וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיפת עובדים סוערת בדסק ידיעות; גם נוני מוזס הגיע למקום

1.8.2018 / 17:20

עשרות מעובדי ידיעות הפסיקו היום את העבודה למשך דקות ארוכות והתכנסו לישיבת חירום שקיים ארגון העיתונאים. על הפרק: הרעת התנאים ותכנית הקיצוצים הצפויה בקבוצה. אתמול שלחה הנהלה לעובדים מכתב חריף בו תקפה את הוועד

ידיעות אחרונות. יחצ,
ידיעות אחרונות - עיצומים בדסק/יחצ

ועד ידיעות (הכולל את ידיעות אחרונות, כלכליסט, לאישה, ו-Xnet) קיים היום (רביעי) אסיפת עובדים כללית ראשונה בדסק החדשות של ידיעות אחרונות. הוועד הגדיר את האסיפה כ"צעד ראשון במסגרת העיצומים עליהם הכרזנו, כמחאה על התנהלות הנהלת ידיעות אחרונות וכוונתה לפגוע בתנאי ההעסקה של כולנו. העיצומים חלים על כלל העיתונאים בעיתון".

בשעה 14:30 העובדים הפסיקו את העבודה למשך דקות ארוכות, התכנסו בדסק, ודנו בצעדים שינקטו מול ההנהלה. לפי גורם בקבוצה שנכח במקום, חלק גדול מהעיתונאים שהיו בבניין הגיעו. באסיפה דיברו בין השאר נציגי ארגון העתונאים. לפי הגורם, רוח הדברים הייתה ש"יש גבול". לדבריו, "גם אנשים עובדים היום יותר ויותר קשה, גם אין העלאות שכר ועכשיו יש כוונה לשנות את מודל השכר באופן שיפגע בשכר של כולם, בשיעור של בין מאות לאלפי שקלים".

בישיבה הוזכרה גם תוכנית הקיצוצים בחברה, כאשר גורמים בוועד תיארו את "הדינמיקה הבעייתית עם ההנהלה ובמיוחד את האיחוד של ממון עם כלכליסט ו Ynet כלכלה" - איחוד שנחשף לראשונה בוואלה ברנז'ה.

מו"ל "ידיעות אחרונות" הגיע לחקירה נוספת באזהרה במשרדי להב 433. מאצ'י הוף
נוני מוזס/מאצ'י הוף

העובדים חזרו על דרישתם להסכם קיבוצי שיכיל הטבות משמעותיות ויסדיר את מה שהם מגדירים כ"אתיקה וחופש עיתונאי", זאת בעקבות טענתם על חיוב עיתונאים להכנת כתבות ומוספי תוכן שיווקי. לאורך כל האסיפה נרשמו בדסק מחיאות כפיים, ובסופה נצפו עוברים באזור גם נוני מוזס ומנכ"ל ynet, אבי בן טל. ביום שני צפויה להתקיים פגישה של העובדים עם ההנהלה ואחריה יחליטו בוועד האם להחריף את המאבק ולהרחיב את העיצומים.

כזכור, בחודש שעבר פנה ארגון העיתונאים להנהלת ידיעות אחרונות, בבקשה לעצור מידית את מה שהם מגדירים כ"דרישה פסולה מעיתונאי המקומונים למעול בתפקידם". בחוזר שהופץ אז לעובדי העיתון, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נמתחה ביקורת על הופעת גיליונות בעלי תוכן שיווקי והנחיית עיתונאים לעבוד עבורם, שהינה על פי טענת הארגון מנוגדת לכללי האתיקה העיתונאית. בנוסף, הובעה מחאה כנגד צעדים בהם מתכוונת ההנהלה לנקוט, על פי הטענות - הליך ביטול ואיחוד התקנים וכוונת ההנהלה לפיטורי צמצום. בתגובה לכך, הנהלת ידיעות אחרונות שלחה אתמול מכתב לעובדים, בטענה ל"מצג שווא של ארגון העיתונאים וניצול ציני של מצב הקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully