבר בדיקות משמעותיות מפוליגרף. חששנו מעוקץ, עבר לנו בראש האופציה שעושים עלינו עוקץ, שמישהו טומן פח, איזה חקיין, זה בכל זאת אודיו לא וידאו. חששנו מזה, עשינו את הבדיקות, והבנו שהכל בסדר".

דיין שאלה את וייס האם ידע שהמקור הציע את הקלטת לאחרים - כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, שבנובמבר 2016 פנה המקור למערכת "ידיעות אחרונות" ולחדשות 10 - שסירבו לקלטת. וייס אמר כי "לא היה לי מושג". דיין שאלה האם מישהו במערכת חדשות 2 אמר לו לעזוב את הסיפור, ווייס השיב: "אף לא אחד".

בנימין נתניהו, יאיר נתניהו. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
במוקד המפגש. קלטות נתניהו הבן/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

"מה צריך לקרות שתודה בפני עצמך, איזה טמבל הייתי שלא פרסמתי?"

יוכפז: "ידעתי שיגידו שלא זיהינו את הסיפור. אני ודרוקר התייעצנו, זה היה בנובמבר. בסמוך לצוללות ופאקר. הדילמה הייתה סיפור החדירה לפרטיות"

בהמשך שאלה דיין את יוכפז - מה צריך לקרות שתודה בפני עצמך, איזה טמבל הייתי שלא פרסמתי?

יוכפז: "אני חייב לומר שכבר כשסירבתי לקלטת היה לי ברור מה יקרה. הטקס היה לי ברור מראש. ידעתי שיגידו שלא זיהינו את הסיפור. אני ודרוקר התייעצנו, זה היה בנובמבר. בסמוך לצוללות ופאקר. הדילמה הייתה סיפור החדירה לפרטיות, יש פה חדירה שאני לא זוכר כמותה בתקופה האחרונה. התיאור של רביב היה מדוייק ולא שונה מהכתבה ששודרה. היה ברור שזה נושא עסיסי, צהוב ומאוד 'רייטינגי'. הדילמה השנייה הייתה כשהבנתי על מה השיחה ומה נסוב בה, וחשבתי שיש לה ערך עיתונאי מאוד מצומצם. כשרביב אמר שהמקור מבקש כסף - לא שאלתי כמה, עצרתי בחדירה לפרטיות. אם היה בחינם הייתי לוקח וגם אז משדר אחרת. לא בטוח שהייתי פותח את המהדורה, כן הייתי משדר את זה ב"המקור" או ב"עובדה" כחלק מכתבה על מערך האבטחה".

וייס הזכיר לו כי "ערוץ 10 משלמים על פיגועים ואירועים כסף, אנחנו נלחמים ראש בראש על אייטמים - בכסף. אז פתאום לא? על אורלי רביבו לא שילמתם 200 אלף? ופתאום עכשיו זה אסור?".

עוד באותו נושא

חשיפה: "החדשות" שילמו 50,000 שקל עבור הקלטות נתניהו

לכתבה המלאה
אילנה דיין. ראובן קסטרו
לא שילמה עבור חומרים. דיין/ראובן קסטרו

"חשיבות ציבורית מהמעלה הראשונה"

"בעיני כסף סביר זה לא אישו. והכסף ששולם לגמרי סביר. כל המערכות, גם 'עובדה' שילמה"

דיין: יוכפז אמר שבמקרה הזה - זה לא מצדיק תשלום. כשחתמת על ה50 אלף - הרגשת שלם על עצמך?

וייס: "אני לא אאשר ולא אדבר על הסכום. לעצם העניין, אני כל כך שלם בסיפור הזה של הקלטת הזאת. יש חשיבות ציבורית מהמעלה הראשונה. בעיני כסף סביר זה לא אישו. והכסף ששולם לגמרי סביר. כל המערכות, גם 'עובדה' שילמה". דיין מנגד, אמרה כי ב"'עובדה' מעולם לא שילמנו על כלום". יוכפז אמר כי "גם אני לא שילמתי על קלטת". דיין הוסיפה כי "אם נשיג סקופים בכסף - 'ישראל היום' ינצחו אותנו תמיד".

נתניהו תקף אמש בעמוד הפייסבוק שלו, טרם היציאה לביקור בהודו, את התקשורת ובמיוחד את חדשות 2 לאחר פרסום הקלטת על בנו. נתניהו כתב: "יהיה מעניין לראות כיצד תתעלם התקשורת העוינת מביקור היסטורי זה או תגמד אותו, כפי שעשתה בביקורים דומים בעבר. בייחוד יהיה מעניין לראות מה יעשו חברת החדשות 2 ומנהליה, שהתגייסו באופן חסר תקדים להיות כלי שרת בתעמולה היומית נגדי ונגד בני משפחתי".

עוד כתב: "ספויילר: אל תישארו במתח. הם ימשיכו לחצות כל קו אדום של אתיקה עיתונאית, הוגנות ואנושיות בהכפשות מרושעות, ביצירת תיקים יש מאין ובלחץ מגמתי על מרואיינים להצטרף להתקפות. הם עושים זאת בכל תכנית, בכל פאנל ובכל הזדמנות - ולזה הם קוראים עיתונות. האינטרס שלהם ברור: לנסות להכתיר ראש ממשלה נוח מהשמאל שיבצע את כל התכתיבים שלהם, וגם ימנע את הפיצול הצפוי של מהדורת החדשות. על ידי כך הם ינסו לשמר את המונופול הדורסני שלהם בפרשנות מגמתית ובסיקור מוטה של החדשות. זה לא יעזור להם, הציבור לא קונה את שטיפת המוח שלהם".

"אני לא נכנס עם קלטות לורשבסקי"

וייס: "נתניהו דיבר בישורת האחרונה, דקות לפני השידור. היה לו חשוב שנשדר את התגובה כמו שהיא"

יוכפז התייחס לביקורת של נתניהו ואמר כי: "הביקורת החריפה שהטיח נתניהו הבוקר בחדשות 2 היא לא מקובלת". לשאלה של דיין, האם נתניהו התקשר כדי לנסות למנוע שידור? השיב וייס "כן" והוסיף "בכל התהליך זה התנהל הגון ונכון מבחינתם (לשכת רה"מ, ד.ו.) הם שלחו תגובות והתקשרו, עורכי הדין, לגיא פלג וישגב נקדימון היועמ"ש של חדשות 2. נתניהו דיבר בישורת האחרונה, דקות לפני השידור. היה לו חשוב שנשדר את התגובה כמו שהיא. לזכותו ייאמר, כי לא תמיד כך הוא נוהג, שהוא אפילו לא ניסה למנוע את השידור. רק התקשר לבקש שתשודר כל התגובה".

דיין פנתה ליוכפז ושאלה אותו, נניח שהיית נכנס לורשבסקי עם הקלטת, והוא היה אומר לך - אולי יהיה לנו סקופ אבל לא יהיה לנו ערוץ - מה היית עושה? מנכ"ל חדשות עשר השיב כי "השיקול שלי לא היה שם. אני לא נכנס עם קלטות לורשבסקי. העניין היה מה אני חושב על הפרסום או על הדרך שבה הוא הושג".

בהקשר הזה וייס אמר, "הרייטינג לא עניין אותי. אם הייתי חושב על רייטינג הייתי עושה טיזר. להגיד שהמוטיבציה שלנו היא צהוב ורייטינג זה לא נכון". דיין שאלה את וייס: "אתה אמרת שנתניהו רוצה ליצור אדמה חרוכה, הוא הצליח?", מנכ"ל חברת החדשות השיב: "לא. גם במבנה של ערוץ 2 וחדשות 2 אין לו את האופציה לחדור לחברת החדשות. אין לו אופציה להצליח בלהרוס אותנו".

גאולה אבן בטור גדעון סער. טוויטר,
"הייתה ציפייה שהתאגיד יצליח לשנות סדר יום". חדשות הערב/טוויטר

"שמחתי לגלות שיש צופים קבועים לחדשות 10"

יוכפז: "עם הכסף שיש לתאגיד הייתה ציפייה שהתאגיד יצליח לשנות סדר יום ויביא יותר רייטינג - כרגע זה לא קורה"

מלבד הקלטת, השלושה דיברו גם על פיצול ערוץ 2 שהתרחש בנובמבר, כשיוכפז אמר: "חשבתי שהמכה תהיה הרבה יותר קשה, אני חושב שהפלטפורמה של אפיק 22 - ועבדתי בו למעלה מעשור - זאת פלטפורמה מאוד חזקה. אני חושב שחדשות 2 בהגינות מודים ויודעים את זה". עם זאת, יוכפז הוסיף כי "חלק מההצלחה של האפיק זה האנשים שעשו אותו ולא רק הספרות. שמחתי לגלות שיש צופים קבועים לחדשות 10 שאינם מושפעים האם לפני המהדורה יש גיא פינס או אחרי בוננזה כמו 'הישרדות'".

דיין שאלה את וייס האם העסק ייגמר לפני תום ה-3 שנים, אז אמורה חברת החדשות להימכר לקשת או לרשת, וייס השיב כי הוא אינו יודע. "זה נותן איכשהו לשרוד. כי כדי להקים עוד חברת חדשות צריך עוד 100 מיליון שקל", אמר.

יוכפז התייחס בשלב הזה לתקציב של התאגיד ואמר כי "עם הכסף שיש לתאגיד הייתה ציפייה שהתאגיד יצליח לשנות סדר יום ויביא יותר רייטינג - כרגע זה לא קורה". וייס דווקא החמיא לתאגיד ואמר: "מאז שהתאגיד עלה לא צופים בו מספיק, אבל את המהדורה הם עושים טוב. הרבה יותר ממה שהיה בעבר. בכל זאת, התחרות הקשה היומיומית של חדשות 2 היא חדשות 10, אנחנו מרגישים בזה יום יום - נלחמים על אייטמים, סיפורים. לא סתם קלטת כזו בסוף תשודר או פה או פה".

דיין פנתה ליוכפז ושאלה אותו האם יש דברים שהוא אוכל את עצמו בדיעבד שלא לקח? יוכפז השיב כי "היד שלי על חתימה על פנקס שיקים מאד כבדה. אני מבין מה המשמעות של פרסום חומרים מן הסוג הזה יש כל הזמן דילמות, זה חלק מהתפקיד של הניהול". מנגד, וייס אמר: "אני חושב שמי שמצלם התעללות בבית אבות 4000 שקל שווה את זה - תראו איזה שינוי דרמטי עובר במדינה בעקבות חשיפה של קלטת כזאת וזה שווה את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחרי השבוע הזה, לא יאשימו את חדשות 2 שהם מיינסטרים"

וייס: "אני לא בטוח שיותר משני אנשים בברנז'ה יגידו שחדשות 2 יותר ממלכתיים וחדשות עשר בועטים. זה כבר לא נכון, האבחנה הזאת התקבעה בצוק איתן - ואז הם צדקו"

דיין העלתה נקודה נוספת בדיון: "האם נתניהו הצליח לטשטש אותנו בעוד משהו - האם הסכנה האמיתית היא מצד אילי ההון, לפרסם סקופים על מי שיש לו תביעה נגד מי שיש לו מיליוני פאונדים. על מימן שיעשו תחקירים אחרים, יש לך דילמה?". יוכפז ענה כי אין לו את הדילמה הזו. "רביב דרוקר פירסם את עניין מילצ'ן בלי שום חשש. חדשות עשר הוכיחו את זה יותר מפעם אחת ואני חושב שחדשות 2 לא שונים בזה".

וייס הוסיף כי "את סיקור ועדת ששינסקי אנחנו הובלנו, וחיים ריבלין סיקר את כל נושא כיל, בתי הזיקוק והאחים עופר - ולזכותם של כל בעלי המניות והמנכ"לים ייאמר שמעולם לא קיבלתי טלפונים של 'תרדו מזה'. אף אחד בתקופתי לא ניסה לעצור תחקיר שלנו".

דיין שאלה את יוכפז מה ההבדל בין חדשות 2 ל-10, והוא השיב כי "חדשות 2 הוא גוף חזק וממוסד ומשמעותי בנוף התקשורת וחדשות עשר הוא גוף צעיר וטיפה יותר בועט ומנסה לבדוק את הגבולות. אם הייתי צריך להקים חברת חדשות שלישית הייתי לוקח את האנשים שעובדים איתי היום".

בנוסף, דיין שאלה את וייס האם זה מפריע לו, שהדימוי של חדשות עשר שהם יותר בועטים וחצופים, וחדשות 2 נחשבים ליותר מיינסטרים, מדורת השבט?, לכך וייס ענה: "אחרי השבוע הזה לא יאשימו אותנו בעניין הזה וקצת מעייף אותי הדיון על הדימוי - של איך אנחנו נתפסים. הרי אנחנו התכנסנו כדי להביא חדשות. אני לא בטוח שיותר משני אנשים בברנז'ה יגידו שחדשות 2 יותר ממלכתיים וחדשות עשר בועטים. זה כבר לא נכון, האבחנה הזאת התקבעה בצוק איתן - ואז הם צדקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully