וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכרעה בידיעות נפלה: ממון ו-ynetכלכלה יעברו לניהולו של כלכליסט

12.7.2018 / 12:03

פרסום ראשון: בימים האחרונים הוחלט בדירקטוריון ידיעות אחרונות להכפיף את כל דסק הכלכלה של העיתון, לרבות של אתר ynet, תחת ניהולו של מו"ל כלכליסט יואל אסתרון - כך נודע לוואלה ברנז'ה. המהלך דוחק את עורך העיתון רון ירון צעד נוסף החוצה

כלכליסט , ממון. עיבוד תמונה
כלכליסט , ממון/עיבוד תמונה

עיתון ידיעות אחרונות ממשיך לשנות את פניו: לוואלה ברנז'ה נודע כי בימים האחרונים התקבלה בצמרת העיתון החלטה להכפיף את מוסף "ממון" ואת דסק הכלכלה של אתר ynet למוסף הכלכלי "כלכליסט". בממון עובדים כמה עשרות עובדים ובדסק הכלכלי של האתר עוד כעשרה עובדים.

התכנית צפויה לצאת לדרך בתחילת חודש אוגוסט. בשלב זה לא צפויים פיטורים בעקבות התהליך, ואולם הדבר נעשה כשברקע תכנית הקיצוצים הגורפת בקבוצה.

כפי שפורסם בעבר בוואלה ברנז'ה, השליטה על מוסף "ממון" עמדה בלב המאבק של רון ירון בתקופה האחרונה, זאת לצד ניסיונותיו למנוע פיטורים רחביי היקף בעיתון. כבר בנובמבר 2017 המוסף של ימי ראשון הופחת ל-8 עמודים בלבד ובדצמבר פורסם בוואלה ברנז'ה כי אחת האפשרויות הנבדקות היא להכניס את המוסף הכלכלי הוותיק לעמודי החדשות - מהלך שנבדק באמצעות פיילוט שלא צלח ואף גרר תלונות של אלפי מנויים. אופציה נוספת שעמדה במרכז הדיונים של ראשי הקבוצה הייתה כאמור העברת האחריות של "ממון" לידי מערכת "כלכליסט" - מהלך שאז נפסל. כעת כאמור, התקבלה החלטה הפוכה.

רון ירון. משוחרר מזכויות יוצרים. יח"צ,
בלי ממון ביד. רון ירון/יח"צ

הזעזועים של נוני

לפני כחודש וחצי פורסם בוואלה ברנז'ה כי ייתכן ואלו הם ימיו האחרונים של עורך העיתון בשמונה השנים האחרונות רון ירון בעיתון, זאת כחלק מהזעזועים והשינויים שמתכנן מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס בצמרת הקבוצה, עליהם דווח לראשונה בדה מרקר. לפי גורם בעיתון, המאבק העיקרי של ירון, אחד הנפגעים העיקריים מפרשת 2000, הוא על מה שמכונה "עצמאות המערכת", כאשר על הפרק ניצבות סוגיות כמו שימור העצמאות העיתונאית לאחר הטראומה של תיק 2000 וכן השליטה על מוסף "ממון" - מאבק עליו כאמור דווח בהרחבה בוואלה ברנז'ה.

עוד פורסם כי אלון גולדשטיין, לשעבר המשנה לעורך העיתון רון ירון, מנהל מו"מ לחזרה לקבוצה והנו מועמד רציני להחליף את עורך האתר הנוכחי יון פדר. עם זאת, בשבוע שעבר פורסם בדה מרקר כי מספר עובדים בכירים בעיתון ובאתר "מרדו" במהלך והביעו את חוסר שביעות רצונם, ועל כן לא מן הנמנע שבשלב זה המהלך הוקפא. בנוסף, פורסם כי ראש מערכת החדשות בעיתון נטע ליבנה מיועד להיות עורך העיתון ביום שאחרי ירון.

בהקשר זה, בשבוע שעבר דיווח רביב דרוקר בחדשות עשר כי משפחתו של דב יודקובסקי, שמחזיקה במניות בחברה, תבעה בדירקטוריון שמוזס ישעה את עצמו. לטענת עורכי הדין של המשפחה, בישיבה בפברואר השנה למעשה התקבלה החלטה כזאת, אבל לאור עמדת נציג בנק הפועלים, עו"ד פיני רובין, שמחזיק במניות "ידיעות" מכוח היותו נושה של אליעזר פישמן, ההחלטה לא אושררה ונחסמה באסיפת בעלי המניות. במכתב שנשלח לפני קצת יותר משבוע, טוען עורך הדין עופר פירט שההחלטה לא להשעות את מוזס פוגעת ב"ידיעות אחרונות".

בכלכליסט בחרו שלא להגיב לדברים. גם רון ירון בחר שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully