וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גול עצמי במגרש של כלכליסט

8.7.2018 / 12:13

מנהלי הניו מדיה של כלכליסט העבירו בסוף השבוע שיעור מאלף באיך לא להתמודד עם ביקורת ברשת, והפכו עוד פוסט רגיל על מיעוט נשים בכנס - למשבר יחסי ציבור מתגלגל שבסופו, איך לא, התנצלות

כלכליסט מול חנה רדו. מערכת וואלה! NEWS
התגובה הבוטה של כלכליסט/מערכת וואלה! NEWS

סוף שבוע קשה עבר על מנהלי המדיה החברתית של עיתון כלכליסט, שבזכות התנהלות מגושמת שלהם מול ביקורת הצליחו ליצור לעיתון משבר יחסי ציבור קטן.

המשנה ליו"ר קבוצת הפרסום מקאן-אריקסון, חנה רדו, הבחינה כי במודעה לקידום כנס התיירות 2018 של כלכליסט ובנק הפועלים מופיעה רק אישה אחת כמשתתפת, וכתבה את הדברים בעמוד הפייסבוק שלה. "95% גברים 2018. לא להאמין שזה עדיין כך. כלכלה פורחת? הכנס הזה עושה פריחה". ביקורת על היקף קטן של נשים המשתתפות על במות כנסים בישראל לעומת מספר עמיתיהם הגברים הוא אינו דבר חדש. בעבר זכו לביקורת קשה על מיעוט נשים כנסים מרכזיים בישראל כמו כנס אילת לעיתונות, כנס המרכז הישראלי לניהול וכנס מרכז השלטון המקומי. ארגוני נשים אף פתחו ביוזמה מקומית לעודד הפקות כנסים לבחור בנשים מקצועיות להופיע באירועים באמצעות יצירת "מאגר" של נשים דוברות. אבל בכלכליסט, בחרו בדרך מקורית להתמודד עם הביקורת - לתקוף את המבקרת, ולתקוף בחריפות.

"חנה רדו, שנחלצה בעור שיניה מהרשעה פלילית אחרי שהודתה בשימוש במידע פנים יודעת שעורכות הכנסים של כלכליסט עושות מאמצים להביא נשים לבמות הכנסים, אבל זה לא יעצור את מסע היחצנות שהיא מנסה לעשות לעצמה ולעסק שלה", הגיבו מנהלי העמוד על העיתון לפוסט של רדו. "עורכות הכנסים של כלכליסט לא זקוקות לתרגילי היחצנות העלובים של רדו כדי לעשות את מלאכתן".

כלכליסט מול חנה רדו. מערכת וואלה! NEWS
וההתנצלות/מערכת וואלה! NEWS

"בשוק מהביריונות של כלכליסט"

"יש איזו תיאוריה מוזרה בעולמנו, בה דוגלים כנראה גם המתחבאים מאחורי היוזר של כלכליסט, שדה-לגיטימציה לתוקפיך זו התשובה הכי טובה לטענותיו"

משתתפי הדיון הוכו בהלם מהתגובה הבוטה והחריגה, וכפי שדברים פועלים בפייסבוק - בשלב הזה החל הפוסט של רדו לצבור פופולאריות של ממש. הדיון הוסט, כמובן, מהביקורת על הפקת הכנס אל התגובה של מנהלי העמוד. גם אחרי עוד ועוד תגובות שקראו להם לשנות את התגובה או לכל הפחות להתייחס עניינית למיעוט הנשים הדוברות, מנהלי העמוד מצדם לא חזרו בהם, ואף פרסמו לינק לאייטם באתר המסקר את החלטת שופט המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בת"א להטיל עבודות שירות לטובת הציבור על רדו, לאחר שזו הודתה בשימוש במידע פנים. רדו עדכנה את הפוסט שלה, והוסיפה שהיא "בשוק מהביריונות של כלכליסט".

"יש איזו תיאוריה מוזרה בעולמנו, בה דוגלים כנראה גם המתחבאים מאחורי היוזר של כלכליסט, שדה-לגיטימציה לתוקפיך זו התשובה הכי טובה לטענותיו", כתבה הכתבת המדינית של הארץ נעה לנדאו. "האמת היא שזה רק מייצר חמלה כלפי האדם שתוקפים אותו ללא קשר לטענות המקוריות. בדרך כלל עדיף לענות לגופו של עניין ולא אדם. למשל: 'אנחנו יודעים שזו בעיה ומתאמצים לתקן אותה ונשמח על המלצות לנשים מתאימות'". אחרים בדיון הגיבו באופן דומה, היו אף מי שקראו לצאת בחרם על הכנס ועל העיתון עצמו, שבראשו עומדת עורכת אישה - גלית חמי.

עוד באותו נושא

הקיצוצים מגיעים לכלכליסט? שלושה כתבים יעזבו את המערכת

לכתבה המלאה
כלכליסט מול חנה רדו. מערכת וואלה! NEWS
ובתווך, הגולשים מגיבים/מערכת וואלה! NEWS

לאחר יממה שבה הפך הפוסט של רדו מביקורת שנשמעת כמעט בנוהל קבוע למעין מיני-משבר יחסי ציבור, החליטו אנשי כלכליסט להתעשת. בשבת בשעות הצהריים פורסמה התנצלות בעמוד הפייסבוק של העיתון, כזו שנוסחה באופן שהולם יותר את הסגנון המקובל במקרים מעין אלה. "אנחנו מתנצלים על תגובה שפרסמנו לביקורת על מיעוט נשים בכנס שלנו, התגובה התייחסה למי שהשמיעה את הביקורת ולא לעצם הביקורת ולכן לא הייתה הולמת", נכתב בתגובה.

"אנחנו מאמינים ופועלים לייצוג ראוי ושוויוני על הבמה ובכל מקום אחר. נאלצנו הפעם לפרסם רשימה חלקית משום שנשים רבות לא נענו עד כה לפניותינו. אנחנו מקווים לעדכן את הרשימה בימים הקרובים". שמה של רדו לא הוזכר, ואנשי כלכליסט בחרו שלא להתנצל אישית בפניה.

ועידת התיירות 2018. מערכת וואלה! NEWS
מודעת הוועידה של העיתון שהציתה את הדיון/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully