וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיסוי תקשורתי: 56 כתבות על רה"מ יפן; רמת הדיוק של נתניהו: כמעט 0

6.5.2018 / 11:02

בניגוד להאשמות של רה"מ נתניהו בסופ"ש האחרון, ביקור ראש ממשלת יפן בישראל זכה לסיקור בכלי התקשורת הישראלים - כך עולה מבדיקה של יפעת מחקרי מדיה. גם כשביקר בדרום אמריקה, טען נתניהו שלא סוקר בתקשורת הישראלית - ולא ממש דייק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, בלשכת רה"מ בירושלים. חיים צח \ לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, בלשכת רה"מ בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח \ לע"מ

ביקור ראש ממשלת יפן בישראל זכה לסיקור בכלי התקשורת הישראלים, בניגוד להאשמות של רה"מ נתניהו בסופ"ש האחרון - כך עולה מבדיקה של יפעת מחקרי מדיה. לאחר שרה"מ נתניהו האשים בסופ"ש את התקשורת באי-סיקור ביקורו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה בישראל, ביפעת בחנו את היקפי הסיקור התקשורתי של הביקור.

מהבדיקה עולה כי לפני הפגישה בין השניים (הסיקור המקדים הנוגע לביקור) פורסמו 30 כתבות (19 בתקשורת ארצית, 11 בתקשורת מגזרית). בנוסף, מרגע הפגישה בין נתניהו לאבה (הסיקור העוסק בתוכן הפגישה) פורסמו 26 כתבות (19 בתקשורת ארצית, 7 בתקשורת מגזרית).

בסה"כ כאמור התפרסמו 56 כתבות, מתוכן 38 במדיה ארצית. הסיקור בתקשורת הארצית נחלק באופן הבא: עיתונות מודפסת - 9 כתבות; אינטרנט - 17 כתבות; רדיו - 9 כתבות; וטלוויזיה - 3 כתבות.

יש לציין כי אמנם מדובר בנושא שזכה ללא ספק לסיקור - אבל לא מדובר בסיקור נרחב. לצד זאת, ביפעת מוסיפים כי נתניהו לא התייחס להאם הסיקור היה נרחב או לא, אלא האשים את התקשורת בכך שכלל לא סיקרה את הביקור.

זו לא הפעם הראשונה בה נתניהו לא ממש מדייק בכל הנוגע לסיקור התקשורת אותו. בספטמבר 2017 טען ראש הממשלה כי הביקור שלו בדרום אמריקה לא זכה לסיקור בתקשורת הישראלית, ואולם הביקור דווקא זכה לסיקור רחב ביותר.

ראש הממשלה פרסם בשישי פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו האשים את התקשורת בכך שלא דיווחה על ביקורו של אבה בישראל, זאת למרות שמרבית כלי התקשורת דווקא סיקרו זאת. בתגובה, אייכנר צייץ: "ראש הממשלה אולי כבר תפסיק עם הפייק ניוז?. לא רק שלא פתחת את הפגישה שלך עם ראש ממשלת יפן לעיתונאים (למעט פול) ולשאלות, התקשורת דווקא דיווחה על הביקור שלו. אז אולי כדאי שתמחק את הפוסט הזה כמו שמחקת את הפוסט על סחנין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully