וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתונה המלכותית מגיעה לקרא; ורשבסקי תוקף: "הרחבת השידור המשותף של החדשות - בניגוד לחוק"

21.5.2018 / 13:47

"נדהמנו להיווכח כי ביום שבת שידרו קשת ורשת במשותף במשך כ-4 שעות, תוך חריגה ממסגרת השידור המשותף שהותר להן בחוק", כותב לשר התקשורת מנכ"ל ערוץ עשר במכתב שהגיע לידי וואלה ברנז'ה; "השידור מעצים את כוחה המונופוליסטי של 'החדשות'"

מייגן מרקל והנסיך הארי בכרכרה לאחר חתונתם , 19 במאי 2018. AP
מייגן מרקל והנסיך הארי בכרכרה לאחר חתונתם , 19 במאי 2018/AP

לאחר שתיקה בת כמה חודשים, ואחרי שהאחרון לספוג ממנו אש היה דווקא תאגיד השידור, שב מנכ"ל ערוץ עשר יוסי ורשבסקי לרכז מאמץ ולתקוף את חברת "החדשות" - הנמצאת תחת אחזקה משותפת של בעלות ערוץ 2 לשעבר - קשת ורשת. במכתב ששלח הבוקר (שני) ורשבסקי לשר התקשורת איוב קרא והגיע לידי וואלה ברנז'ה, הוא יוצא כנגד "הרחבת השידורים המשותפים באפיקים 12 ו- 13 בשידור המשותף של החתונה המלכותית בבריטניה", ששודרה בשלושת הערוצים המסחריים וכן בתאגיד כאן, וזכתה להישגי צפייה נאים יחסית לרצועת השידור הנחשבת דלה בדרך כלל.

למכתב מכותבות יוליה שמאלוב-ברקוביץ, יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, ומיכל הלפרין, הממונה על ההגבלים העסקיים.

"נדהמנו להיווכח כי ביום שבת שידרו קשת ורשת מדיה במשותף במשך כ-4 שעות, את החתונה המלכותית מאנגליה. זאת , תוך חריגה ממסגרת השידור המשותף שהותר להן בחוק, תוך יצירת העדפה כלכלית ברורה לשתי החברות המחלקות ביניהן את נטל המימון, לעומת ערוץ עשר אשר נאלץ לממן בעצמו את מלוא הוצאות השידור", כותב ורשבסקי לקרא. לדבריו, "אין מדובר באירוע מפתיע אלא באירוע שתוכנן זמן רב מראש וניתן היה להתכונן אליו מבעוד מועד".

ורשבסקי שב על טענותיו כי השידור המשותף פוגע קשות בתחרות השוק הטלוויזיה המסחרית, בערוץ עשר ובחברת החדשות שלו, ומעניק לקשת ולרשת הטבה כספית ישירה בסך של 150 מיליון שקל כל אחת (על פני שלוש שנים). לדבריו, "כבר כיום כבר ברור כי השידור המשותף וקידומו בשני אפיקי טלוויזיה מגדיל את נתח הצפייה המצרפי של חברת החדשות, מעצים את כוחה המונופוליסטי של חברת החדשות וכתגובת שרשרת משפיע על נתח הצפייה בערוץ עשר".

כזכור, חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו התיר לחברת החדשות, לפרק זמן של שלוש שנים, לשדר "בהיקף השעות במתכונת שידורי החדשות כפי שהיו ערב תחילתו של תיקון מס' 33 לחוק" (דהיינו, 16 שעות שבועיות). בחוק מצוין עוד כי שינוי בהיקף השידורים שהותר יכול להיעשות רק בהחלטת מועצת הרשות השנייה ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת. לדברי ורשבסקי, "הוראה זו, המתירה לשני מתחרים ישירים להחזיק ולשדר במשותף שידורי חדשות הינה חריגה ועל כן יש לפרשה כפירוש המצמצם ביותר. אנו פונים אליכם בבקשה כי תבחנו את הדרכים בהן ניתן לפצות את ערוץ עשר אל מול ההטבה הכלכלית העצומה שניתנה לקשת ורשת וזאת ליצירת תחרות הוגנת ושוויונית".

זו לא הפעם הראשונה בה תוקף ורשבסקי את שיתוף הפעולה בין קשת ורשת באמצעות חברת החדשות לאחר הפיצול. בנובמבר 2017 כתב מנכ"ל ערוץ עשר לקרא להעביר אליהם את הכספים ששילמו קשת ורשת עבור מספרי האפיקים, ובנוסף לפטור את ערוץ עשר מתשלום דמי רישיון ודמי הפצה בסך 117 מיליון שקל. הדרישה הגיעה בהמשך למכתב ששלח ורשבסקי לשר התקשורת ושר האוצר טרם הפיצול, בחודש אוגוסט.

טרם התקבלה תגובת משרד התקשורת וכן תגובת הרשות השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully