וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפל חסר תקדים: גמר "המסעדה הבאה" עם פחות מ-10% צפייה

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 9:20

הפורמט סוגר את אחת מעונות הריאליטי הנמוכות בתולדות הטלוויזיה הישראלית. ממול, "עובדה" עם תחקיר מחדל המנהרות משיגה נתון כפול. למרות זאת, ברשת 13 מתוכננת עונה שנייה לתוכנית

ברשת מודים כי הפורמט לא עמד ביעדי הצפייה ואף רחוק מכך, ואולם למרות כל אלו ככל הנראה תופק עונה שנייה, בה מבטיחים בערוץ להפיק לקחים מזו הראשונה

גמר הריאליטי המושקע של רשת 13 "המסעדה הבאה" סוגר את עונתו הראשונה עם נתון שפל של 9.4% ו-253 אלפי צופים. מדובר באחד מנתוני הגמר הנמוכים בהיסטוריה של הטלוויזיה בישראל. ממול בקשת, שודרה "עובדה" עם תחקיר אודות מחדל פיצוץ המנהרות בעזה שזכה ל-17% ו-463 אלפי צופים. לפני כן, בחדשות, גם חדשות 13 עם נתון נמוך ביותר של 5.8% וחדשות 12 עם 17.5% צפייה.

פורמט "המסעדה הבאה" סבל לאורך העונה מנתוני צפייה נמוכים עם ממוצע של למטה מ-11% (ההשקה עמדה על 15.9%). כזכור, בתחילת העונה ברשת 13 ניסו להנמיך ציפיות ואמרו שיסתפקו גם ב-15% צפייה. כיום מודים ברשת כי הפורמט לא עמד ביעדי הצפייה ואף רחוק מכך, ואולם למרות כל אלו ככל הנראה תופק עונה שנייה, בה מבטיחים בערוץ להפיק לקחים מזו הראשונה.

עם זאת, יש לציין שגם הנסיבות לא ממש פעלו לטובת הפורמט, כאשר נתוני הצפייה שקיבל מהמהדורה המרכזית היו נמוכים משמעותית מאלו שמקבלות תוכניות אצל המתחרים בקשת, זאת כאשר הפער בין המהדורות היה פעמים רבות גדול הרבה יותר מהפער בפריים.

למרות נתוני הצפיה הנמוכים יחסית, ברשת הצליחו למכור את הפורמט שיצרו עמי גלאם ויובל כהן עבור רשת 13 לענקית התוכן "פרימנטל מדיה", מחברות ההפקה ופיתוח הפורמטים הגדולות בעולם. לפי דיווחים, מדובר בעסקה בשווי של מיליוני שקלים, שכוללת השקעה בפורמט לצד זכויות הפצה בין לאומיות.

פומפי המסעדה הבאה. יח"צ,
פומפי המסעדה הבאה/יח"צ

"המסעדה הבאה" נולדה עם תנאי סף אשר מגולמים באילוצי הפורמט ומחייבים שידור חי כחלק מה"איוונט". מלבד האודישנים, לאורך כל העונה שולבו ברשת 13 כל שבוע לייב ועריכות מהמסעדות - דבר שמייקר משמעותית את הוצאות ההפקה.

לפי גורם בענף, עלות פרק של "המסעדה הבאה" נעה בין 1-1.5 מיליון שקל. מדובר בתוכנית יקרה מאד במושגי ריאליטי בישול.

לפי הערכות בענף הפרסום, ההכנסות של רשת מפרסום לערב שידור ממוצע של הפורמט עמדו על כחצי מיליון שקל, שכן מדובר בשידור חי מזירות שונות - ואלו לא התקרבו לכיסוי העלויות, כלומר הפסדים של מאות אלפי שקלים לפרק. כדי להיות רווחיים הם היו צריכים רייטינג שנושק לאזור ה-18-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully