וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלי וגיא תובעים חצי מיליון שקל מידיעות אחרונות: "סגר איתנו חשבונות"

30.3.2022 / 8:45

לאחר סדרת כתבות שלטענתם הציגה אותם כמתנגדי חיסונים, דורשים אורלי וגיא פיצוי של חצי מיליון שקל; "בעיתון לא נתנו זכות תגובה ופעלו משיקולים זרים". וואלה! ברנז'ה עם כתב התביעה, וגם עם כמה צילומי מסך מטרידים

עוד טוענים השניים כי "היקף ותדירות הפרסומים נגד התובעים הייתה חריגה ומעבר לפרופורציה סבירה, ברמה המעידה שלא אינטרס רגיל של עיתון עמד לנגד הנתבעים, כי אם עירוב אינטרסים אישיים"

אחרי חילופי האשמות, סדרת ציוצים ותלונות זועמות - הגיע שלב התביעה: לוואלה! ברנז'ה נודע כי זוג העיתונאים אורלי וילנאי וגיא מרוז הגישו השבוע כתב תביעה נגד עיתון ידיעות אחרונות ועורך העיתון נטע ליבנה, בשל סדרה של 8 כתבות ופרסומים שעסקה בנושא מתנגדי חיסונים וכן בגוף תחת השם "מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה" (מח"צ) שפעל ב'ערוץ הדיגיטלי של אורלי וגיא'. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד גיא אופיר.

בכתב התביעה טוענים וילנאי ומרוז כי "הנתבעים ערכו בתקופה קצרה סדרת כתבות ו"תחקירים" אודות התובעים, בהם הכפישו ביזו, ואף גידפו את התובעים, והכל בחוסר תום לב, בחלק מהפרסומים ללא מתן זכות תגובה, ובעירוב משיקולים זרים". בתביעה, תחת סעיף לשון הרע, הם דורשים "להורות על הנתבעים לפרסם הודעת תיקון לפרסומים המכפישים" ופיצוי של כ-500 אלף שקל.

בכתב התביעה טוענים אורלי וגיא כי סכסוך בין עורך ידיעות ליבנה לבין אחותו, המשמשת כמפיקה ראשית בערוץ של השניים, הוביל לפרסומים אלו. לדבריהם "בכל הפרסומים נמנעו הנתבעים מליתן גילוי נאות אודות מערכת היחסים העכורה בין השניים וברוב הפרסומים כלל לא ניתנה לתובעים זכות תגובה". עוד נכתב כי "הפרסומים הכפישו את שמם הטוב של התובעים, ופגעו במשלח ידם ובשמם הטוב כעיתונאים עליהם עמלו שנים רבות".

עוד טוענים השניים כי "היקף ותדירות הפרסומים נגד התובעים הייתה חריגה ומעבר לפרופורציה סבירה, ברמה המעידה שלא אינטרס רגיל של עיתון עמד לנגד הנתבעים, כי אם עירוב אינטרסים אישיים".

אורלי וגיא. ראובן קסטרו
אורלי וגיא/ראובן קסטרו
""לא יעלה על הדעת שגוף תקשורת יפרסם כתבה כה חריפה, בוטה ומכפישה על אדם, ובחוצפה לא תבקש תגובתו"

בין היתר, מצרפים וילנאי ומרוז לכתב התביעה דוגמאות. "ביום 19.8.2021, פרסמו הנתבעים כתבת שער בעמוד הראשי, אשר לפיה נטען כי התובעים מעודדים אזרחים שלא להתחסן כנגד וירוס הקורונה. בשער נכתב באותיות אדומות ושחורות: 'הלוואי שיכולתי להזמין את מתנגדי החיסונים למשמרת אחת, לראות מקרוב איך נראה אדם שנאבק כדי לנשום...ועכשיו שוכבים מורדמים ומונשמים? הם האמינו לכל הדברים שכתבתם'".

"הנה כי כן, פרסמו הנתבעים כתבת שער בעמוד הראשון, התוקפת בצורה חריפה ובוטה את התובעים באותיות אדומות עם תיאורים דרמטיים, והאשמה כי התובעים מבאים למותם בייסורים של אנשים מהציבור... היינו מצפים, כי מי שמפרסם כתבת שער כה בוטה וחריפה כלפי התובעים, יטרח לבקש את תגובתם לכתבה טרם פרסומה. לא רק שהנתבעים נמנעו מלבקש תגובה, אלא הם סירבו לאפשר לתובעים לפרסם תגובה, ולו בדיעבד...".

לפי כתב התביעה, לאחר שוילנאי ומרוז גילו את כתבת השער הם פנו באופן אישי לליבנה, ביקשו לפרסם תגובה לאחר הפרסום, וסורבו. "לא יעלה על הדעת שגוף תקשורת יפרסם כתבה כה חריפה, בוטה ומכפישה על אדם, ובחוצפה לא תבקש תגובתו, וכאשר האחרון פונה למסירת תגובה תוך רצון להגנה על שמו, לסרב בכל תוקף לפרסום תגובתו, ואח"כ לטעון: 'אני פועל בתום לב'".

עוד בוואלה!

"מאז 67 לא הייתה התקרנפות תקשורתית כמו בקורונה"

לכתבה המלאה
אורלי וגיא בידיעות אחרונות. צילום מסך, צילום מסך
"אותיות אדומות עם תיאורים דרמטיים". שער ידיעות אחרונות/צילום מסך, צילום מסך

באשר להצגת (כך לטענתם) אורלי וגיא כמתנגדי חיסונים, מציינים השניים בכתב התביעה כי שניהם מחוסנים, "התובע ב- 3 חיסונים, והתובעת ב- 2 חיסונים (בשל אישפוזה בטיפול נמרץ לאחר החיסון השני, הומלץ לה ע"י רופאה שלא להתחסן בחיסון השלישי). התובעים אף פרסמו מעל כל במה ובמה, כי הם התחסנו בהתאם להוראות משרד הבריאות והרופאים, וצילמו עצמם מתחסנים בכדי לעודד אחרים לעשות כמותם. התובעים מעולם לא גרמו למותו של אדם, ובוודאי שלא למוות בייסורים כמתואר בכתבת השער שפורסמה עליהם".

הילה קורח. חדשות 13, אתר רשמי
"עוול איום ונורא לקרוא למה שאורלי וגיא עשו עיתונאות". קורח/אתר רשמי, חדשות 13

"פייסבוק לא הסירה לנו פרסומים"

בהמשך מפרטים השניים גם מספר ציטוטים אשר לטענתם הובאו לצורך הצגתם באור רע ושלילי: "הם התחילו 'כזוג מהמם', אומר בכיר בתעשיית התקשורת. "אבל לאט לאט הם נכנסו לדמויות הצדיקים שהם בנו לעצמם וזה התחיל לבלבל אותם, הכוח שלהם. בתחילת הדרך בערוץ 10 הבינו שהם פופולריים, והם נתנו פייט לקשת ורשת בזמנו, אבל אז התחילו התביעות המשפטיות ולא ידעו איך להיפטר מהם. מה שקרה להם זה שהם פתאום התחילו לחשוב שהם יותר חשובים ממנכ"ל הערוץ שלהם, מנכ"ל החדשות שלהם, מכולם. מראש הממשלה ועד האחרון האנשים הם יותר חשובים."....."שזה קורה לך אתה מאבד כיוון והסוף הוא רק עניין של זמן. אחרי שדירדרו אותם מכל הכיוונים הם החליטו ללכת נגד החיסונים, והגיעו לאנשים שמפיצים פייק ניוז ברמות קשות."... לצערי יש אנשים שעדיין חושבים שאורלי וגיא הם שם דבר, והנזק שהם גורמים הוא בל יתואר".

ולנאי ומרוז טוענים כי "כדי לתת גושפנקא נוספת לדברי הבלע נגדם, פרסם אתר ynet אייטם לפיו פייסבוק הסירה פוסט בעייתי שכתבו על הלידות השקטות, יחד עם עוד כמה פוסטים של השניים שכללו מידע כוזב על נגיף הקורונה והחיסונים. לדבריהם, פייסבוק לא הסירה להם פרסומים, אלא ייתכן והסירה פרסומים של פרופילים אחרים ששיתפו.

צילומי המסך שצירפו אורלי וגיא לכתב התביעה

אורלי וגיא רז שכניק. צילום מסך, צילום מסך
אורלי וגיא רז שכניק/צילום מסך, צילום מסך
אורלי וגיא בידיעות אחרונות. צילום מסך, צילום מסך
אורלי וגיא בידיעות אחרונות/צילום מסך, צילום מסך

עוד מתייחסים השניים לכתבה מיום שישי 04.02.2022, בה התראיינה מגישת המהדורה המרכזית של חדשות 13 ד"ר הילה קורח וחוותה דעתה על תחקיר שביצעו ביחס למגפת הקורונה.

בכתבה, צוטטה קורח באומרה: כי "זה עוול איום ונורא לקרוא למה שאורלי וגיא עשו, בתקופה הזאת עיתונאות. לקשור כביכול לידות שקטות לחיסונים - זה לא לשאול שאלות. אורלי וגיא לקחו אחריות על חיים של אנשים אחרים".

לטענת אורלי וגיא בעיתון לא פנו אליהם כלל לבקשת תגובה לאמירה זו, לא טרם הכתבה ולא אחריה. עוד מציינים השניים כי "טרם פרסום הכתבה נשלחה ממהעיתון "בשעה 22:00 בלילה, הודעת פנייה לפיה התובעים יכולים ליתן תגובתם לנטען, אולם כאשר פנו התובעים ליתן תגובה למחרת בבוקר, נמסר להם מאת הנתבעים כי הגיליון כבר יצא להדפסה וזאת ללא תגובתם. השניים אף צירפו צילומי מסך המתעדים את הפנייה.

טרם הוגש כתב הגנה. בידיעות אחרונות לא הגיבו לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully