וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור ראשון סרב לפרסם מודעת להט"ב: "יכול לפגוע בקוראים"

2.8.2018 / 11:25

בוגרי הציונות הדתית של הקהילה הגאה ביקשו לפרסם בעיתון הדתי-ימני מודעת גינוי למכתב הרבנים שיצא נגדם. בעיתון דרשו פיצוי "על כל נזק" שייגרם בעקבות הפרסום. בקהילה הגישו תביעה נגד העיתון בגין אפליה

הפגנת הלהט"ב. אתר רשמי, אתר רשמי
הפגנת הלהט"ב/אתר רשמי, אתר רשמי

העיתון "מקור ראשון" ממשיך בקו העקבי שהוא מוביל נגד הקהילה הגאה, וסרב לפרסם מודעה של בוגרי הציונות הדתית מהקהילה. לפי "החדשות", הסיבה לכך, לדברי העיתון, היא "נזק שייגרם עקב הפרסום, ובפרט על עזיבת מנויים שהמודעה 'תפגע ברגשותיהם'". מחברי המודעה ויתרו על הפרסום והחליטו להגיש תביעה נגדו בגין אפליה.

עוד לפני כן, הציעו בעיתון למחברים לחתום על כתב שיפוי ולפיו הם יישאו בנזק הכספי שייגרם כתוצאה מנטישת מנויים בשל פרסום המודעה. על פי העיתון, "על כל מנוי שהיה עוזב את העיתון, האחראים היו צריכים לשלם 960 שקלים ומע"מ" - לא פחות. בעיתון הסבירו כי "הדרישה לחתום על מסמך כזה תקפה בכל קמפיין פוליטי, גם עם תנועות ימין".

על המודעה היו חתומים עשרות בוגרי הציונות הדתית שמחו על מכתב הרבנים נגד הקהילה הגאה. בין היתר נכתב בה כי: "אנו, שגדלנו על ערכי ואהבת לרעך כמוך וחביב אדם שנברא בצלם כואבים היום את הזלזול, ההדרה והתוקפנות חסרת האחריות מצד רבים מרבני הנהגת הציבור הדתי, נגדנו ונגד אחינו ואחיותינו".

מכתב בוגרי הציונות הדתית הגאים.
העצומה שנדחתה

נוכח מחאת הלהט"ב, ההומופוביה וההסתה של חלק מכלי התקשורת בימין לא עצרה השבוע, והגיעה לשיא חדש בטור דעה שפורסם באתר "ערוץ 7" תחת הכותרת "האויב הפנימי". הטור כלל אמירות כנגד הפלסטינים אזרחי ישראל וכנגד "הכוח הלהט"בי והחילוני השמאלני הקיצוני", לשון הטור.

זהו לא הטור המסית הראשון שפורסם בימים האחרונים, עם פרוץ המחאה הלהט"בית לשוויון זכויות. הגדיל לעשות העיתון "מקור ראשון" אשר פרסם בשבוע שעבר מאמר דעה של עמיחי אליהו בו הוא מתאר את הלהט"ב כחבורת "חולים" אשר מאיימים להשתלט על המדינה להוסיף כי רצח שירה בנקי סייע להם הקמפיין. את הקו העוין נגד הקהילה מוביל העורך הראשי של העיתון - חגי סגל - שבאופן לא מקרי כנראה, נמנה על מקימי ערוץ 7.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully