וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים במחבואים: הטענות של מועצת הכבלים והלווין נגד החדשות, ולהיפך

19.6.2018 / 10:49

סאגת ערוץ הכנסת: במועצת הכבלים טוענים כי "החדשות" מסרבים לשתף פעולה עמם בנוגע להעברה מסודרת לידי RGE ואף ביטלו ברגע האחרון פגישה שתוכננה להיום. מבדיקת וואלה ברנז'ה עולה כי במועצה לא ממש מדייקים

מפוצלת אבי וייס ויפעת חי שגב. עיבוד תמונה
במועצה טרם העבירו ל-2 את הפרוטוקולים. אבי וייס ויפעת בן חי שגב/עיבוד תמונה

כאשר ברקע כוונת חברת "החדשות" מנווה אילן לעתור נגד החלטת מועצת הכבלים והלוויין בנוגע להחלטה לקחת מידיה את ערוץ הכנסת ולהעבירו לבעלות קבוצת RGE, במועצה תוקפים היום בחריפות את "החדשות" וטוענים כי הם לא משתפים עמם פעולה בכל הנוגע להעברה מסודרת של הערוץ. לדברי גורמים במועצה, ב"החדשות" לא משיבים למיילים ואף ביטלו ברגע האחרון פגישה שתוכננה להיום בהשתתפות נציגי המועצה ו-RGE. כל זאת כאשר ההעברה עתידה להתבצע עד ה-1 באוגוסט, כך לפי החלטת המועצה.

במקביל, בג"ץ קבע דיון בעתירה שהגיש ערוץ 20 לחודש ספטמבר. בערוץ 20 הגישו בקשה להקדמת הדיון.

בחברת החדשות הודפים את הטענות ואומרים כי רק אתמול קיבלו את הבקשה לפגישה - בהתראה קצרה, וכבר הספיקו להשיב למועצה באופן מפורט. "בכוונת חברת החדשות הישראלית בע"מ וחברת חדשות 2 ערוץ הכנסת בע"מ להגיש עתירה לבג"ץ ביחס למכרז לאחר שיועברו לעיונן מלוא המסמכים שהן זכאיות לעיין בהם (בדגש על הפרוטוקולים של ועדת המכרזים, ששליחתם מתמהמהת). לפיכך, אין זה מן הדין ליצור מצב של מעשה עשוי של העברת הפעלת הערוץ לחברת ערוץ 10 כנסת ישראל בע"מ (אשר את החלטת ועדת המכרזים לגביה בכוונתנו לתקוף במסגרת עתירה לבג"ץ), ועל כן אין בידינו להשתתף בפגישה אשר זו מטרתה".

בנוסף, גורם בכיר בחברה האשים את המועצה בפעולה בניגוד לחוק. בשיחה עם וואלה ברנז'ה הוא תקף את המועצה ואמר כי "הם אינם מעבירים לנו את הפרוטוקולים של ועדת המכרזים למרות פניות חוזרות ונשנות מצדנו, והם מנסים ליצור עובדות בשטח וקיים חשש שהדבר נעשה על מנת לסכל הגשת עתירה לבג"ץ כנגד החלטת ועדת המכרזים".

נווה אילן - החדשות. יח"צ,
"במועצה מנסים ליצור עובדות בשטח". חברת "החדשות" בנווה אילן/יח"צ

ב-RGE החלו לגייס עובדים

גם בקבוצת RGE כבר קובעים עובדות בשטח: בשבוע שעבר פורסם בוואלה ברנז'ה כי בקבוצה החלו בהליכים לגיוס עובדים לערוץ הכנסת אשר יחל לפעול ב-1 באוגוסט. הקבוצה, בהובלתו של ערן טיפנברון העורך הראשי המיועד, כבר ציוותה שורת טאלנטים שהוחתמו עוד בטרם הגישה את הצעתה בהתמודדות על הערוץ. כעת היא מחפשת עובדים למשרות נוספות.

כזכור, לפני כשבועיים קבעה מועצת הכבלים והלוויין קבעה כי RGE תפעיל את ערוץ הכנסת ב-10 השנים הקרובות, זאת לאחר מאבק מורכב שלווה בעתירות לבג"ץ ובהתערבות פרקליטות המדינה. ההחלטה הגיעה לאחר שבפברואר השנה מחק בג"ץ את העתירות שהגישו חדשות 2 ו-RGE (חדשות עשר) בנושא מכרז ערוץ הכנסת, והחזיר את ההכרעה לפתחה של מועצת הכבלים והלוויין. מחברת "החדשות" נמסר אז בתגובה כי הם שוקלים לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה. גורמים בכירים בחברה אף האשימו את יו"ר המועצה יפעת בן חי שגב וטענו כי "ניצלה היעדרות של חברים מהמועצה כדי להעביר החלטה תמוהה. היא לא כשירה לעמוד בראש. עד כה כל ההחלטות שקיבלה כמו דרך ניהול המכרז הם פארסה ההחלטה הזאת היא עוד חוליה בפארסה. יפעת בן חי לא ראויה ולא כשירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully