וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערך לביקורת: משרד התקשורת יפרסם את הפרוטוקולים של ועדת פולקמן

עודכן לאחרונה: 24.8.2021 / 20:33

כך עולה מתכתובת שהגיעה לידי וואלה! ברנז'ה. כזכור, עם הקמתה, נדרש יו"ר הוועדה לפרסם הסדר ניגוד עניינים בשל ספר שהוציא בקבוצת ידיעות אחרונות

בטור מיוחד לוואלה! ברנז'ה עם פרסום הדוח תקף מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה את הנדל: "במקום לרוץ לחגוג עם שחקנים ויוצרים ישראלים בהשקות חגיגיות ובפרסים בינלאומיים, הגיע הזמן שלך להילחם למעננו"

מתכתובת שהגיעה לידי וואלה! ברנז'ה עולה כי חל שינוי במדיניות הפרסום של משרד התקשורת של חומרי ועדות ציבוריות שהקים המשרד. בשונה מחומרי ועדת שכטר ופילבר שלא נחשפו במלואם ושהיה צורך לבקש אותם והטיפול במסירתם נפרס על פני חודשים ארוכים, עולה מעמדת המשרד הנוכחית כי הוא יפעל בקרוב לפרסום הפרוטוקולים של ועדת פולקמן שסיימה לאחרונה את דיוניה באופן יזום.

ועדת פולקמן לבחינת האסדרה בשוק השידורים הגישה לפני כחודש - באיחור של 7 חודשים - את הדו"ח המסכם לשר התקשורת יועז הנדל. עיקרי ההמלצות בדוח היו הקמת רגולטור מרכזי אחד (שכונה בדוחות קודמים "ברית המועצות") - שיפקח הן על כל הטלוויזיה המסחרית וכן על הטלוויזיה באינטרנט. עוד המליצה הוועדה על חיוב וולנטרי של ספקי תוכן בינ"ל וכן באינטרנט בהשקעה בהפקות ישראליות - מה שעורר גל ביקורת בקרב ארגוני היוצרים בישראל. גם הנושא המרכזי - המתח בין פלטפורמות השידור ובראשן HOT ו-yes, לבין ספקיות התוכן, בהן קשת ורשת סביב האישור לשדר פרסומות - נותר מחוץ להמלצות הוועדה שהותירה את הנושא עמום.

בטור מיוחד לוואלה! ברנז'ה עם פרסום הדוח תקף מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה איתמר אביטן את הנדל: "במקום לרוץ לחגוג עם שחקנים ויוצרים ישראלים בהשקות חגיגיות ובפרסים בינלאומיים, הגיע הזמן שלך להילחם למעננו"עם פרסום הדוח חובת השקעה ביצירות מקור על חברות הסלולר (פרטנר וסלקום) שמשדרות טלוויזיה, ועל תאגידי הסטרימינג הבינלאומיים (נטפליקס, אמזון) לטובת היצירה הישראלית. איך יכול להיות שהמסקנות הראשונות של ועדה שמטרתה לאסדר את ענף הטלוויזיה בישראל הן לפגוע ביצירה המקורית הישראלית? לרמוס אותה ולדרוס את פרנסת היוצרים, השחקנים וכלל העובדים.

יועז הנדל צילום. אבי אוחיון,
שינוי מדיניות או הקדמת תרופה למכה? השר הנדל/אבי אוחיון

ניגוד העניינים של פולקמן

לפי תשובת משרד התקשורת לבקשת עמותת הצלחה לפרסום הפרוטוקולים, ועדת פולקמן כוללת כ-20 פרוטוקולים, אשר עבור פרסומם נדרשת עבודה של כ-40 שעות, הכוללת עריכה, קבלת הערות מחברי הוועדה ומעבר על כולם לצורך השחרה (של נתונים מסחריים פרטיים עליהם לא חלה חובת דיווח). מדובר בהיקף טיפול מצומצם ביחס לוועדות קודמות. עוד עולה מהתכתובת כי לוועדה הוגשו כ-55 התייחסויות מגורמים שונים, הכוללות כולן יחד אלפי עמודים.

הוועדה לבחינת רפורמה בשידורים הוקמה בספטמבר 2020 ועל חבריה נמנים חה"כ לשעבר רועי פולקמן, עו"ד דנה נויפלד, ד"ר עופר רז דרור, עו"ד ליאת בלום, יאיר חקק, רעיה עדני, עו"ד עדית מועלם, עו"ד איתמר חרמון (כמשקיף) ויו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ' (כמשקיפה). כזכור, עם הקמתה בעמותת הצלחה ביקשו לקבל את כתב המינוי של הוועדה וחבריה, וכך נחשף הסדר ניגוד העניינים של פולקמן עם קבוצת ידיעות אחרונות, במסגרת ספר שכתב תחת ידיעות ספרים וטרם יצא לאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully